A 100-as vasútvonalon Budapest-Debrecen között meg van engedve az 3melt sebesség késés esetén?
Kőbánya-Kispest - Szolnok Paládicspuszta ill. Szolnok-Zagyvahídtól Debrecenig ki van építve a 160 km-re alkalmas sín. Debrecen-Záhony között még nincs.
Ha egy nagyobb késés van a vonalon, akkor meg van engedve, hogy mivel a pálya bírja, a vonat gyorsabban menjen 120-nál?
Pl.szilik.130-cal, mert annyival tudnak max menni, gigantok csak 120-szal, de a traxx, taurus vontatta vonatok felgyorsíthatnak, ha nem is 160-ra, hanem 130-140-re?
Valamelyik utaztam az előbb említett vonalon, késésben voltunk, szili húzta a vonatot, de olyan intenzíven gyorsított mindenhol, szerintem a max 130-ra amilyen gyorsan bírt menni, odalökte neki a vezér.
Ha egy nagyobb késés van a vonalon, akkor meg van engedve, hogy mivel a pálya bírja, a vonat gyorsabban menjen 120-nál?
"Pl.szilik.130-cal, mert annyival tudnak max menni"
a 130 a konstrukciós sebessége. Max 120-al mehet a szili is, mert a vonatbefolyásoló berendezés annyit "tud" 130-al csak akkor mehetne ha 160-as EVM lenne rajta....
"... vontatta vonatok felgyorsíthatnak, ha nem is 160-ra, hanem 130-140-re?"
a kocsiktól is függ. Ha max 120as kocsik vannak a vonatban akkor nem.
ha 80-as kocsik akkor meg csak 80 :)
a vonatban élő összes jármű megengedett sebességét figyelni kell.
meg a megfékezettséget is! ha a vonatra előírt féksúlyszázalék nincs meg akkor csökkenteni kell a sebességet.
és a menetrendven (a szolgálati menetrendben, nem a polgáriban) elő van írva a vonat sebességes is tört formában. például 100/120. ez azt jeleni, hogy 100-al mehet és csak késés esetén mehet 120-al.
például: [link]
(9-es rovat)
(jobb felül a 105 a féksúly%! azt ki kell számolni, hogy az adott szerelvénynél mennyi és ha nincs meg az itt megadott érték akkor addig kell csökkenteni a sebességet amíg nem lesz ennyi.)
Az intercity-k 120/120-asok. A sebes, személy vonatok 100/120-asok voltak Szolnok-Debrecen között, e szakasz kivételével 120/120 de december közepe óta a menetrendváltás óta Szolnok-Debrecen között is 120/120-asok.
Elő kell venni egy 2018/2019 -es és egy 2019/2020 -as menetrendet és pl. a 6008-as sebesvonat menetrendjét mindkettőben megnézni, összehasonlítani. Jól látszik a különbség.
jó én azt hittem nem értesz hozzá, ezért a gugliban gyorsan keresem egy szó'gálati menetrendet és betettem.
de ezek szerint értesz hozzá, úgyhogy akkor tudod melyik szám mit jelent.
tehát azt is tudod, hogy a 120/120 esetében hiába vagy Forma 1-es Ferrarival akkor sem mehetsz 120-nál többel! erre a sebességre szól a menetrend!
volt olyan kollégám aki komoly bűntetést kapott azért, mert az 50/50-es tehervonattal 60-al (ott akkor annyi volt a pályasebesség) ment a 100-as szergejjel.
A poén az volt, hogy gépmenet volt, nem volt egy kocsi sem. Viszont nem gépmenetként küldték hanem a tehervonat vonatszámában, tehát onnantól vonatkozott rá a menetrend!
minden adott volt hogy annyival menjen amennyivel, csak a papíron volt 10-el kevesebb. és mivel egy 50 km-en át csinálta súlyos szabályszegésnek minősült.
Nincs friss információm, hogy a bizt.ber. is engedélyezte-e a 160-at,
de a vonali és állomási sorompók behatási pontjait
távolabb kell helyezni az átjáróktól.
(Ezt mindaddig, amíg nincs menetrendszerű 160, addig "kompromisszumos"
átalakítani, mert feleslegesen zárja korábban a max. 120-al közlekedő vonat.)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!