Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A 100-as vasútvonalon Budapest...

A 100-as vasútvonalon Budapest-Debrecen között meg van engedve az 3melt sebesség késés esetén?

Figyelt kérdés

Kőbánya-Kispest - Szolnok Paládicspuszta ill. Szolnok-Zagyvahídtól Debrecenig ki van építve a 160 km-re alkalmas sín. Debrecen-Záhony között még nincs.


Ha egy nagyobb késés van a vonalon, akkor meg van engedve, hogy mivel a pálya bírja, a vonat gyorsabban menjen 120-nál?


Pl.szilik.130-cal, mert annyival tudnak max menni, gigantok csak 120-szal, de a traxx, taurus vontatta vonatok felgyorsíthatnak, ha nem is 160-ra, hanem 130-140-re?


Valamelyik utaztam az előbb említett vonalon, késésben voltunk, szili húzta a vonatot, de olyan intenzíven gyorsított mindenhol, szerintem a max 130-ra amilyen gyorsan bírt menni, odalökte neki a vezér.



2020. aug. 16. 13:42
 1/6 A kérdező kommentje:
*emelt*
2020. aug. 16. 13:43
 2/6 anonim ***** válasza:

Ha egy nagyobb késés van a vonalon, akkor meg van engedve, hogy mivel a pálya bírja, a vonat gyorsabban menjen 120-nál?



"Pl.szilik.130-cal, mert annyival tudnak max menni"

a 130 a konstrukciós sebessége. Max 120-al mehet a szili is, mert a vonatbefolyásoló berendezés annyit "tud" 130-al csak akkor mehetne ha 160-as EVM lenne rajta....



"... vontatta vonatok felgyorsíthatnak, ha nem is 160-ra, hanem 130-140-re?"

a kocsiktól is függ. Ha max 120as kocsik vannak a vonatban akkor nem.

ha 80-as kocsik akkor meg csak 80 :)


a vonatban élő összes jármű megengedett sebességét figyelni kell.

meg a megfékezettséget is! ha a vonatra előírt féksúlyszázalék nincs meg akkor csökkenteni kell a sebességet.

és a menetrendven (a szolgálati menetrendben, nem a polgáriban) elő van írva a vonat sebességes is tört formában. például 100/120. ez azt jeleni, hogy 100-al mehet és csak késés esetén mehet 120-al.



például: [link]

(9-es rovat)

(jobb felül a 105 a féksúly%! azt ki kell számolni, hogy az adott szerelvénynél mennyi és ha nincs meg az itt megadott érték akkor addig kell csökkenteni a sebességet amíg nem lesz ennyi.)

2020. aug. 16. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Az intercity-k 120/120-asok. A sebes, személy vonatok 100/120-asok voltak Szolnok-Debrecen között, e szakasz kivételével 120/120 de december közepe óta a menetrendváltás óta Szolnok-Debrecen között is 120/120-asok.


Elő kell venni egy 2018/2019 -es és egy 2019/2020 -as menetrendet és pl. a 6008-as sebesvonat menetrendjét mindkettőben megnézni, összehasonlítani. Jól látszik a különbség.

2020. aug. 16. 17:35
 4/6 anonim ***** válasza:

jó én azt hittem nem értesz hozzá, ezért a gugliban gyorsan keresem egy szó'gálati menetrendet és betettem.

de ezek szerint értesz hozzá, úgyhogy akkor tudod melyik szám mit jelent.

tehát azt is tudod, hogy a 120/120 esetében hiába vagy Forma 1-es Ferrarival akkor sem mehetsz 120-nál többel! erre a sebességre szól a menetrend!

volt olyan kollégám aki komoly bűntetést kapott azért, mert az 50/50-es tehervonattal 60-al (ott akkor annyi volt a pályasebesség) ment a 100-as szergejjel.

A poén az volt, hogy gépmenet volt, nem volt egy kocsi sem. Viszont nem gépmenetként küldték hanem a tehervonat vonatszámában, tehát onnantól vonatkozott rá a menetrend!

minden adott volt hogy annyival menjen amennyivel, csak a papíron volt 10-el kevesebb. és mivel egy 50 km-en át csinálta súlyos szabályszegésnek minősült.

2020. aug. 16. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Kb.4 éve még a régi pálya volt P.Ladány-Debrecen között, de nagyrészt 120-szal akkor is mentek a vonatok ott. P.Ladány-Kaba között a volt cukorgyári kitérőnél néhány hétig volt kihelyezve egy " 2 " -es szám, azaz egy 20-as lassújel. Volt egy olyan eset, hogy a mozdonyvezető nem fékezett, hanem 120-szal áthaladt a személyvonattal a 20-as lassújelnél. Ez nem a lefeléfordított háromszög alakú lassújel előjelzés táblánál volt, hanem a négyszögletes táblánál, ahol megkezdődik a lassújel, (ami régen "V" betű alakban volt, nem kell mondanom tudod) tehát ott simán 120-szal haladt át. Rendszeresen utazom a vonalon, nézegettem az ablakon és láttam, hogy elmentünk 120-szal a 20-as mellett. Az volt az érdekes, hogy egy ici picit sem koppant a vonat, olyan simán átment rajta, hogy egy kicsi döccenés sem volt. De ilye 1× láttam még, sosem máskor. Olyat már láttam nem is egyszer, hogy pl, ahol megkezdődött a 80-as lassújel, még fékezett, ott még 90 körűl ment, de általában le szokott fékezni kb az adott sebességre, ahol megkezdődik a lassújel.
2020. aug. 17. 01:45
 6/6 anonim ***** válasza:

Nincs friss információm, hogy a bizt.ber. is engedélyezte-e a 160-at,

de a vonali és állomási sorompók behatási pontjait

távolabb kell helyezni az átjáróktól.


(Ezt mindaddig, amíg nincs menetrendszerű 160, addig "kompromisszumos"

átalakítani, mert feleslegesen zárja korábban a max. 120-al közlekedő vonat.)

2020. aug. 18. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!