Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV miért használ előszerete...

A MÁV miért használ előszeretettel elővárosi vonatokat hosszabb távra?

Figyelt kérdés
Pl a Desiro. Nem a fővonali expressz/intercity forgalomra találták ki, mint most a Katica, vagy egykor a Zemplén IC. Vagy pl a BDVmot-ok és betétkocsijaik, akár a kelebiai vonalra. Gondolok itt is például az osztrákoktól vett schlieren kocsikra, amik egyértelműen elővárosi célzattal készültek, ehhez képest előszeretettel alkalmazzák a 350 km-t megtevő balatoni vonatokban is. Nem is beszélve a Flirt-ökről, tényleg tök jó, meg egy 30-40 km-es szakaszt kellemes végigülni, de érthetően nem utazik egy elővárosi vonttal szívesen az ember több száz kilométert az ország másik végébe, ami nem ritka. Nem túl kellemes egy elővárosi vonalakra szánt járműben végigülni 2-3, esetleg 4 órát. Miért nem vesz a MÁV normális belföldi gyorsvonati, személyvonati kocsikat (mint pl ami a szlovák/csek belföldi forgalmú személyvonatokban vannak), amiket lehet erre a célra használni, és hagyja meg inkább az elővárosi, rövid távú vonalakra a korábban említett járműveket?

2020. aug. 6. 18:13
 1/4 anonim ***** válasza:
82%

Járműgazdálkodási okokból.

A "miért nem vesz..." kezdetű fejtegetés értelmetlen, mert ők is jól tudják, hogy mit kellene venni. Ott közlekedésmérnökök ülnek, nem Pistikék.

Tehát ha nincs elég és megfelelő kocsi, akkor abból kell dolgozni, ami van.

Inkább menjen a Desiro, mint a húgyos Bhv (ez utóbbi iránt nosztalgia mutatkozik, de nem az utasok többsége részéről)

Távolsági kocsikból legendásan nagy hiány van. Ezért ahová lehet, Flirtöt raknak. Ami érthető is, mert hétvégente az állomány fele felszabadul. Az pedig hamis koncepció, hogy több száz kilométert kell ülnie az utasnak a Flirtön. Hiába jár például Záhonyig, senki nem a teljes viszonylaton használja (még a személyzet sem), hanem rövidebb szakaszokon, amire pont elviselhető. Akinek meg gyorsabb és kényelmesebb eljutás kell, annak nyitva áll az Intercity és társai.


Visszatérve a kérdésre. Remélem, érthető, hogy mert _nincs rá pénz_, és nem azért, mert hülyék ülnek ott.

2020. aug. 6. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
79%

Egy kis kitérő:


Gyerekek, én kikérem magamnak azt a "koncepciót", hogy ami hosszú távra "szar", az rövid távra "ideális". Ha egy üléselrendezés kellemetlen vagy egy ülőhely kényelmetlen, az öt percre is kényelmetlen. (Nem passzolgatni kéne, hanem kiszedni és újragondolni a bútorozást.) És tegyük hozzá, hogy nem mindegyik elővárosi vonalon röpködnek a szerelvények, van, ahol falunként húszperceket kell várni az összes késegető ellenvonatra. Elővárosban a napi egy órás utat szorozd még be napi kettővel és heti öttel, ami már nem is olyan kevés - csúnyán foglamazva lehet, hogy súlyosabb probléma, hogy 6-7 évet hogy tölt el valaki az életéből, minthogy milyen körülmények között kirándul valaki egy évben nyolcszor. Azt is tegyük hozzá, hogy vidéken hajlamosabbak a vonatok pangani az ürességtől, tehát melletted ülésen a cuccod, szemköztin a lábad... Elővárosban meg lassan már az öledben is ülnek, lábtered az annyi, hogy jó ha nem görcsöl be, végig állnak a sorok közt és harmincasával az ajtókban... Na ilyenkor mutatkozik meg egy jármű valódi "kényelme". Nem beszélve arról, amikor 4, 6 vagy 8 kocsi hugyosbéhávé helyére bejön egy másfél, két és fél vagy kétszer két és fél kocsi hosszú valami, azt nem fogják megszerettetni senkivel. Főleg azokkal, akik azóta az ajtót támasztják, vagy leszoktak a vasútról.

2020. aug. 6. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
76%
Miért ne lehetne Flirtön 2-3 órát ülni? Tényleg nem értem, rendszeresen utazok velük annyit, mi a baj velük?
2020. aug. 7. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
75%

#3 vagyok

Előző: a zsúfoltságot teljesen aláírom, az nagyon rossz. De lehetne akármilyen vonat, kényelmetlen ha taposnak rajtad. :(

2020. aug. 7. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!