A MÁV miért használ előszeretettel elővárosi vonatokat hosszabb távra?
Járműgazdálkodási okokból.
A "miért nem vesz..." kezdetű fejtegetés értelmetlen, mert ők is jól tudják, hogy mit kellene venni. Ott közlekedésmérnökök ülnek, nem Pistikék.
Tehát ha nincs elég és megfelelő kocsi, akkor abból kell dolgozni, ami van.
Inkább menjen a Desiro, mint a húgyos Bhv (ez utóbbi iránt nosztalgia mutatkozik, de nem az utasok többsége részéről)
Távolsági kocsikból legendásan nagy hiány van. Ezért ahová lehet, Flirtöt raknak. Ami érthető is, mert hétvégente az állomány fele felszabadul. Az pedig hamis koncepció, hogy több száz kilométert kell ülnie az utasnak a Flirtön. Hiába jár például Záhonyig, senki nem a teljes viszonylaton használja (még a személyzet sem), hanem rövidebb szakaszokon, amire pont elviselhető. Akinek meg gyorsabb és kényelmesebb eljutás kell, annak nyitva áll az Intercity és társai.
Visszatérve a kérdésre. Remélem, érthető, hogy mert _nincs rá pénz_, és nem azért, mert hülyék ülnek ott.
Egy kis kitérő:
Gyerekek, én kikérem magamnak azt a "koncepciót", hogy ami hosszú távra "szar", az rövid távra "ideális". Ha egy üléselrendezés kellemetlen vagy egy ülőhely kényelmetlen, az öt percre is kényelmetlen. (Nem passzolgatni kéne, hanem kiszedni és újragondolni a bútorozást.) És tegyük hozzá, hogy nem mindegyik elővárosi vonalon röpködnek a szerelvények, van, ahol falunként húszperceket kell várni az összes késegető ellenvonatra. Elővárosban a napi egy órás utat szorozd még be napi kettővel és heti öttel, ami már nem is olyan kevés - csúnyán foglamazva lehet, hogy súlyosabb probléma, hogy 6-7 évet hogy tölt el valaki az életéből, minthogy milyen körülmények között kirándul valaki egy évben nyolcszor. Azt is tegyük hozzá, hogy vidéken hajlamosabbak a vonatok pangani az ürességtől, tehát melletted ülésen a cuccod, szemköztin a lábad... Elővárosban meg lassan már az öledben is ülnek, lábtered az annyi, hogy jó ha nem görcsöl be, végig állnak a sorok közt és harmincasával az ajtókban... Na ilyenkor mutatkozik meg egy jármű valódi "kényelme". Nem beszélve arról, amikor 4, 6 vagy 8 kocsi hugyosbéhávé helyére bejön egy másfél, két és fél vagy kétszer két és fél kocsi hosszú valami, azt nem fogják megszerettetni senkivel. Főleg azokkal, akik azóta az ajtót támasztják, vagy leszoktak a vasútról.
#3 vagyok
Előző: a zsúfoltságot teljesen aláírom, az nagyon rossz. De lehetne akármilyen vonat, kényelmetlen ha taposnak rajtad. :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!