Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A kör intercity-ket miért...

A kör intercity-ket miért csak v43 szilik továbbítják?

Figyelt kérdés

Július 30-óta újra van kör intercity, mert megszűnt Szerencs-Nyíregyháza között a vágányzár, tehát a kör intercity-k teljes útvonalon járnak, azonban nézegetem a vasúti radart és mindegyiken v43 szili van.

Egy van amit traxx húz napok óta, a nyugatiból 12.23 kor indulót, a többi mind szili vontatású.


Fél éve még traxx, szili, gigant vegyesen vitte a kör ic-ket, mos pedig csak v43 szili viszi egy kivételével.

Miért?


500 km-en keresztűl a régi 50 éves sziliket hagyják, hogy rohangáljon vele?


2011-ben valahol olvastam, hogy a 25 traxx egy részét a hosszú kör intercityk továbbítására vették.

Az a nevetséges, hogy a modern traxx pedig egy rövidebb távú Záhony -Debrecen közötti személyvonattal döcög.



2020. aug. 4. 13:45
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Nyár van. Traxxok és még nagyon sok vonat/mozdony a Balatonon. Így marad a Szili. Gigant pedig tehervonati mozdony,tehát ha van más, akkor nem azzal vontatják a személyvonatot.
2020. aug. 4. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Bírni bírják a Szilik is, azért nem akkora terhelés nekik, ha meg a menetrendbe belefér, hogy picit lassabban gyorsítanak mint pl egy Traxx akkor végképp nincs gond.
2020. aug. 4. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
67%
Így a helyes. A Szili nem termeli vissza az áramot fékezéskor, a Traxx meg igen.A Kör IC alig áll meg valahol, így a Traxx nem termel annyit vissza, hogy feltétlenül őt kelljen odaküldeni. Személyvonatoknál meg bőven tud visszatermelni, így ide érdemes inkább, na meg itt fontosabb a sok indulás és megállás miatt a gyorsulás, ebbe a Traxx jobb. IC mivel alig áll meg, annyira nem fontos, hogy gyorsabban gyorsuljon, a kb 5 órás út alatt kb 1-2 percet osztható csak, a 120-at mindkettő tudja tartani.
2020. aug. 5. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Osztható helyett oszt, csak a telefon tovább írta, pont jött a kalauz a Kör IC-n, nem ellenőriztem vissza 🤣
2020. aug. 5. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Már évek óta nem használják a traxxokon a villamosféket.

Ezt egy debreceni mozdonyvezető ismerősöm mondta.


Debreceniek, nyíregyháziak szinte nem is használják.

Amikor utaztam a 120-ason a békéscsabaiak sem használják. Nagyon ritka, a múltkor csak egy 80-as lassújelnél használta a vezér, hogy 120-ról lelassított 80-ra, de megálláshoz nem.

2020. aug. 5. 10:20
 6/10 anonim ***** válasza:
Ezt nem is tudtam, azt tudod, hogy miért? Ezen nagyon csodálkozom, pedig nálunk még a Tátra villamosban is van 🙂 erre pont új mozdonyokon nincs 🙂 Magyarország jobban teljesít 🤣
2020. aug. 5. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
#6-os vagyok, erről már kérdést is tettem fel.
2020. aug. 5. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
ÉN csak arról hallottam, hogy a teljesítményét csökkentették, de már akkor teljesen inaktiválták is?
2020. aug. 5. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

"Már évek óta nem használják a traxxokon a villamosféket.

Ezt egy debreceni mozdonyvezető ismerősöm mondta."


Akkor nagyon rossz az informátorod, vagy nagyon félreértettél valamit, de nagyon bosszant, amikor ilyen szintű műszaki sületlenséget állít valaki, a teljes hozzáértés hiányát mutatva.


"Debreceniek, nyíregyháziak szinte nem is használják.

Amikor utaztam a 120-ason a békéscsabaiak sem használják. Nagyon ritka, a múltkor csak egy 80-as lassújelnél használta a vezér, hogy 120-ról lelassított 80-ra, de megálláshoz nem."


Egyszerűen nem akarod megérteni (már pár éve leírtam ide), hogy a kocsiból amikor azt hallod, súrol a tuskós fék, az nem jelenti azt, hogy nem működik a villamosfék. Ilyenkor az önműködő fékkel együttműködve, vegyesen fékez a vonat - a mozdony csak villannyal, a kocsik levegős fékkel.

Mondok egy példát. Fékezel a 4. fokozatban, a fővezetéknyomás lemegy kb. 4,1 barra. A mozdony ekkor fékez kb. 100 kN-nel, a kocsik pedig kb. 2 barral. Te ilyenkor azt hallod, nincs használva a villanyfék, pedig van. Ugyanilyen lassulásokhoz oldott mozdonnyal kb. teljes sor kellene (fővezeték kb. 3,4 bar, gép oldva, kocsik kb. 3,8 barral, de most a nyomásértékek nem lényegesek). Az meg, hogy kiiktatott villamosfékkel, de helyette a tárcsafékkel fékezzenek a géppel, teljes mértékben szakmailatlan és utasításellenes, ilyen egyáltalán nem fordul elő!

Nem ülsz ott a mozdonyon, és nem látod, hogy a kijelzőn a villamosfék oszlopa 100-150 kN-t mutat. Annyit hallasz, súrol a fék, akkor biztos nem használják.


A TRAXX-ok 2010-es érkezése óta annyit módosítottak a villamosfékjükön, hogy az önműködő fékkel együttműködve 150 kN helyett csak 130 kN-t vezérel ki (a külön karral 150-re növelhető, ha van rá szükség, de nincs sok értelme). Nem is értem, hogy hihetsz el ekkora marhaságot, de ha ezt tényleg valami mv kollégám mondta, akkor vagy nem jár velük, vagy én nem tudom, de nagyon nincs képben. Minden fékezés során a gép villannyal, a kocsik levegősen fékeznek, de lehetőség van külön, csak a géppel villannyal fékezni, nincs korlátozás.


Ez a visszatáplálás is állandó válasz itt a gyakorin, szerintetek komolyan ezt nézi a MÁV-START, hogy ide vagy oda tegye, mert ott ennyit meg annyit visszaátáplál? Több mint kétszer akkora teljesítményű ez a mozdony, mint a szili, kb. visszatáplálva fogyaszt ugyanannyit, mint a szili, cserébe jól gyorsul és hamar felrántja 120-ra a vonatot. De az csak valami vasútbarát tévhit, hogy itt aztán akkorákat táplál vissza a gép egy út során, mint egy aranytojást tojó tyúk. Kb. arra jó ez a villamosfék, amikor együttműködik az önműködő fékkel, hogy a mozdony villannyal (a levegős fék oldva van ilyenkor), a kocsik pedig levegős fékkel fékeznek. Ez két dolgot eredményez: összességében nagyobb lassulás és jobb fékutak érhetők el (elővárosban ez nagyon fontos, ám távolsági viszonylatban azért nincs szükség ilyen lassulásokra), illetve egy megállás során mivel a mozdony is fékez (a szilivel nem fékezünk kb. 4 kocsi felett, végig oldva van a fékezés alatt), így a kocsik fékjeire kevesebb terhelés jut, kisebb a kopás, de ez sem túl számottevő, mivel ugyanaz a szerelvény 90%-ban úgysem TRAXX-szal jár.


Nagyon egyszerű oka van, miért nem látsz TRAXX-okat mostanság a körIC-n. Mivel elég üzembiztos és erős gépek, így minden nyáron kb. a negyedük a Balatonon van, kell az üzembiztosság és a nagy vonóerő a 6-8 kocsis, de nagyon sok helyen megálló vonatokhoz. A második negyede az elővárosban van (70-es vonal, illetve 1 db a 100a-n vezérlőkocsival), a harmadik negyed az 1-es vonalon és a 120-ason, meg még elvétve itt-ott. Marad pár gép a körIC vonalaira. Pl. amit említesz IC656-ot, az az 580-ból fordul, ha úgy nézed, az is körIC, csak nem teljes kört megy (korán reggel a menetrendi struktúrába ez a vonat úgy tud illeszkedni, hogy Miskolcról indul a Nyugatiba).


"Ezt nem is tudtam, azt tudod, hogy miért? Ezen nagyon csodálkozom, pedig nálunk még a Tátra villamosban is van ?? erre pont új mozdonyokon nincs ?? Magyarország jobban teljesít ??"


Szeretnék gratulálni az kérdés feltevőjének, hogy rontja a MÁV jóhírnevét, műszakilag nem igaz dolgot terjeszt, emiatt a kommentelők közt is "Magyarország jobban teljesít" hőbörgés keletkezik. Mindez egy nem valós állításon alapul.


Persze értem én, hogy nem lehet mindenki műszakilag képben, nem is lehet mozdonyvezető se minden érdeklődő, vasutat szerető ember, de legalább akkor vagy válogassa meg, kitől kérdez, vagy maradjon csendben, de kész tényeket állítani "a debreceniek nem használják" stb... Elszomorító sajnos a dolog, de vettem a fáradságot, hogy megcáfoljam. Aztán vagy eljut az értelmezésig, vagy nem. Fél év múlva ugyanígy jön a kérdés, hogy miért nem használják a villanyféket, 10 éve ki van iktatva, lekorlátozták stb...

2020. aug. 6. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Eléggé fiatal a mozdonyvezető srác aki mondta, hogy nem használják a villamosféket a traxxok 25 év körüli vagy annyi sem. Pedig traxxból, sziliből, gigantból, flirtből, szöcske meg van a vizsgája, és csak villanyból van vizsgája.


Én a 100-as vonal mentén lakom, a 100-as vonalon a legtöbb vonatot Nyíregyháza és Debrecen P.ladány hordja , de az az egy traxxos kanyar 580-656-508 kanyar a miskolciaké. Volt olyan mozdonyvezető, aki azt mondta, hogy miskolciak nem hordanak a 100-ason pestre vonatot, ők a keletibe hordják, pedig az említett egy kanyar az övéké. Hosszú az biztos, de kijön 12.45-ből.


Traxxon soha nem voltam, mert nem lehet a mozdonyra felmenni senkinek, amikor még lehetett 10 éve, nem volt itt traxx. Szilin többszőr megfordultam, délután felmentünk a nyugatiba este fél 9-kor vissza Debrecenbe. Amikor egy haver csinálta mindig azt a kanyart, akkor mentem vele, ha tudtam, én is vezettem a szilit, de 4-6 kocsis sebesvonaton természetesen nem fékeztük, fékeztem a mozdonyt, viszont amikor a fékezőszelepet meghúztam, pár másodpercig fékeztük a mozdonyt, de a pedállal oldottam. Megtanultam mellette szilit vezetni, de ő elment nyugdíjba és mostmár hiába van sok haver, tilos menni. Így a traxxon nem is jártam, fogalmam sincs, hogy kell vezetni csakképen láttam a műszerfalat, meg amikor váltottak, akkor felnéztem az ajtón. Másabb. Csak hallomásból hallottam, de akkor még ismerősnek sem kell mindent elhinni.

2020. aug. 7. 02:10

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!