Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mennyi a sulya egy busznak?

Mennyi a sulya egy busznak?

Figyelt kérdés
2020. júl. 17. 00:51
 1/7 anonim ***** válasza:
37%
Attól függ milyen buszra gondolsz. Azok a buszok, amiket "B"-s jogsival vezethetünk, azok 3.5t, vagy ez alattiak és legfeljebb 8 utast tudnak szállítani. Ennél nehezebb buszokhoz "D"-s jogsi kell. A tömegközlekedésben látható "klasszikus" autóbuszok kb. 7-10t önsúlyúak lehetnek. A csuklós buszok általánosságban másfélszer nehezebbek (12-16t), ezekhez "D+E"-s jogsi szükséges már. Vannak ennél nehezebb buszok is, a dupla/tripla-csuklós, az emeletes, a többszörösen tandemtengelyes buszok valószínűleg bőven 20t felettiek. A buszok általában súlyuk 160-180%-át bírják el (forgalmi szerint).
2020. júl. 17. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Koszonom😁
2020. júl. 17. 01:41
 3/7 anonim válasza:
100%

"Azok a buszok, amiket "B"-s jogsival vezethetünk"


B-s jogsival nem vezetünk autóbuszt.


"Ennél nehezebb buszokhoz "D"-s jogsi kell."


Szállítható személyek száma alapján van meghatározva, 16+1 főig D1; felette D.


"A tömegközlekedésben látható "klasszikus" autóbuszok kb. 7-10t önsúlyúak lehetnek."


Az áltag 12 méteres buszok inkább 8,5-12,5 tonna között.

12m Credo 8,5 t

Ikarus 260 9-9,5 t

Ikarus C56 10,8 t

Volvo-Alfabusz 11+ t

Ikarus E98 12,5 t


3-tengelyes Neoplan Tourliner 15,5 t

3-tengelyes Scania-Ikarus E94 17,5 t


"A csuklós buszok általánosságban másfélszer nehezebbek (12-16t),"


Credo BN18: 12,5 t

Ikarus 280 13 t

Miskolci Neoplan csuklós 16,6 t

Volvo 7700A 17 t


"ezekhez "D+E"-s jogsi szükséges már."


Tévedés, D+E NEM KELL a csuklóshoz.


"Vannak ennél nehezebb buszok is, a dupla/"


Duplacsuklós Ikarus 293 15650 kg


"tripla-csuklós",


???


"az emeletes,"


Ikarus E99 16,5 t


"a többszörösen tandemtengelyes buszok valószínűleg bőven 20t felettiek."


??? Tandemtengely a pótkocsikon van!!!


"A buszok általában súlyuk 160-180%-át bírják el (forgalmi szerint)."


Inkább a saját tömeg 50-70 %-át.


Üdv. egy közlekedésmérnök

2020. júl. 17. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Gondolom ott tévedt el az első, hogy a saját tömeg - megengedett legnagyobb össztömegnél nem a kettő különbségét vette a hasznos tehernek (ami tényleg kb. 60%), hanem azt utóbbit vette terhelhetőségnek.
2020. júl. 17. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
#1 Úgy tudom, a D+E ahhoz kell, ha autóbusz olyan nehézpótot húzna, ami árut szálit. Ez mondjuk eléggé fura egy járműszerelvény lenne, nem is nagyon rémlik, mikor láthattam hasonlót az utakon. A csuklós busz az csak simán busz a KRESZ szerint.
2020. júl. 18. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 10 deka farhát ***** válasza:
Pedig elég gyakori látvány az autópályákon, hogy egy hosszú nemzetközi viszonylat (pl. Bukarest-Stuttgart vagy Tirana-Párizs) batár nagy busza húz egy jól megtermett, kéttengelyes pótkocsit a csomagoknak.
2020. júl. 29. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 10 deka farhát ***** válasza:

Illetve hát ott van még ez a csodabogár is, a csuklós buszok nagypapája:


[link]

2020. júl. 29. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!