A buszvezető tényleg nem tájékoztathatja az utast, hogy mi a baja a busznak?
Pár napja távolság buszon az egyik közbenső végállomásra érve annyit mondott a sofőr, hogy "át kell majd szállni".
Leszálltunk, majd páran megkérdeztük a vezetőt, hogy ki történt, esetleg elromlott-e, stb., mire ő csak annyit mondott, hogy hát ő erről nem adhat tájékoztatást.
Ez valóban ilyen titkos, hogy mi a gond, hogy nem lehet megmondani? Mi erre a törvény?
Szerintem elmondhatná, de az utasok nagy reszét nem érdekli, a másik része meg nem értené.
Az biztos, hogy külsős szemèly nem javíthatja és nem vontathatja a buszt.
Tehát, ha az utasok közt ül a Jóska Pista, aki szerelő, az nem állhat neki megcsinàlni, vagy ha jön egy teherkocsi, vagy traktor, azt nem lehet vontatásra igénybe venni, még ha felajánja, akkor sem.
De, most őszintén, mi az a nagy titok? Pl szétmegy a vízpumpa, vagy elszakad egy èkszíj mi ebbe az a nagy titkosság? :D
Ha Volánbusz volt az most katasztrófa, mert nem régiben vonták össze egy cégbe az összes vidéki volánt és jelenleg oltári fejetlenség van, hogy ki kinek a buszával melyik útvonalat viszi.
Egyébként ha egy darabig autópályán halad a busz, akkor oda szokás a jobb klímájú és biztonsági övvel ellátott turistabuszokat vagy rendes intercityket küldeni, ha meg főútvonalon vagy más alacsonyabb rendű útvonalon halad tovább, oda lehet, hogy beraknak egy régebbi típust, ami már nem annyira megbízható - de ha műszaki probléma adódna vele, akkor legalább nem az autópályán ragadnak ott az utasok. Vagy ha nagyon girbe-gurba útvonalú falujáró busz, akkor az sem elhanyagolható tényező, ha a sofőrnek jó helyismerete van, míg autópályára az nem annyira fontos. De az is megeshet, hogy egy sofőrnek egyszerűen csak lejár a munkaideje és azért cserélnek.
De ez egy olyan embernek, aki csak autót vezet, mi a pékért olyan fontos? Nem szerelheti meg, amúgy sem tud segíteni az adott helyzetben, akkor meg az óbégatások végett miért lenne neki oly nagyon fontos?
A sofőr feladata az, hogy szállítson A-ból B-be. Ha műszaki hiba történik, akkor megtegye a lépéseket az utasok-, és a gép biztonságba helyezésére. Ezt megteszi, és ennyi.
Nem buszvezető vagyok, de azén munkaszerződésemben például benne van, hogy nem adok ki olyan információt ami a céget rossz hírbe hozza, és lojális maradok bármilyen esetben.
Vagy például a BKK járatokon, főleg villamoson baleset, egyéb esemény során közölték, hogy műszaki okok miatt nem tudunk tovább haladni. PErsze mindenki mérgelődve, anyázva szállt le szidva a BKK. De azt mégsem mondhatták be, hogy valakit éppen ketté vágott a villamos egyel előttünk és a rendőrök helyszínelnek.
Nem ellensége saját magának. Az emberek egy része nem értené a választ, a másik részük meg jobban tudná hogy mit kell ilyenkor csinálni, a maradéknél pedig minden válasz másik két kérdést szülne.
Műszaki hiba miatt át kell szállni. Ez a mondat minden olyan információt tartalmaz, amihez az utasnak köze van.
Miért, ha elszakadt a vízpumpa ékszíja, a kedves utas alámegy és kicseréli? Vagy ha kilyukadt egy hűtőcső, akkor szívességből a végállomásig beledugja a kisujját, hogy ne folyjon el a hűtővíz?
Ugye nem. Tehát felesleges belemenni a részletekbe.
Akiért hozzá, a hibajelenségekből úgyis tudja mi a baj, aki meg nem, annak hiába magyarázná.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!