Mi a létjogosultsága a déli pályaudvarnak?
Kelenföldről a délibe 7 perc alatt ér a vonat, BKV-val meg fél óra. Akinek arra van dolga, igencsak hasznos.
Persze végig lehetne húzni egy villamost helyette, annak kisebb a helyigénye.
Az, hogy jó pár évtizede megvan már, amikor még valószínűleg Kelenföld még nem volt olyan mértékben lakott, mint most.
Budapest elég sok területet "lakott be" az elmúlt 70-80 évben. A pályaudvarok én úgy tudom az akkori település határára épült, vagyis magyarul ott volt a város széle, a város pedig szép lassan "túlnőtte" ezeket.
Érdemes lenne utánanézz mikor épült a déli pu, na meg persze a keleti és a nyugati is.
Másrészt úgy gondolom hogy jobb, ha a város szívébe is megy vonat, és nem pl Csepelről kéne még átvonatozzak Fótig hogyha Dunaújvárosból akarok Vácig eljutni vonattal átszállásnál.
A kérdésedre válaszolva azért ekkora nagy, mert tervezik (vagy tervezték) mind a nyugatit, mind a délit is felszámolni egy időben, a helyét pedig beépíteni teljesen. Másrészt pedig már Kelenföld is egy sűrűn lakott rész lett, sokkal nagyobb utasszámmal, ami persze több vonatot is jelent.
4-es metró is csak néhány éve van.
Kelenföldnek előtte sokkal kissebb forgalma volt.
Mivel a Fiuméig célba vevő déli vasút megépítésekor még Pest-Budán nem volt a Dunán vasúti híd, kézenfekvő volt az akkori egyetlen állandó hídhoz, a Lánchídhoz közel elhelyezni a város széli pályaudvart.
Utasforgalma a kelenföldi metró átadásáig kifejezetten nagy volt, azóta inkább a Bel-Budára irányuló forgalom keresi csak, de létjogosultságát inkább az ingatlanlobbi kérdőjelezi meg időről időre, semmint a közlekedési szakma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!