Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az 5-ös metrót miért nem...

Az 5-ös metrót miért nem lehet az Astoriánál bevezetni a 2-es metró alagútjába, majd a Batthyány téren ki?

Figyelt kérdés
Több városban is van, hogy egy alagútban több vonal megy. Mi akadálya van ennek?

2020. ápr. 17. 14:20
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:
33%

# 15:


"A járvány előtt is kapacitáshatáron mozgott az M2 vonal, bár ezen betétkocsik hozzáadásával még lehet segíteni - de a 90 másodperces követésbe egy másik 2,5 perces ütemű vonalat belezsúfolni lehetetlen - különösen ha a kunszentmiklósi, jó eséllyel késve érkező vonatokkal is közösködni kellene."


Ezen mondjuk nevetek. A 2016-os Pillangó utcai baleset óta a legforgalmasabb csúcsidőben is 3 perc a 2-es metró követési ideje, mert a vezetők megnézik, hogy elment-e az előző szerelvény a Pillangó utcáról, nehogy belecsússzanak napfényes száraz időben az előttük álló szerelvénybe. :D


Nyilván nem a metróvezetők hibája persze ez, ők csak a szabályokat követik, azon nevetek, hogy nincs felelőse a 2016-os balesetnek, sem megoldás arra, hogy ne cammogjon a felszíni szakaszon a 2-es metró.


Szóval egy komoly biztosító berendezéssel megoldható lenne, hogy a közös alagútszakaszban 1,5 percenként menjen valami, hiszen a baleset előtt 2 perc alatti volt a követés, de összességében az M5 nagyon távlati terv, és nem ebben a formában fog megvalósulni.

2020. ápr. 18. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:

21-es, felelőst valóban azóta sem találtak, de az amúgy lassan 5 éve egyértelmű megoldás mellett màr elhatàrozta magát a BKV és kap hatékony megcsúszásgátló rendszert minden vonat. Mondjuk úgy, hogy ideje volt.


Ami a 3 perces követést illeti, éppenséggel most még elegendő, de így is jelentős a csúcsidei zsúfoltság, rendszeres az utaslemaradás. Mivel a 90 másodperces követéshez kevés a vonat és egész motorvonatok helyett betétkocsikat venni olcsóbb, ezért az általam említett másfél perces követés inkább távlatilag lesz fontos, amikor tovább nő az utasszám az M2-H8 összekötés után. Nos, ott bizony nem volna hová bezsúfolni az M5 vonatait.

2020. ápr. 18. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
100%
Az M5-öt egyébként nem is tervezik "klasszikus" metrónak, gyakorlatilag föld alá vezetett HÉV lesz, alacsonypadlós járművekkel és felsővezetékkel. Magyarán nem lesz kompatibilis a meglévő metróvonalakkal, ami mondjuk szerintem hiba, de ez van.
2020. ápr. 18. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 A kérdező kommentje:
Nem tudtam, hogy a jelenlegi vonala is megmaradna a szentendrei hévnek, akkor amit erről mondtam nem érvényes.
2020. ápr. 18. 12:59
 25/26 eddiboy ***** válasza:
100%
Egyrészt, ahogy írták már, a 2-es metró kapacitásába nem férne bele a plusz vonal, másrészt (ahogy #23 is írja), ez más űrszelvényű, alacsonyabb peronszintű, felsővezetékes vonal lenne, mint pl. Párizsban a RER, az sem megy egy alagútban a metróval. A Batthyány téri ág pedig megmaradna szárnyvonalnak, pl. minden második szerelvény menne oda. Aztán, ha az esztergomi vonalat is bekötnéka tervek szerint, akkor még bonyolultabb válna a rendszer, hiszen akkor az esztergomi vonalon közlekedő vonatoknak már 5 potenciális végállomásuk lenne: Nyugati, Rákos, Batthyány tér, Csepel, Ráckeve. :-)
2020. ápr. 20. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:
100%

az 5ös metró hianya lehet a magyarázat.

Illetve ott a hév,minek meg egy felszini közlekedési eszköz,ami egyébkent hol menne tovább? Emlékeim szerint a Batyi így is televan. Villamos,buszok,hév.és még hajo is van.

2020. nov. 20. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!