Az 5-ös metrót miért nem lehet az Astoriánál bevezetni a 2-es metró alagútjába, majd a Batthyány téren ki?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Még a 4-es sincs befejezve, de nem baj"
sőt még a 3-as sincs! :DDDDD
annak is lett volna még 3 megállója
de a kérdésre válaszolva: az alagút áteresztőképessége nem elég! Két vonal forgalmát nem lehet átvezetni egy lyukon. Mindenképpen kell másik alagút is!
#10
Igazad van, szükséges azoknak a vonalaknak csökkenteni a zsúfoltságát és erre valóban meg is felelne az 5-ös metró mostani terve, csak egy hátránya van, hogy nem fog a közeljövőben megépülni. A 2-es metró alagútjában való vezetéssel pedig egy fázisban megépíthető lenne a teljes szakasz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A járvány előtt is kapacitáshatáron mozgott az M2 vonal, bár ezen betétkocsik hozzáadásával még lehet segíteni - de a 90 másodperces követésbe egy másik 2,5 perces ütemű vonalat belezsúfolni lehetetlen - különösen ha a kunszentmiklósi, jó eséllyel késve érkező vonatokkal is közösködni kellene.
Arról nem is beszélve, hogy milyen bonyolult , sokèves lezárással járó munka lenne az elágazó műtárgyak megépítése és mennyire bonyolult domborzati és talajviszonyok mellett kellene a Kossuth tér után vagy a Rózsadomb tömbje alatt szűk ívben befordítani a vonalat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ha csak azt nézzük, hogy a szentendrei hévet kötnénk össze az Astorián keresztül a csepelivel és a ráckeveivel, mondhatnánk azt, hogy össze lehet kötni, a Déli-Örs kapcsolat rovására. Ha technikailag nézzük, már lehetnek bajok, mi milyen mélyen van, hogyan kellene bújtatni, ilyesmik, ez egy bonyolultabb probléma.
Mindenesetre szerintem bőven elkél még egy belváros alatti vasút, ami érinti a Kálvin teret, az Astoriát, a Nyugatit (meg a kettő között valamit), meg pár egyéb helyet.
A 2,5 perc gondolom úgy jött ki, hogy a két déli hév Boráros térnél vett követési távolságát vetted, de nyilván nem járna 2,5 percenként a szentendrei hév.
5 perccel számolva azt jelentené, hogy 15 perc alatt 3 hév és 10 metró menne, de ha a 10 metróból 3 lefordulna Szentendre felé, akkor egyáltalán nem is nőne a forgalom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Óh, hogy te nem a jelenlegi tervezetből indultál ki és amiatt pörgünk itt? Ez esetben jelezném, hogy a most érvényes koncepció továbbra is számol a Batthyány téri ággal, mivel Buda átjárhatósága szempontjàból meglehetősen fontos kapcsolat marad akkor is, ha a pesti utazások átterelődnek az Oktogon-Astoria-Kálvin tér tengelyre.
A 2,5 perces követés nem tèvedés, hiszen mind Csepel, mind Ráckeve felől 5 perces ütemmel számolnak, ezek együtt adják a 2,5 percet. És ezen felül akarják még a kunszentmiklósi kirohanósokat is beterelni a csőbe, ami miatt nagyvasúti űrszelvény kell, plusz egy áramnem, ami erősen gombhoz a kabàt eset, ráadásul úgyis csak késésekhez fog vezetni. Az északi szakaszon pedig Békásmegyerig bőven elfér az a 2,5 perces követés, hiszen a szintbeli átjárók kiváltásra kerülnek majd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!