Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az 5-ös metrót miért nem...

Az 5-ös metrót miért nem lehet az Astoriánál bevezetni a 2-es metró alagútjába, majd a Batthyány téren ki?

Figyelt kérdés
Több városban is van, hogy egy alagútban több vonal megy. Mi akadálya van ennek?

2020. ápr. 17. 14:20
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
31%
Azt a Kálvinra hiznák be! Hogy került elő az astoria?
2020. ápr. 17. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
100%

"Még a 4-es sincs befejezve, de nem baj"

sőt még a 3-as sincs! :DDDDD

annak is lett volna még 3 megállója


de a kérdésre válaszolva: az alagút áteresztőképessége nem elég! Két vonal forgalmát nem lehet átvezetni egy lyukon. Mindenképpen kell másik alagút is!

2020. ápr. 17. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 A kérdező kommentje:

#10

Igazad van, szükséges azoknak a vonalaknak csökkenteni a zsúfoltságát és erre valóban meg is felelne az 5-ös metró mostani terve, csak egy hátránya van, hogy nem fog a közeljövőben megépülni. A 2-es metró alagútjában való vezetéssel pedig egy fázisban megépíthető lenne a teljes szakasz.

2020. ápr. 17. 16:57
 14/26 A kérdező kommentje:
Az alagút áteresztőképessége nem tudom mekkora probléma, de szerintem ez se jelentős probléma, már csak azért sem, mert a 2-es metró utolsó két állomásáról el lehetne szedni néhány járatot, amik Óbuda felé kanyarodnának.
2020. ápr. 17. 17:00
 15/26 anonim ***** válasza:
96%

A járvány előtt is kapacitáshatáron mozgott az M2 vonal, bár ezen betétkocsik hozzáadásával még lehet segíteni - de a 90 másodperces követésbe egy másik 2,5 perces ütemű vonalat belezsúfolni lehetetlen - különösen ha a kunszentmiklósi, jó eséllyel késve érkező vonatokkal is közösködni kellene.


Arról nem is beszélve, hogy milyen bonyolult , sokèves lezárással járó munka lenne az elágazó műtárgyak megépítése és mennyire bonyolult domborzati és talajviszonyok mellett kellene a Kossuth tér után vagy a Rózsadomb tömbje alatt szűk ívben befordítani a vonalat.

2020. ápr. 17. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
100%

Ha csak azt nézzük, hogy a szentendrei hévet kötnénk össze az Astorián keresztül a csepelivel és a ráckeveivel, mondhatnánk azt, hogy össze lehet kötni, a Déli-Örs kapcsolat rovására. Ha technikailag nézzük, már lehetnek bajok, mi milyen mélyen van, hogyan kellene bújtatni, ilyesmik, ez egy bonyolultabb probléma.

Mindenesetre szerintem bőven elkél még egy belváros alatti vasút, ami érinti a Kálvin teret, az Astoriát, a Nyugatit (meg a kettő között valamit), meg pár egyéb helyet.

2020. ápr. 17. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 A kérdező kommentje:

A 2,5 perc gondolom úgy jött ki, hogy a két déli hév Boráros térnél vett követési távolságát vetted, de nyilván nem járna 2,5 percenként a szentendrei hév.


5 perccel számolva azt jelentené, hogy 15 perc alatt 3 hév és 10 metró menne, de ha a 10 metróból 3 lefordulna Szentendre felé, akkor egyáltalán nem is nőne a forgalom.

2020. ápr. 17. 19:13
 18/26 anonim ***** válasza:
100%
Ha ilyenben gondolkodunk, akkor sokkal több értelme lenne a 3-as alagútjába vezetni a Kálvin előtt és a Nyugati után egy balkanyarral átvinni Budára a Margitsziget alatt. A Kossuth és a Batthyányi nem olyan fontos csomópontok, mint a Nyugati, gyakorlatilag nem is azok. De ez mind spekuláció, mert nyilván otthon a gép előtt nem ismerjük a talajviszonyokat és az alagutak pontos nyomvonalát meg mélységét. Egyébként nem hiszem, hogy megérné bármelyik meglévő alagútba bevezetni az 5-öst, ami egyébként is egy több szárnyvonallal rendelkező vonalnak lett kitalálva. Szerintem a legjobb útvonal a Boráros-Kálvin-Astoria-Oktogon-Nyugati-Margitsziget-Kolosy-Flórián-Kaszásdűlő lenne, onnan meg tovább a jelenlegi hév vonalon.
2020. ápr. 17. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 A kérdező kommentje:
Ez mind spekuláció, ebben teljesen egyetértünk. Nekem igazából egy a bajom az általad felvázolt tervvel (azon kívül, hogy a hosszúsága miatt soha nem fog elkészülni), hogy a Batthyány tér és a Margit híd megállók megszűnnének és sokaknak ez megnehezítené az utazását.
2020. ápr. 17. 20:12
 20/26 anonim ***** válasza:
100%

Óh, hogy te nem a jelenlegi tervezetből indultál ki és amiatt pörgünk itt? Ez esetben jelezném, hogy a most érvényes koncepció továbbra is számol a Batthyány téri ággal, mivel Buda átjárhatósága szempontjàból meglehetősen fontos kapcsolat marad akkor is, ha a pesti utazások átterelődnek az Oktogon-Astoria-Kálvin tér tengelyre.


A 2,5 perces követés nem tèvedés, hiszen mind Csepel, mind Ráckeve felől 5 perces ütemmel számolnak, ezek együtt adják a 2,5 percet. És ezen felül akarják még a kunszentmiklósi kirohanósokat is beterelni a csőbe, ami miatt nagyvasúti űrszelvény kell, plusz egy áramnem, ami erősen gombhoz a kabàt eset, ráadásul úgyis csak késésekhez fog vezetni. Az északi szakaszon pedig Békásmegyerig bőven elfér az a 2,5 perces követés, hiszen a szintbeli átjárók kiváltásra kerülnek majd.

2020. ápr. 17. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!