Miért lehet jó az a győri Volánnak, hogy az utasokat a készpénzfizetésre ösztönzi azzal, hogy a kártyás vásárláskor kézzel írják a számlát (nagyon hosszadalmas)?
Fizetés módjától függetlenül, ha áfás számlát kér az utas az időbe tellik.
Én nem szoktam kérni, de amikor kellett akkor megjegyezte a sofőr, hogy regisztrálni is lehet az adószámot(?) az ügyfélszolgálaton(?), és akkor neki csak a regisztrációs számot kell bepötyögnie, nem az összes adatot.
Mindenkinek időspórolás.
Talán nem mindenki fogta a kérdés lényegét:
1. manapság, amikor a kártyás fizetés a korszerűbb (és olcsóbb az államnak is), miért a készpénzfizetésre motiválják az embert (szembe menve a fejlődésnek)
2. A kézzel, számlatömbbe írt számla elkészítése mindig sokkal hosszadalmasabb, mint a géppel nyomtatott.
Készpénz/kártya itt nem számít.
Számláról beszélsz, tehát azzal lehet gyorsítani, ahogy az ÁFA-s számlát ki tudja adni a sofőr.
Bepötyögni a gépbe vagy papírra írni gyorsabb?
Az a sofőrtől függ, de ha rendelkezésre áll a gép, akkor egy regisztráció után sokkal gyorsabb az egész, ami az utason múlik.
Buszjáratokon ritka még a kártyás fizetés is, mert le kellene cserélni a szovjet kasszát.
Megéri-e? Ez nem állami, hanem a közlekedési vállalat döntése.
(Itthon olyan dolgok mennek, hogy állami intézményben pikkpakk lehúzod a kártyád és boldogan távozol, miközben ez átmegy 3 számítógépes rendszeren, és utána 3 kiló papírt gyártanak belőle, 5 óra ügyintézéssel a háttérben.
Ha készpénzel fizetsz, akkor csak 2 kiló papírt nyomtatnak róla, de ugyanúgy 5 óra humán erőforrás.
Túlzok, de kb igaz.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!