Szerintetek lenne értelme az általam lent leírt trolibusz-hálózat fejlesztésnek?
Ehhez nem hálózatfejlesztés kell, mert az lényegében adott, hanem 4-5 plusz jármű, sofőr + költségek megtérítése. Nem gondolom, hogy belső körökben ez még nem merült fel, csak hát nem hemzsegnek a fölös járművekben.
Jelen állapotban persze, nem lenne rossz, ha a 83-as tovább menne, és besegítene a 9-es busz túlzsúfolt munkájába. De hogy ne minden ugyanazt az útvonalat csinálja, kimehetne a 83-as a Népstadion felé. Inkább ezt vinném ki, mint a 75-öst visszahozni ide. A Könyves/Kőbányai sarokra meg a Troligarázshoz konkrétan senki nem igyekszik, ha oda végállomást teszel, nem csak keresztező átszálláshoz, de irányban tovább menéshez is úgyis szinte mindenki átszállna. Szóval ezt a 75-83 dolgot érdemesebb akkor már egybekötni, de legalább is nem itt megszakítani. Utas lenne bele, az nem gond.
Diószegi-Elnök-Népliget jelleggel volt korábban a 89-es busz, amit megszüntettek. (A 99-es busznak volt afféle belső betétjárata módosított végelkötéssel.) Nem vagyok ellene, de jelenleg az a környék annyira elnéptelenedett, hogyha van pénz további járatok üzemeltetésére, akkor mondhatunk neki ezer égetőbb helyet. Régen más világ volt, amikor arrafelé szobánként nyolcan laktak, és tízezrek igyekeztek a MÁVAG-ba. Ma arra már csak varjak és lődörgő hajléktalanok vannak. Azok a járatok vannak tele, amik messze külvárosokból jönnek, és csak keresztülmennek itt. Amúgy javítsatok ki, ha tévedek, de mintha a trolivezeték a Ludovika kőkerítésével együtt eltűnt volna a Diószegiből.
Viszont hosszabb távon nekem az a magánvéleményem, hogy a trolibusz-hálózatot nem ott, nem azokon a sok sávos főutakon kéne toldozgatni, ahol köztudottan a szétbarmolt villamoshálózatot pótolgatja. Ezek a trolik pediglen azt teszik. Inkább egy tisztességes Kálvin tér - Kőbánya villamosvonalat látnék szívesen visszaépítve, meg a 23-24 villamosok visszaépítését a Dózsa-Dráva felé. Az is egy tisztességes körútja volt a városnak. Járatokat akár a 2-essel összekötve is lehetne kőröztetni. A trolikat meg nem kinyírni, hanem némileg módosítani, vagy buszjáratokat trolivá alakítani, akár a 99-es belső útvonalán, vagy ott volt pl. a 33-as busz, azóta sincs az útvonalán semmi, bár a déli szakaszt módosítottam volna a Horvát Mihály - Klinikák - Dandár felé. Én ide húztam volna be annak idején az egykori nagy 75/79-es félkör járatot, a soksávos főutakról meg nem kellett volna kinyírni a villamossíneket. Megértem, anno egy favázas villamossal össze lehetett egy trolit mérni, de egy mai villamosszerelvény és egy busz kapacitását nem illene egy helyen emlegetni.
(A elavult trolivezeték kontra akkumulátoros busz kérdésről meg van egy olyan szembemenő véleményem, hogy nem ostobaság a kiépített felsővezeték, mert így a járműnek nem kell tíz állóhelyet elfoglaló akkumulátortömböt hurcolásznia, és a máshová helyezett motor miatt újabb 8 ülést egymásnak meg feljövő dobozoknak fordítani - magyarán emberi használatra alkalmatlanná tenni. Tudom, hogy a jövő technokrata ifjúságának, akik csak fényképezgetik a műszaki csodákat, de nem kell napi két és fél órát bejárni valahonnét valahová vele, azoknak idáig nem jutott még el a gondolat, de akkor talán ez úton...)
#3: Nem arra értettem, hogy a leírt szakaszon lenne-e értelme a tömegközlekedési rendszer fejlesztésére, hanem, hogy trolinak nincs értelme. Sem ott, sem máshol. Az elektromos meghajtású buszok már kopogtatnak az ajtón és hamarosan rá is fogják rúgni azt a nagyvárosok vezetőire. A troli gyakorlatilag halálra van ítélve. Nem csak ezen a szakaszon, mindenhol
#1
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!