Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az Ikarus 417 miért nem...

Az Ikarus 417 miért nem terjedt el Budapesten? Állítólag azok már megbízható buszok voltak, a németek is vettek belőle

Figyelt kérdés
2020. jan. 2. 15:49
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
84%
Mert a franciák megvették az Ikarust, ők meg nem voltak benne érdekeltek, csak ki akarták ütni a konkurenciát a piacról.
2020. jan. 2. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Trianon nem volt nekik elég? A magyar buszgyártást is tönkre kellett tenniük? Utálom a franciákat
2020. jan. 2. 16:06
 3/11 anonim ***** válasza:
36%

ezt a kedves bajszos urat kell érte megszeretgetni

[link]

2020. jan. 2. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Sikerült itt csúnyán összemosni pár dolgot.


1. Az Irisbus 2003-ban állította le az Ikarus buszok gyártását. A 417-es ekkor már egy tízèves konstrukció volt, Magyarországon kívül már rég piacképtelen. Nem csoda, hogy inkább egy újabb típus olcsóbb, magyarorszagi gyártásában láttak fantáziát.

2. Bokros Lajos 2003-ban már fél évtizede nem volt érdemi hatással a magyar gazdaságpolitikára, így ahhoz a döntéshez semmi köze nem volt, hogy mit vegyen a Volán vagy a BKV...

2020. jan. 2. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
65%

93tól anyagi gondjai voltak a vállallatnak a KGST piac összeomlása miatt

94től a szoc-libek létrehozták európa legnyitottabb piacát, ami azt eredményezte, hogy a legyengült magyar vállalatokat bagóért megvásárolhatták nyugati konkurensek

95 ben került piacra az említett modell, de a vállalat pénzügyi gondjai miatt alig jutott el a külpiacokra

98 ban a franciák megvették az ikarust, és gyakorlatilag kifuttatták a "fejős teheneket" a vállalattól


az ikarus külpiacait meg szépen elfoglalták az irisbus és iveco termékek


van még kérdés?

2020. jan. 2. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
Szépen próbálod kendőzni a sokat vitatott, de összességében szükségszerű gazdaságpolitikai fordulattal az Ikarus 417 konstrukciós gyengeségeit. Sajnos a szóló modell mellett ez sem sikerült valami fényesen.
2020. jan. 2. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

összességében nincs azon semmi meglepő, hogy egy vállalat csődbe megy, hogyha kihúzzák alóla a talajt

egyébként sem 2002-őt írunk, mennyire jött be a liberális gazdaságmodell? mostmár azért bőven történelem, és nem igazán jött be

2020. jan. 2. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Nem elég hogy adott volt a gazdasági, politikai ellenszél, a pénzhiány, a nyugatšeggnyalás és a magyar termékek lenézése, a légkör, amiben a rendszerváltás után a magyar gyárak vergődtek, a 412-417-ről még a mi Ikarus-fanjaink is minden mocskot összehordtak. És ebben automat egymásnak adogatták a kilincset, egy jó szava nem volt ezekhez a buszokhoz senkinek.


Hát akkor mondok én is valamit: Ezek voltak az utolsó buszok, amiben legalább leülni le lehetett egy (nem amputált lábú) férfiembernek is. Nem úgy, mint ezeknél a Mercédeszeknél és társaiknál, hogy combközépnél üveglap, szembeutas lába, feljövődoboz, fűtődoboz, csukló mögötti doboz, fal, ajtó, qvaisten… És minden ülésnél! Ostoba utastérelrendezés. Minden olyan elem szana-széjjel, ami garantálja, hogy majd sehova ne lehessen használható ülést elhelyezni. Ajtókat és babakocsiöblöket is beleértve. Szeretnék én elavult és váztöréses buszokban utazni, de legalább emberként! Az a 417-es (meg most az új Vanhool csuklós) a megdöbbentő példa, hogy attól, hogy alacsonypadlós egy busz, attól még be lehet rendezni az ülőhelyeket emberi módon is. Hiába akarták elhitetni, hogy nem. Ezeket a buszokat olyan országokból hozzák, ahol az a szemlélet, hogy az ember kocsival jár, busszal csak nyugdíjasok, babakocsik meg a nyomorékok. Hát olyan is. Az Ikarusnál nem ez volt a szemlélet, mert ott a tervező is azzal ment be a gyárba, amit megtervezett. És még a legidiótább célokra készült buszoknál is volt valami letisztult józanság. Nem ez a csiricsáré stílustalanság. Ott voltak a várbuszok is, a másik fekete bárány. Volt benne 16 ülés. Mostaniba bezsúfoltak vagy 25-öt. És több lett? Abból vagy 20 használhatatlan, be se tudnak oda az emberek menni, marad üresen mind, csak fogja a helyet. Kinek csinálták? Liliputiaknak? Troliból is. Ha ki van építve a felsővezeték, akkor minek vesznek hat tonnás akkumulátorokat? Legyen mit körbe hordozni? Hogy elvegyék újabb tíz ember állóhelyét? Betegyék a motort középre és az összes ülést használhatatlanul nekiforgassák egymásnak, kerékdobnak, falnak? Mért nem buszvonalakon járatják az önjáró akkumulátoros buszokat? Villamosított utcákba minek az?


Persze lett volna mit fejlesztgetni, áttervezni ezeken a buszokon, az a néhány tucat, ami készült belőlük, azt kb. nevezhetjük kísérleti prototípusoknak. Ami arra való, hogy tudják, mit kell majd nem úgy építeni, nem arra, hogy azokat vesd össze szárnyaló nyugati vállalatok sok ezer darabos bevált sikertermékeivel. Persze arra egy büdös peták nem volt, hogy a magyarok fejlesszenek. Bezzeg amikor bezárt egyik-másik bazár, akkor mindjárt kerültek elő a dugi milliárdok, a betelepülő nyugati cégek és érdekek olajozgatására. Arra volt.


Politikusokat meg kár ízlés szerint kiemelni, mikor az összes szekértábor bebizonyította már, micsoda hazaáruló.

2020. jan. 3. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Minden teladtak és megvette a konkurencia majd bezárták a gyárakat.

A papir, a vas gyárak mind így jártak.

2020. jan. 3. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

#8 Na az biztos is. Volvon nem férek el, mert a térdem már az előttem lévő ülés támláját nyomja. Mercedesen ha leül mellém valaki, össze kell húznom magam. MAN, Solaris, szintén 0 hely.

200-as Ikarusokon kinyújthatom az előttem lévő ülés alá, terpeszben a lábam és még mindig elférnek mellettem. Na az a kényelem, nem a törpékre méretezett csodaülések.

2020. jan. 5. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!