Hogy létezik, hogy a BKV az 1927-ben gyártott Roessemann-Kühnemann-féle 70-es fedett motoros teherkocsikat még mindig tudja használni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Karbantartás...
Gondolom acél váz és fa bódé, Simán mindkettő külön-külön is cserélhető.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kábé úgy százévesek, mint a nagypapa fejszéje, aminek négyszer cserélték a fejét és hatszor a nyelét. Az alap többnyire az eredeti, de a hajtást és vezérlést többször is cserélték bennük, egy csomószor átépítették őket oda-vissza.
Egy nagyon jó összefoglaló a Mukik történetéről: [link]
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Óriási szégyen Budapestre nézve, hogy ezek még mindig közlekednek ahelyett, hogy a múzeumban lennének a 30 éves Ikarus buszokkal együtt.
Németországban ilyen egy tehervillamos, hogy lássatok egy normális példát: [link]
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
100 éve még az volt a cél, ha megveszel valamit, azt minnél tovább tudd használni.
Akkor még nem volt üzletpolitika, hogy max. a garancia végéig működjön, és utána minnél többet költs rá, vagy vegyél újat.
Megfelelő karbantartás mellett, simán működhet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akkor őrjöngtetek volna a nagy technokrata modernizációs mániátokkal, amikor a MÁVAG még vergődött. Akkor 500 Ft nem volt arra se, hogy egy 99%-ig elkészült dolgot befejezhessenek. Amint lehúzták a rollót, másnap jöttek elő a dugi milliárdok az áhított nyugati csodák megvételére.
100 éves? És akkor mi van? Egy csomó pesti házban pont ennyi éves a lift. Kelet-Európai viszonylatban egy vasúti jármű 80 évet fut személyszállításban is, nemhogy teher. Meg aztán ezek messze nem lettek annyira agyonnyúzva, mint mondjuk körúton a villamos. Régi földalattik hány évig futottak? Kéttengelyes favázas villamosok hány évig futottak? Katik, Ilonkák, Kappanok, Acsevek hány évig futottak? Közel évszázad. ICS-k, Bobók sem fiatalok már, és nem úgy néz ki, mint amiktől jövő keddre megszabadulnának.
A szégyen inkább az, hogy millió összekötő vágányt elbontottak, millió üzemi vágány felől elbontották a felsővezetéket. Ezért kell húszon km-en át mukikkal meg egyebekkel körbehurcolni mindent, ami önerőből is elmehetne két perc alatt oda, ahova kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Kelet-Európai viszonylatban egy vasúti jármű 80 évet fut személyszállításban is,"
Hát ööö, mondanál néhány példát?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!