Nohab vs Szergej mozdony. Melyiknek mi volt az erőssége vagy gyengéje?
Nohab 90%-ban bevált technikára épült, főleg ami a dízelmotort és a fődinamót illeti, nagy gondok nem voltak vele, talán a soros-párhuzamos kapcsolás miatti TC gondok, mármint olyan téren gondok, hogy ha egy TC-vel gond volt, az már szolgálatképtelenséget jelentett, mivel nem lehetett csak egyet kiselejtezni és folytatni a menetet 5 TC-vel. Úgy alapvetően különösebb gondok nem voltak velük, a selejtezésük fő oka az volt, hogy gőzfűtés volt bennük, akkoriban meg nem akartak költeni pénzt a villanyfűtésre való átalakításra.
A Szergejek esetében viszont azért volt rengeteg gond, főleg kezdetben, dugattyú és szelepátégések, például amik a legkomolyabbak voltak, de idővel ezeket orvosolták. Ellenben meglátszik rajtuk a származásuk, mármint hogy egy olyan korból és helyről származnak ahol nincs hiány nyersanyagban, így a fogyasztásuk mellékes szempont volt. De aztán ezen is finomítottak kicsit már országon belül, alacsonyabb üresjárat és ilyen apróságok. Másrészt viszont ha a minimális karbantartást megkapta kifejezetten masszív és strapabíró gépek ezek is. Személyfordára viszont korlátozottan alkalmas mivel itt már semmilyen fűtést nem építettek be a fő rendeltetésük a tehervonatok voltak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!