Van még olyan mozdonyvezető aki tudja vezetni Magyarországon a gőzmozdonyokat? Élnek még a gőzmozdony-vezetést oktató, már idős emberek?
Figyelt kérdés
2019. okt. 19. 12:05
1/12 subrette válasza:
Persze. A MÁV Nosztalgia kft. állományában jópár gőzmozdony van, amik időnként közlekednek is különvonatokkal. Azokat is vezeti valaki.
2/12 A kérdező kommentje:
Azt elhiszem, hogy valaki még maradt szerencsére aki ért hozzá. De azt nem hiszem, hogy tanfolyamot képzést gőzmozdony vezetésre indítanának. Mert nem gazdaságos.
A gőzmozdony vezetés nem csak elmélet, a gyakorlati tudást is át kell tudnia adni egy tapasztalt mozdonyvezetőnek a tanulók számára. Mint az autóvezetésnél.
2019. okt. 19. 12:10
3/12 anonim válasza:
Gondolom indítanak. Biztos van a MÁV-nál néhány hagyományos mozdonyvezető, akit kitanítanak arra az esetre, ha a jelenlegi gőzmozdony masiniszták felmondásának. Ebben az esetben átveszik ők. Szerintem a gőzös vezetőknek mai mozdonyokat is vezetnek, nem főállásban gőzösöznek, mivel évente csak néhányszor kell menni.
4/12 anonim válasza:
Rendszeresen indítanak gőzmozdonyvezető-képzést az ezzel foglalkozó szervezetek, ha minden igaz legutóbb szeptember végi kezdéssel volt meghirdetve ilyen.
Szerencsére a fiatalabb generációban is akadnak olyan lelkes mozdonyvezetők, akik megszerzik a gőzmozdony-vezetők képzéséhez szükséges jogosultságokat, így az idősebb generáció kihalásával sem vész el teljesen a tudás.
5/12 subrette válasza:
Magyarországon 1984 végén közlekedett utoljára menetrendszerű személyvonat gőzmozdonnyal vontatva. Utána pár évig még tartalékban, kisegítőnek megtartottak néhány gőzöst, majd végleg selejtezték őket. Ennek már 35 éve. Akik akkor voltak fiatal mozdonyvezetők és képesítésük volt gőzmozdonyra, lassan nyugdíjba mentek. Bizonyára volt időnként képzés legalább a nosztalgia-mozdonyok miatt.
6/12 anonim válasza:
Persze hogy van, a nosztalgiamenetek leggyakoribb vezére Fábry Péter például nagyon rég óta gőzmozdonyokon is szolgál. De a nosztalgia pár évente indít képzéseket, hogy legyen utánpótlás.
7/12 anonim válasza:
Nosztalgiással beszélve azt hallottam, hogy egyre nehezebb utánpótlást találni. Bár szerintem arra a pár mozdonyra ami van, mindig lesznek lelkes jelentkezők.
8/12 anonim válasza:
35 év alatt már nyugdíjba ment szinte minden korábbi gőzösvezér. Aki azóta gőzöst vezet, már alapvetően a nosztalgiaúzem igényei alapján indított tanfolyamokon sajátította el ezt a tudást.
9/12 anonim válasza:
Szerencsére ma már nem kell hatvanféle gőzmozdonytípushoz érteni, mint anno. Gondolom, hamar össze lehetne számolni, hány van a nosztalgiásoknak, ami mozog.
10/12 anonim válasza:
Bár vezetőből kevés van, de amíg a 90-es években nyaranta egy időben 3 helyen is volt gőzmozdonyos nosztalgiavonat a nagyvasúton, plusz pár kisvasúton, viszont mostanra ez a szám megcsappant, így kevesebb emberre van szükség. Vezetőt még csak lehet toborozni, viszont szerelőből nagyobb a hiány. Az sokkal komplexebb dolog, meg időigényesebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!