Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ekkora szemetek ezek a mai...

Ekkora szemetek ezek a mai buszok? Valakik meg röhögnek a markukban?

Figyelt kérdés

Eltelt az Ikarus 260, 280 óta vagy 25-30 év, és a korszerű(bb)nek mondott buszok (volvo 7700, vanhool, stb) 100km-en 15-20 literrel is többet zabálnak? Ekkor egyértelmű hogy a károsanyag kibocsátás is több, főleg ha maga a gázolaj előállítását is belevesszük. Az alkatrészek is méreg drágák hozzá.

Kérdés: tényleg ennyire segg hülye ma mindenki, es nem tudnak olyan biszt gyártani mint mi 30 éve?

Vagy papíron le lett hozva mint környezetkímélő busz (lsd pl WV botrány). A gyakorlatban meg okádja mind a füstöt, es 55-60l-t zabál? Komolyan manapság csak ilyen szemetet lehet venni, vagy a bkv vásárolt ennyire rosszul. De ha szgk ból indulunk ki, akkor a 30 éves 35-40l fogyasztás helyett kb. 25-nek kéne lenni, nem 60-nak... Ez senkinek nem szúr szemet?

Hogy örülhet a volvo gyár hogy ekkora szemetet el lehet sózni. Ráadásul a koromból is a károsabb fajtát bocsátja ki a nagynyomású befecskendezés miatt.

Azt értem hogy az üzembiztosság gyengébb az ikarusnál, de jóval olcsóbb üzemeltetni az biztos, persze örökké nem tartanak, de a mai felhozatal tragikus..



2019. szept. 28. 23:09
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
35%

Az olajcégek a profitban érdekeltek. Ha tehát az az érdekük, hogy a buszok többet fogyasszanak, akkor azzal a vagyonnal és befolyással, ami nekik van, simán el lehet érni.

Annak idején valóban időtálló, strapabíró járműveket készítettek. Manapság a fogyasztói társadalom jegyében az a prioritás, minél gyorsabban menjen tönkre minden, lehetőleg javítani se lehessen, vegyél újat, fizess paraszt, azé' vagy...

2019. szept. 28. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
37%

Általában mikor előkerül a "höjj, de jaó ez az ikarusz, ez a jaó busz, mer' ez megyen, osztán nem romlik el sose, megyen negyven meg ötven évet" kezdetű mantra, arról mindig mindenki megfeledkezik, hogy a 200-asok a legendás üzembiztosságukat úgy érték el, hogy némelyiken 20 éves korára mindent kicseréltek, ami a két rendszám között volt, de ritka az olyan napjuk, hogy minden funkciójuk hibátlanul működne. Ha az összes ajtó első próbálkozásra bezáródik, akkor nem működik a leszállásjelző, ha véletlenül van fűtés, akkor nem lehet a helyére tolni a görbe sínben megszorult tolóablakot, ha pedig minden fokozat megvan a váltóban, folyamatosan világít a tolatólámpa.

Egyébként nem tökhülye mindenki, nem arról van szó, hogy csak az Ikarusnál tudtak jó buszokat gyártani. A baj az, hogy itthon a városi és távolsági közlekedési vállalatoknál átgondolatlan a buszok beszerzése. Nem olyan típusokat vásárolnak, ami megfelelő lenne, hanem olyat, amire lehet pályázni vagy épp elfekvő készleten áll a jó kapcsolatokkal rendelkező, megfelelő összeget visszacsorgató importőrnél, a kiválasztott típusok felszereltsége meg olyan, aminek még véletlenül sincs értelme. Megveszik a 12 méteres szóló alacsonypadlós buszt a létező legkisebb teljesítményű motorral, aztán kivezénylik a város széli, földutas egykori zártkerti övezetbe, ahol a 16,5 méteres csuklós Ikarus is megtelt a reggeli fordákban. Nyomorog rajta a nép, sehogy nem fér el, küzd a gyenge motor a túlterheléssel, de azért nyáron rá kell nyomni a klímát, mer' ha már van, hadd menjen - és hogy ne főjön meg odabent az utazóközönség. Aztán meg a csodálkozás, hogy "há' ez egy új busz, há' mér' fogyaszt ez ennyi sokat".

2019. szept. 28. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 A kérdező kommentje:

Nem az ikarust akarom fényezni, csak ahhoz viszonyítom, hogy jóval drágább alkatrészekkel, elvileg fejlettebb technikával jóval többet és nem kevesebbet fogyaszt. Ezt átlag autósnak nem tudnák beadni, hogy pl az új 1.6 diesel autója 10 litert fogyaszt, amikor a 20 éve a kerregős előkamrásával eljárt 5-6 literrel, hanem szépen 4-4,5 körül általában megáll, valahogy működik a techika. Deee, hogy adófizetők pénzéből olyan buszt venni, ami nem éri el a 30 éves technika fogyasztási szinvonalát, ės 2x úgy szennyezi a környezetet is, az brutálisan felháborító. Ebbe a 8 általánosos Pista bá se menne bele.. És ez mellé jönnek a brutál alkatrész árak, ejj ha elfonnyadnak a porlasztók, a nagynyomású szivattyú... Amik amit szolgálnanának (károsanyag kibocs.,fogyasztás) totálisan leszerepelnem..

A legnagyobb poén amit olvastam, a bkk által kW-ra számított kibocsátási értékekkel javitotta ezeknek a hulladékoknak az adatait.

2019. szept. 29. 00:03
 4/20 anonim ***** válasza:
28%

Ez mondjuk eléggé égő a mai buszokra nézve, hogy a 40-50 éves Ikaruszok még mindig elmennek, közben ezek az ultramodern hiperszuper járműcsodák tíz éven belül a bontóban fognak rozsdásodni.

Igen, az Ikarusznak is voltak hibái, ezt nem tagadta senki. Viszont fényévekkel könnyebb volt javítani őket: belefociztál egy jókorát a nem nyíló ajtóba, és tádámm, máris működött, mint a parancsolat. Egyszerűbbek, primitívebbek voltak a dolgok, cserébe nem vitt el vagyonokat a karbantartás az utazóközönség zsebéből.

2019. szept. 29. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
76%

Látom kérdező rohadtul okos akarsz lenni, csak ez nem fog menni.

Mert "nagyvonalúan" figyelmen kívül hagyod, hogy almát a körtével hasonlítasz össze.

pl egy Ikarus 280 úgy hat tonnával -segítek a busz össztömegének a harmada- könnyebb volt mint egy mai csuklós. Ez bizony pedig meglátszik a fogyasztáson. Az ok pedig marha egyszerűen érthető

Ikarus 280: 16.5 méter

mai csuklósok: 18.5 méter.

Továbbá régen nem volt semmilyen környezetvédelmi előírás, aminek meg kelljen feleljen a motor, se alacsonypadló, ami miatt be kell gyömöszölni egy gyenge motort egy szűk helyre stb.

mielőtt beírod, "deháthasokatfogyasztakkornemkörnyzetbarát" de az, mert tény több CO2-t pufog ki csak az olyan "huncutságok" mint PM (szálló por), NOx vegyületek, CO, el nem égett üzemanyag stb. ma gyakorlatilag alig találhatók a kipufogó gázban, a "fekete motoros" buszokhoz képest.

De igen tudjuk ezeket az értékeket mind hamisítják...

2019. szept. 29. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
64%

Én csak arra lennék kíváncsi, hogy honnan tudod a pontos fogyasztásukat...

Nem mellesleg ha többet zabálnának, akkor garantáltan nemc serélték volna le a régieket, tekintve, hgoy bármiylen hihetetlen a buszok is profitot termelnek, egy többet fogyasztó busz kevesebb profitot termel, innentől kezdve meg nem a maguk ellenségei a fuvar vállalatok.

2019. szept. 29. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 A kérdező kommentje:

Van fent a fogyasztásról bkvs adat, és a műszerfalon is látni az értéket ami egybecseng az előbbi adatokkal.

Oké, kicsit hosszabb, akkor miért nem kicsit nehezebb? Beleférnek annyival többen amennyivel nehezebb? 30 év alatt a súlyt is csak növelni sikerült? Az is szégyen.

Az alacsonypadlós baromkodás meg megint valami elmeroggyant ötlete lehetett. 100 emberből max 1 rokkant, és arra az 1%-ra tervezik akkor a buszt?

2019. szept. 29. 00:39
 8/20 A kérdező kommentje:

"De igen tudjuk ezeket az értékeket mind hamisítják..."


Még ha nem is mindet egyformán, de pl. a NoX-ot kifejezetten durván.. És egyre több gyártóról bizonyosodik be..

2019. szept. 29. 00:41
 9/20 anonim ***** válasza:
82%

"Az alacsonypadlós baromkodás meg megint valami elmeroggyant ötlete lehetett. 100 emberből max 1 rokkant, és arra az 1%-ra tervezik akkor a buszt?"


Aki nem látott még buszt forgalomban, az minek osztja az észt? :-DDDDDD

ilyen, hogy gyorsabb utascsere, ami az alacsonypadló fő oka, ki a francot érdekel, essen szét minél jobban az a menetrend, zavarérzékenység mindörökké! :-DDDD


Ha úgy tűnik, hogy nem veszem komolyan már a kérdés, akkor az jól tűnik. Nagyon olyan érzésem van, hogy a kérdés kiírója a valóság jótékony kizárásával éli hétköznapjait...

2019. szept. 29. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
62%

"Kérdés: tényleg ennyire segg hülye ma mindenki, es nem tudnak olyan biszt gyártani mint mi 30 éve?"


Igen, nyilván mindenki segg hülye, és te vagy az egyetlen tisztán látó ember a világban, csodálom, hogy ilyen képességekkel még nem az országot vezeted és csak az interneten osztod az észt 5 kérdés / nap átlaggal... :D

2019. szept. 29. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!