Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem szerelnek a villamos...

Miért nem szerelnek a villamosok és trolik tetejére napelemet?

Figyelt kérdés
A metróra megértem, de amikor a villamos és troli nappal kint van a forgalomban és süti a nap a tetejét, akkor miért nem hasznosítják ezt energiatermelésre? (A nyári melegben lévő jármű fűtése helyett.) A BKV-nak is egy piros pont lehetne, villoghatna vele, hogy ő mennyire környezetbarát.
2019. aug. 15. 10:04
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
83%
Mert draga.
2019. aug. 15. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
93%
Mert kicsi a felulete, nem toltene semmit. Tul nagy az aramfelvetele a jarmunek. Autokon sincs napelem, nem veletlenul.
2019. aug. 15. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Ez így hülyeség. Sok családi házon is van egy-két napelem, aminek szintén kicsi a felülete és a ház áramfelvétele is nagyságrendekkel több, mint amit a napelem termel, de mégis lehet vele egy kicsit spórolni.
2019. aug. 15. 10:18
 4/11 anonim ***** válasza:
92%
Vitatkozhatsz a tenyekkel, de inkabb nezz utanna mielott masokat lehulyezel.
2019. aug. 15. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
97%

Mert soha de soha a büdös életbe nem jönne be az ára és műszakilag is bonyolult lenne megoldani.

Néhány autónak a tetején van ilyen, de ott is csak az állóklíma működtetésére és arra is rohadtul drága.

2019. aug. 15. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
97%

Drága, műszakilag macerás. De a legnagyobb baj, hogy még csak nem is környezetbarát.

Ha napelemeket szerelnénk a villamosokra, akkor

(1) a műszaki megoldásokra el kellene költeni egy csomó pénzt, aminek töredékét fedezné csak a megtermelt áram; magyarul vagy drágább lenne a villamosjegy - és emiatt többen autóznának -, vagy más környezetvédelmi projektek elől venné el a pénzt

(2) egy csomó napelemet úgy kellene legyártani és utána veszélyes hulladékként kezelni, hogy közben a hasznos élettartamuk kb. negyedében érte őket közvetlen napfény.


A villamosok és trolik jellemzően szűk városi utcákon mennek, és a nap jelentős részét árnyékban töltik. A napelem előállítása és későbbi megsemmisítése is nagyon környezetszennyező, nem lehet ész nélkül akárhova tenni, csak oda, ahol az élettartama alatt megtermelt áram több hasznot hoz, mint amennyi kárt a napelem előállítása okoz. Magyarul oda, ahol a lehető legtöbbet süt a nap. Egy belvárosi utca, ahol délelőtt 10-ig és délután 4-től árnyék van, nagyon nem a napelemeknek való hely.

2019. aug. 15. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
1%
Mert a napelem káros, jönnek a fény részecskék akik elnylelődnek, ügye, eddig oké, egy idő után ezek a récsecskék miközbe jönnek vészből a mögöttük álló részecskéknek szolnak, hogy veszélyben vannak és a mögöttük lévő a mögötte lévőnek szól még az a korrásukhoz eljut, az rájön, hogy felesleges fényt adni mert elnyelődik majd egy idő után elfordul a földtől mert az nyeli el, és a végén nem lesz napfény. Ezért nem.
2019. aug. 15. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
97%

[link]


Próbáld értelmezni az alábbi adatot: motorok teljesítménye 800 kW.

Ha a tetején napelem lenne, talán ráférne 2 kW teljesítményű napelem. Zavartalan napsütésben, kedvező szögben, de a vízszintes szerelés eleve nem kedvező, a leadott teljesítmény kb. a fele annak, mintha merőlegesen érné a napsütés.

Ezzel az 1-1,5 kW teljesítménnyel még a szerelvény világítása és klímaberendezése sem tudna működni, tehát teljesen felesleges. Sokkal többet tesz a környezetért a Combino visszatáplálásos fékezése, amikor nem elmelegíti, hanem a hálózatba visszatáplálja a fékezéskor visszanyert energiát.

2019. aug. 15. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
85%

Mert a napelemeket 30 fokban dönteni szokás és kelet felé tájolni. A villamos meg megy, a teteje pedig lapos. Ha meg döntött napelemet szerelsz rá többet buksz a légellenálláson mint amit termel (arról nem is beszélve, hogy műszakilag sem egyszerű).


na meg a BKV-nak arra sincs pénze, hogy az öreg lefingott járműparkot működőképesen tartsa, nemhogy ilyen luxus beruházásokra. Kell a pénz stadionra meg az orbán család saját lábon állására...

2019. aug. 15. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
95%
Azért egy villamos (jármű) villamos (fogalom) teljesítménye össze nem hasonlítható egy háztartáséval. Egy háztartás áramfelvétele 10 A alatt is elketyeg, de sokszor max 16A az egyfázisú betáplálás. A villamos max teljesítményen felkaphat 1000-1200A-t a hálózatról. Kb akkor működhetne (és akkor sem érne hosszútávon sajnos semmit) ha még egy villamost húzna maga mögött tele napelemekkel akkumulátorokkal, és a szükséges elektronikával.
2019. aug. 15. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!