Szegeden miért drágább a havi tömegközlekedési diákbérlet?
Nagyon egyszerű. Amiért a legdrágább a parkolás, az egyik legdrágább a bölcsődei ellátás, az üzleteknek vállalkozásoknak a bérleti díj vidéken. Mert alig van a városnak adóbevétele, és kénytelenek egyes elemeket nagyon megemelni, különben úgy gatyásodna el a város ahogy illik. Bár már ezekkel együtt is húz el a legtöbb hasonló méretű város minden szempontból.
De természetesen ezek után még mindenki harsogja hogy Szeged mennyire élhető. Annyira hogy 8 Pesára jut 30 öreg, lépcsős Tatra villi, a trollik többsége pedig 30 éves múlt Skoda 14-15tr, a buszoknál pedig futnak a 260-280-as szériák, de már ritkább mert a DAKK kapott 2 tucat Conectot, de előtte még rengeteg vándorolt a városban. Szóval drága diákbérletért utazhatsz olyan járatokon is ami máshol már évek óta nosztalgiajárat. ^^
Budapesten mindig is sokkal olcsóbb volt a közlekedés, víz, villany, gáz, meg minden. Mert ott sok ember lakik, akiket nem szabad felidegesíteni a magas árakkal, mert a végén még tüntetnének.
Falun meg még drágább minden. Ennyi pénzért olyan buszbérletet kapsz, amivel átjárhatsz a szomszéd faluba, ha elég közel van.
#2 Te miről beszélsz?
Csak megsúgom, hogy:
1. Budapesten is van elég sok magas, lépcsős villamos (Tatra, hannoveri).
2. A szegedi Tatra villamosok fiatalabbak, mint a budapestiek.
3. Szeged igen is egy élhető város. Az Ikarusok nem azért lettek lecserélve, mert a DAKK kapott Connecto-kat. Pont fordítva: a város írt elő a közszolgáltatási szerződésben max. életkort a buszokra, és mivel a DAKK a meglévő buszaival ezt nem tudta volna teljesíteni, vettek új buszokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!