Oldalsó tükrök helyes beállítása?
Az oktatóm azt mondta, hogy úgy állitsam be a jobb oldali tükröt, hogy abban az autó hátsó ajtaját és a kerekét lássam, viszont így forgalomban használhatatlan az a tükör.
Mikor szóvá tettem azt mondta, ne legyek okos. Ezt tényleg így kell?
Nem. A kereket nem kell látni, függőlegesen nincs ekkora látószöge a tükörnek.
Úgy kell, hogy a horizont (ahol a távolban az út "vége" és az ég "összeér) vonala a tükör közepén, vagy kicsit lejjebb legyen, és a hozzád közelebb eső szélén éppen csak látsszon az autó vége. Éppen csak, nem nagyon. Így lesz a legkevesebb a holttér melletted (amikor elfordulva még nem, tükörből már nem látod pl. a motorost).
Köszi a segítséget!
Kezdem úgy érezni, hogy nem jó oktatót választottam. :(
Utolsó: Neked is igazad van elméleti szinten, de a jogszabály egyedül a bal tükör ÉS a középső vagy jobb tükör meglétét követeli meg. Ergo a jobb oldalra nem vagy köteles tükröt tenni, HA van helyette középső tükröd. Márpedig a középső tükörrel sem látod be a jobb holtteret.
"6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
78. § (2) Minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet - kivéve a nem zárt vezetőfülkéjű lassú járművet és mezőgazdasági vontatót - fel kell szerelni legalább két visszapillantó tükörrel. Az egyik visszapillantó tükröt a jármű külső részén a bal oldalon, a másikat a jármű külső részén a jobb oldalon kell, illetőleg - ha a jármű kialakítása, vagy a raktérben elhelyezhető rakomány a hátralátást nem akadályozza - a jármű belsejében lehet elhelyezni."
#7-re kiegészítésül:
A 70-es években is jól elvoltak a személygépkocsi vezetői a jobboldali külső tükör divatja nélkül:
Azokban az években "menőzésnek" számított civil szgk.-on a jobboldali külső tükör, a ralisok használták. Ilyen volt Ferjáncz Attila gépe:
és még:
#9-re:
A kilométerórák viszont csak 140 km/h-ig voltak "feliratozva", és berhelés nélkül csak max 110-120 km/h-ig tolhattad a vasat. A Zsigulit eddig, a Trabantot 90 km/h-ig.
A Pannóniával (ez mkp volt) 100 km/h végsebességgel száguldhattál.
Ja, és ha a Zsigát rendszeresen végsebességen toltad, 80-90 ezer km megtétele után vihetted hengerfelfúratásra és dugattyú cserékre. A Trabantnál viszont tuti besült a főtengelyed, tudom, 2x is így jártam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!