19 éves vagyok, pár hete kaptam kézhez a friss jogosítványomat. Apukámtól és az oktatómtól is kaptam tanácsokat, hogy a KRESZ-ből milyen szabályokat tartsak be is miket ne. Nektek hogy ment a vezetés kezdőként? (Bővebben lenn)
Mennyi idő után fogok szerintetek jobban ráérezni, és valami tanácsotok van? Jelenleg ott tartok hogy a 90-et főúton széles jó minőségűn simán tudom tartani, de kisebb keskenyebb utakon sokszor félek annyival menni mert nem érzem biztosan hogy nem megyek-e le az útról, ha nagyon keskeny és jönnek szembe.
Előzni sem igen merek 70-80-al haladó kamionokat vagy autókat, ezt a városi vezetésen sem kellett, az oktató azt mondta mennyek csak utána nyugodtan kellő követési távolsággal, nem kell előzgetni, apukám meg mindig arra bíztat előzzem meg nyugodtan nem jön semmi, így soha sem fogom megtanulni. Ezek ha sokat vezet az ember javulnak idővel ?
Semmiképpen se vezess úgy, mint apád!
A saját fszságát úgy magyarázza, hogy különben balesetveszélyes lenne.
Szerintem meg az lenne balesetveszélyes, ha a szabályokra fittyet hányva mindenki úgy vezetne, mint apád...
A biztonság mindenek előtt.
Apád vezetési stílusa most ne érdeleljen, neki van több éves rutinja, neked meg semmi.
Azt kell márlegelni, hogy az adott helyzeteket te hogyan tudod biztonsáhosan megoldani, semmiképpen nem szempont, hogy apád ott mit tenne.
Amikor 60-70-es tempót érzed biztonságosnak, akkor annyival menj, ne akarj 100-al menni, mert feltartod a többieket. Nem tartod fel, mert idövel rájösz, hogy nem lehet mindenhol 90-el menni csak azért, mert nincs kint korlátozás, tánla nélkül is lassabban kell menni, ha az indokolt.
A szabályértések elkövetése esetén a vezető bevállalja azt, hogy esetleg megbüntetik, de soha nem veszélyeztethet.
Záró vonalt átlépbe megelőz egy biciklist, ha szemből nem jön senki, az rendben van, de a piros lámpánál kötelező megállni.
A piros lámpás példa nagyon jó arra, hogy elemezgesd annak a mikéntjét.
Tilos, de a záróvonalat is tilos átlépni - csakhogy teljesen más a két helyzet súlyossága, veszélye.
Mindig az első cselekedet a legnehezebb... amikor először átmész a piroson, az még zavar, ha többször megteszed, egyre kevésbé zavar, s egy idő után szokássá válhat, már nem is áll szándékodban megállni a sárgánál... s egyszer úgy hajtasz be a kereszteződésbe, hogy ott már jönnek oldalról.
A másik problémával már szembesített apád: rossz példát mutat.
Te is arra fogod tanitani a gyerekedet, hogy pirosnál menjen ét, ha nem jön a vonat?
Vissza az általános kérdésre, ne másoknak akarj megfelelni, azt tudd felmérni, hogy neked most mi az, ami biztonságos. Idövel el fogsz jutni oda, hogy te is megszegsz szabályokat, söt már most is biztos van rá példa, de ha azt kezded "gyakorolni", hogy feszített tempóban kell közlekedni, annak nem lesz jó vége.
Egyáltalán nem követendő példa ahogy az apád vezet, ne ez legyen a minta. Valószínűleg nem ma kezdte, de akkor sem helyes amit csinál.
Rá fogsz jönni, hogy vezetni nem olyan mint a forgalmi vizsgára készülni. Valószínűleg bárki mögé ültetnének random egy vizsgabiztos, nem tudna hibátlanul menni. Az hogy, mit lehet és mit nem az majd kialakul. Nekem is voltak olyan dolgok amikre a vezetés órák alatt rájöttem, hogy való életben tartani ezt lehetetlen és nem reális.
Nálam személy szerint a sebességkorlátozás szent. Ha 30-cal kell totyogni a városban, akkor sem lesz több.
Az ész nélküli indexelés viszont nem csinálom. Minden esetben használom amikor kell, de ha a kerék fele érinti a felezővonalat, mert úgy tudok elmenni egy álló autó mellett biztos nem rakok indexet. Ha már jócskán igénybe kell venni a másik oldalt, akkor természetesen igen. Ezért is buktatnának vizsgán.
A záróvonal, záróvonal, de nem fal. Ha előbb kezdem meg a besorolást, mert úgy férek még be biztonságosan a másik elé akkor előfordul, hogy átmegyek záróvonalon, de csak ahol 1 méteren belül kezd a felező.
Átmenni csak sárgán megyek, ha már nagyon közel vagyok, akkor inkább kicsit megnyomom, hogy előbb átjussak, nem fékezek be.
A látványos fejforgatásokat és teljes elfordulásokat is csak indokolt esetben teszem meg. Akkor persze szétnézek.
Másik kedvencem a kétszer megállós felfestett vonalas, beláthatatlan stop táblás kereszteződés. Ez felénk mellékutakon jellemző ahol kb ha 1 autó jön mögötted az is ritkaság. Na én csak úgy állok meg, hogy belássam az utat.
Gyalogosokat úgy szintén nem engedem el mindig, bár igyekszem kedves lenni, mert gyalogosként utálom ha 10 autó elhúz előttem.
Nagyjából ennyi, amit másképp csinálok, mint ahogy (kéne) tanultam.
Egyenlőre próbálj meg szabálykövető lenni. Menj minél többet, szokd az autót és annyival menj amennyivel neked biztonságos. Idővel úgyis lesz neked is egy vezetési stílusod. Sok sikert és örömteli vezetést kívánok neked!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!