Miért nem büntetik az indokolatlanul lassú haladást?
Pl. a traffipax azt is büntethetné aki városban 30-al tötymörög minden ok nélkül. Vagy amikor valaki egy forgalmas főúton 60-al feltartja a fél világot. Ez balesetveszélyes szituáció, mivel mindenki görcsösen meg akarja előzni a tötyimötyiket. Úgy gondolom aki képtelen városban 50-el közlekedni egy egyenes, beláható, zebramentes útvonalon egy szélcsendes napos délutánon, az ne vezessen.
Ráadásul a Kresz kifejezetten tiltja a lassú haladást, Kresz 26. § 5. pontja: nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
aki "görcsösen meg akarja előzni", az se sokkal alkalmasabb a vezetésre...akinek baj van az idegrendszerével, az se biztonságos, szóval azokat is kiszűrném.
60-al megy, leszarod. megvárod, míg előzhetsz, és megelőzöd...bonyolult?
De ki neked a lassú? Az aki a max 50 km/óra sebességnél betartva a szabályt pont 50-nel megy, vagy aki 30-al megy ilyen helyen. Mert ha valaki betartja a sebességkorlátozást, és pontosan annyival megy amennyi a megengedett az nem indokolatlan. Senkit nem lehet szabálytalanságra kényszeríteni, mert valaki az 50-es táblánál 90-el akar száguldozni. De az is rossz ha valaki a minimális sebességnél is lassabban megy. De az ilyet meg kell előzni, és ennyi.
Bevallom engem jobban idegesít ha valaki a seggembe van úgy, hogy már én is túlléptem a max sebességhatárt. Jobban idegesít ha valaki villog, főleg ha látja nem tudok a másik sávba menni, de szándékomban van ha van rá lehetőség.. Jobban idegesít ha valaki nem tartja be a követési távolságot, és szó szerint a seggembe tapad..Szóval inkább egy lassú sofőr mint egy idegesítő vadbarom..
Mert a rendőrségnek nincs haszna belőle és különben sem olyan könnyű bizonyítani, mint a gyorshajtást.
Az a probléma hogy ezek a tötyimötyik már tanulóvezető korukban is ezt szokták meg. Szinte az összes tanuló autó 30-al megy városban, kint pedig 60-70 körül. Az én oktatóm bele is lépett volna a gázba ha csak idétlenkedtem volna az úton.
Ha esik az eső, hull a hó, köd van, csúszik az út akkor megértem hogy nem mindenki mer a megengedett sebességgel menni, de amikor hét ágra süt a nap akkor egyszerűen nem értem miért kell akadályozni a többi közlekedőt.
+Hosszú évek alatt megfigyeltem hogy a tötymörgő egyének gyakrabban használják a hátsó ködlámpát fényes nappal, mint a többi polgár. A brit tudósok igazán kivizsgálhatnák mi lehet az összefüggés.
(Le leszek pontozva, tudom, de nem érdekel)
Ne is zavarjon, hogy ugyanezt a kérdést, ugyanitt minden héten kivesèzzük. Ne is vedd a fáradságot, hogy rákeress, mielőtt kiirod a kérdést...
Mindenki kerülhet olyan helyzetbe, hogy lassabban kell haladnia. Törékeny tárgyat fuvaroz, beteg rokont visz, tudja, hogy vadveszély van a szakaszon vagy hogy szoktak ott kivilágítatlan gyalogosok menni, te meg nem tudod ezt... ezernyi ok lehet.
"járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
Indokolatlanul, kérdező, érted?
Ezt nem te fogod eldönteni!
Elméletileg büntetik. A gyakorlatban kb. annyira, mint a gyorshajtást...
Az meg már más kérdés, hogy valóban indokolatlanul halad-e a megengedett maximumnál lassabban (a sebességhatár a megengedett maximális sebességet jelentib nem a kötelező minimumot; azt külön táblával kell jelölni).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!