Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Tegyük fel, hogy holnaptól te...

Tegyük fel, hogy holnaptól te lennél a gyorsforgalmi utak építéséért felelős ember. Mi lenne a legfontosabb?

Figyelt kérdés
Mely gyorsforgalmi utak lennének azok amelyeket rögtön kezdeményeznél, hogy építsenek meg? Akár autópálya, akár 2x2 vagy 2x1 sávos autóút formájában. Esetleg mely meglévő autópályákat 2x3 sávúsíttatnál, és mely szakaszukat? Lehet nem meglévő terv is, csak a lényeg, hogy legyen ésszerű oka, ne az, hogy ,,Mert itt lakom”, hanem például a forgalom nagysága, vagy egyéb más hasonló tényező indokolttá teszi. Kiváncsi vagyok, várom a válaszokat! :)

2019. márc. 15. 10:36
1 2
 11/14 Alex Fly ***** válasza:
81%

Mivel nem ismerem az összes út állapotát, ezért csak az általam ismert problémákat tudom mondani.

Először is az autópályák városi elkerülő szakaszain megszüntetném a fizetési kötelezettséget (pl. az M7 székesfehérvári szakasza), ezzel is tehernemtesítve a városokat.

Aztán a 81-es halálutat végre kétsávosítanám, ami már régóta esedékes... +kerékpárút kerülne mellé.

Meg ilyesmik...

2019. márc. 16. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Én sem ismerem minden térség gondját-baját, de ami nagyon fontos az a M0 befejezése és én a M4est kiépíteném minimum Püspökladányig.


Az M0 befejezése nagy forgalmat venne le Budapestről hiszen személyautóval gyorsabb átmenni a városon mint körbemenni (11-es, M2, M3 irányából M1-M7-re és vissza) és az M0 déli részéről is (teherautóknak körbe kell menni).

Emellett nagy a tranzitforgalom Ny-K irányban, a hosszú M4 sok balesetet megspórolna.


Ezek után lehetne matekozni egy Szombathely-Kaposvár-Kkhalas-Berettyóújfalu pályán ami végül csatlakozik az M35-höz és a meghosszabbított M4-eshez.

2019. márc. 22. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat! Sok elgondolkodtató választ láttam, amelyeket valóban meg kellene építeni! Én is leírom a szerintem szükséges fejlesztéseket, ha esetleg valakit érdekel. Illetve ezután is nyugodtan írjátok le, megnézem szívesen! :D


Teljesen új szakaszok:

Szerintem mindenekelőtt meg kellene csinálni az M4-est a határig. Püspükladány után nem feltétlen a forgalom miatt, sokkal inkább a tranzitforgalom aránya miatt, illetve azért, mert rengeteg baleset történik, valamint az egyik legforgalmasabb európai út része.


Ami még szintén nagyon szükséges, az az M0-ás befejezése, de minimum az északi (10-es és 11-es főút között) szakasz, mert az bekötné a 10-es főutat, és például a 10-es út fele nem a városon keresztül kellene menni.


M10-esre is szükség lenne, tapasztalatból tudom, hogy mekkora rajta a forgalom, és egy főút mellett élő embernek ez borzalmas lehet.


M8-as legalább M7-M4 között autópályaként. Szerintem aki megnézi a térképet, illetve járt már az M0-áson, annak nem kell felvázolni, hogy miért is kell az M8. Aki pedig nem járt, vagy nem látta térképen: M7-M4 sokkal rövidebb lenne, ha lenne M8. Illetve az M0-ás túl van terhelve, avagy éppen kapacitáshatáron üzemel, mikor hogy..

2019. márc. 24. 20:52
 14/14 A kérdező kommentje:

Más nem igazán van, ami S.O.S, és jelenleg nem épül (Igen, az M4-es épül, de jelenleg nem végig). Illetve kéne Budapestnek egy városi autópálya, de ahhoz rengeteg épületet kellene lebontani, még akkor is, ha csak két autópályát (pl. M1/M7-M3) kötnének össze.


Bővítés:

Szerintem a régebbi autópályákat minimum az első nagyobb városig kellene 2x3 sávosra bővíteni.

Gyakorlatban:

-M1 Győrig, de ez belátható időn belül meglesz. Hosszabb távon szerintem kéne rá végig, két fontos tranzitútvonal része.

-Az M2-es egy darabig meglesz az új 2x2 sávval

-M3-as Hatvanig, odáig jócskán túl van terhelve, legalábbis csúcsidőben mindenképpen.

-M4-es is jó darabig jó lesz, ha elkészül.

-M5 legalább Kecskemét-észak csomópontig, de inkább Kecskemét-dél. Sajnos ez nem lesz meg egy jó darabig.

-M6-os kapacitáshatár alatt üzemel, nem szükséges beavatkozás.

-M7-es Legalább Balaton északi feléig (710-es főút).

Szerintem ezekre mindenképp szükség lenne, mert a felsoroltak mind jóval kapacitáshatár felett üzemelnek, csúcsidőben pedig főleg..

2019. márc. 24. 21:00
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!