Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem tesznek meg mindent...

Miért nem tesznek meg mindent a repülőgép balesetek halálos kimenetele ellen?

Figyelt kérdés

Tegyük fel egy repülő Londonból repül Dubaiba. Félúton műszaki hiba, a repülő menthetetlen, zuhanásba kezd, kényszerleszállás sem megoldható már. Valószínüleg 99%-ban mindenkit halálos katasztrófa ér.


Ha mindenkinek lenne egy célnak megfelelő ejtőernyő felszerelése aki a gépen tartózkodik, és lenne egy lehetőség arra, hogy aki akar kiugorhat, vagy ki lenne építve egy olyan rendszer, ami végső esetben leválasztja a gép egy részét ahol ki lehet ugrani ejtőernyővel, akkor az jelentősen megnövelhetné a túlélők számát.


Tudom, ehhez a gépeket is át kéne építeni, valamint plusz pénz lenne az ejtőernyők beszerzése. Plusz úgymond "felesleges" ezen gondolkodni mert nagyon ritka az ilyen baleset, de mennyivel jobb lenne, ha egy ilyen ritkán bekövetkező baleset is sokkal több túlélővel járna.


2019. jan. 22. 23:48
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
86%

Nem, nem növelné meg a túlélés esélyét. Hidd el, mérnökök százai terveznek meg egy gépet és mindent megtesznek, hogy baleset esetén a lehető legkisebb legyen a veszteség emberi életekben mérve.


A te ejtőernyős ötleted több sebből is vérzik:


1.) Felesleges plusz súly lenne, ami miatt kevesebb utas férne fel a gépre.

2.) Ha mégis felengednénk ugyanannyi utast a gépre, akkor a plusz súly miatt erősebb hajtóművek kellenének (még több súly!). A nagyobb hajtóművek nehezebbek is, tehát erősebb szárnyszerkezet is kellene (hurrá, még több súly, nehogy már repülni is tudjunk!) és ezek mind többletfogyasztást jelentenének és mivel a biztonság nem lenne tőlük nagyobb (lásd az alábbi pontokat), ezért üzletileg és szakmailag is indokolatlan lenne egy ilyen döntés.

3.) 200 utas közül garantáltan egyetlen ember sem tudná hogyan kell kezelni az ejtőernyőt.

4.) 200 utas hogyan ugrana ki a zuhanó gépből? Még ha 10 teljes percig zuhannának, akkor sem tudnának kiugrani időben. Azt se felejtsd el, hogy egy zuhanó gépben nem tudsz csak úgy odamenni az ajtóhoz, mert ha kimozdulnál a székből, akkor a gép hátuljába zuhannál (ha orral lefelé zuhan a gép) a keletkező erők miatt.

5.) Egy gépből nem lehet csak úgy egyszerre 10-esével kiugrani, mert akkor nyitáskor összegabalyodnak az ejtőernyők. A kétüléses vadászgépeknél is úgy van, hogy zuhanáskor nem egyszerre katapultálnak az ülések, hanem kis eltéréssel, különben a levegőben egymásba tekerednének, pedig csak kemény 2 emberről beszélünk most. Képzeld milyen lenne, ha 200-an ugranának ki.

2019. jan. 23. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
78%

"Tegyük fel egy repülő Londonból repül Dubaiba. Félúton műszaki hiba, a repülő menthetetlen, zuhanásba kezd, kényszerleszállás sem megoldható már. Valószínüleg 99%-ban mindenkit halálos katasztrófa ér."


Nagyon nem így lenne. Fatális műszaki hibák kizártak, mert a gépeket leszállás után és felszállás előtt is sokszorosan átnézik kívül-belül, plusz közvetlenül a felszállás előtt még a pilóták is letesztelik a műszereket. Ha műszaki hiba van, akkor az kiderül még a földön. Ami előjöhet műszaki hiba a levegőben, az mind megoldható. A protokoll az szokott lenni, hogy ha közvetlenül a felszálláskor jön elő bármilyen hiba, akkor vissza kell fordulniuk a reptérre, ha pedig út közben jön elő bármilyen hiba, akkor a legközelebbi repülőtéren kell leszállniuk. Ha az összes hajtómű felmondja a szolgálatot valami isteni erő miatt, még akkor is el tud siklani a gép a legközelebbi repülőtérre, mert nem 100 méterre a föld felett van az utazómagasság.

2019. jan. 23. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Tudod milyen mikor kinyitod a repülő ajtaját hamgsebességnél teljesen más nyomáson a felhők felett? Filmben biztos láttad már.


Na add hozzá hogy a gép zuhan, rázkódik, mindenki pánikol és az egész gép ferde.


Nem tudnák úgy kikatapultálni az utasokat mint pl egy egyszemélyes vadászgél esetében.

Utasok legjobb esélye ha bekötik magukat és imádkoznak. Sajnos ez van.

2019. jan. 23. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 Alex Fly ***** válasza:
75%
Ha egy repülési magasságon, utazósebességgel haladó repülőgépből az utas ejtőernyővel kiugrik, akkor nem 99% az elhalálozás valószínűsége, hanem 100%. De ha valami csoda folytán túléli és épségben marad a földetérés után is, akkor egyedül, minden túléléshez szükséges felszerelés nélkül a semmi közepén ismét csak nincs túl sok esélye.
2019. jan. 23. 04:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
75%
Király lenne az óceánban, vagy a sivatagban landolni az ejtőernyővel!:D
2019. jan. 23. 05:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
81%

Képzeld el 600 kmh val zuhan és sorban állnak az ejtőernyősök. :) Ahamm persze.

Nincs is lehetőség ennyi embernek kiugrani, a zuhanó gépből meg úgyse a sebesség miatt se. Tekintettel hogy a repcsi a legbiztonságosabb közlekedési forma az elképzelt megoldásod meg életképtelen hagyjuk meg a mérnököknek a tervezést

2019. jan. 23. 06:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 D. Brasco ***** válasza:
Végig sem kellett olvasnom a kérdést hogy tudjam,a szokásos menetrendszerinti havonta legalább egyszer idehányt "miért nincs a repülön ejtőernyő?" kezdetű baromsághoz lesz szerencsém!Egyenkent majd egyszer próbáld meg azt amit leírtál...hogy kiugrani egy menthetetlen zuhanó gépből.....sok sikert hozzá!
2019. jan. 23. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 Beviz Elek ***** válasza:
64%

Még gimiben volt szerencsém egy ejtőernyős előadását meghallgatni. Nem emlékszem pontos számokra, de x alkalomig nem lehet egyedül ugrani, az emberben van egy természetes reakció hogy zuhanás közben összehúzza magát. Semmi értelme kilökdösni az embereket egy repülőből hogy vagy belegabalyodik az ernyőbe és leesik mint egy kő, vagy nem.

Ha a repülő tud siklani mire leér kiürítenek egy repteret és csattan az aszfalton, de addigra minden segítség készenlétben fog állni a mentéshez, tehát felesleges kiugrálni és jó eséllyel emiatt meghalni.

Ha megsérül a gép és úgy zuhan le, akkor pedig egy profi ejtőernyősnek sincs esélye felvenni az ernyőt úgy rázkódik, dobál a gép, nemhogy egy olyannak akinek fogalma sincs a dologról. És ekkor még nem tértünk ki az öregekre, azokra az emberekre akik bepánikolnak stb, hanem feltételezzük hogy tele van profi ejtőernyősökkel.

2019. jan. 23. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Sokszor kiveséztük már ezt a marhaságot. Gyanítom, azokat is te kérdezted. A repülés körül ügyködők mindent megtesznek annak érdekében, hogy ne legyenek súlyos balesetek, de azok mégis előfordulhatnak.


Az ejtőernyős ötletedhez:

Minden vészhelyzet nélkül sem tudod ugrani az, aki nem tanulta meg. Az ernyő nem lehet hibás? Zuhan a repülő, felveszed az ernyőt, ugrasz és nem nyílik.


Nézz meg néhány légikatasztrófák dok. filmet. Abból ki fog derülni, hogy miképpen zajlik le egy vészhelyzet, s annak megoldása, ha lehet.


Amikor már tudni lehet, hogy halálos kimenetelű lesz, akkor már mindegy.


Egyébként egy teljesen egészséges utas is pánikolna, úgy kellene kilökni. Az is lehet, szörnyet halna a félelemtől.


És néha csoda is szokott történni. Már nagyon úgy néz ki, mindennek vége, s egyszerre csak helyreáll a gép, s simán leszáll.

2019. jan. 23. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Én nem is az ejtőernyőzés veszélyességèben látom az első számú problémát (persze az is probléma), hanem a helyzetfelismerésben. Az esetek túlnyomó többségèben a személyzet vagy nem is látja előre a közelgő katasztrófát, vagy az utolsó pillanatig a biztonságos földetérés feltételeinek biztosításán dolgozik, nagyon ritka az olyan helyzet, ahol egyáltalán felmerülhetne az evakuálás lehetősége. És ha így is lenne, a géphez vágódó utasok jó eséllyel eszméletlenül zuhannának tovább, miközben megfagynak, hogy mirelit kajául szolgálhassanak a cápáknak.
2019. jan. 23. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!