Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » "C Bü" oktatáson az hangzott...

"C Bü" oktatáson az hangzott hogy a hűtővizet 40fok-ra visszahűlt alapjáraton járó!? Motornál kell utánatölteni. Igaz lehet ez? Vagy valamit félre hallottam?

Figyelt kérdés

2018. dec. 1. 18:52
 1/7 anonim ***** válasza:
Na, én most a héten buktam C bü-ből másodjára, nem alapjáraton hűtöd, hanem amikor már leállítottad megvárod (itt 50 celsiust írnak) és utána utántöltöd, lecsavarás miatt kell kivárni a 50 celsius fokot. :).
2018. dec. 1. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Célszerű lehet alapjáraton tölteni, mert egy komolyabb haszonjárműben baromi nagy víztér is lehet ( egy retarderrel felszerelt Scania DC13-ba valami 82 liter hűtőfolyadék van! ) ahol sok helyen meg tud ragadni a levegő és ha járó motornál töltöd újra akkor folyamatosan kidolgozza magából.


A Mack korszakban a Renault-kon volt egy külön légtelenítő cső is.


A 40 fokra visszahűlt víz már egy érdekes kérdés. A BÜ tananyag nem nagyon vagy csak jelentős csúszással követi a technikai fejlődést. A Zil-130 idején lehet ez jó megoldás volt, de ma amikor egy komolyabb V8ban akár 4db termosztát is lehet ott ez lehet nem teljesen fedi a valóságot. :D


Neked pedig Büből kell majd levizsgáznod, nem a valóságból. :D

2018. dec. 1. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm! Nem alapjáraton hűtöd hanem álló motornál,ez rendben van. De a beöntéskor (utántöltés esetén! nem tejes cserekor) járatni kell a motort alapjáraton?
2018. dec. 1. 19:55
 4/7 anonim ***** válasza:
Célszerű járatni, mert egyből légteleníti magát. Ma már ennek nincs jelentősége, van automata légtelenítő szelep, akkor még nem volt, mikor a könyvet írták.
2018. dec. 1. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
#1 Jó nagy hülyeséget írtál! Alapjáraton kell megvárni, ameddig a víz lehűl és azért kell járni hagyni a motort, mert ilyenkor megy a ventilátor, hűti saját magát az autó. Ha csak úgy leállítod és kitekered a sapkát, akkor leforráz a kicsapódó hűtővíz és hívhatod ki a mentőket!!! Le lehet állítani, persze, csak akkor 4-szer annyi időt kell várnod és utána úgyis be kell indítanod a töltéshez. A másik oka pedig a járó motornak az, hogy így biztosan levegőmentes lesz a rendszer.
2018. dec. 1. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
57%
NA! Mi a fene? Mégis volt értelme megbuknom másodjára? Új infóhoz jutottam. Egyszer még anno munkavédelem órán 4 éve suliba mondták, hogy gépjárműveknél semmilyen műveletet nem szabad csinálni ha jár a motor. Ezt munkavédelmis tanár monda. Most akkor mégis célszerűbb ha járó motornál töltöm a vizet ? Soha nem gondoltam volna ezt... Köszi srácok! :)
2018. dec. 1. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
73%

"De a beöntéskor (utántöltés esetén! nem tejes cserekor) járatni kell a motort alapjáraton?"


Ez attól függ mennyit kell utántölteni. Vannak-e jelek/előzménye a folyadékvesztésnek vagy nincs. Van-e a kiegyenlítő tartályban víz vagy nincs.

Ha van benne "víz" de minimumon vagy valamivel alatta akkor elég rálocsolni álló motornál, nem szükséges a nagy "szeánsz".


Ha valamilyen hiba vagy javítás miatt komolyabb hűtőfolyadékvesztés volt, akkor a légtelenítés miatt kell járatni. A teljes feltöltést meg álló motornál el sem tudod végezni, mert álló vízpumpával nem jut el mindenhova a hűtővíz.


#6:

" Egyszer még anno munkavédelem órán 4 éve suliba mondták, hogy gépjárműveknél semmilyen műveletet nem szabad csinálni ha jár a motor. Ezt munkavédelmis tanár monda. Most akkor mégis célszerűbb ha járó motornál töltöm a vizet ?"


Vannak dolgok amiket álló motornál nem tudsz megcsinálni. Álló motornál nem lehet műszeresen gyújtást mérni, a jeladók jeleit kimérni.. A töltést hogy méred meg álló motornál? :D

Ékszíjat valóban nem cserélünk járó motoron, de járó motornál miért ne lehetne a kiegyenlítő tartályba folyadékot tölteni?

2018. dec. 2. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!