Miért néznek rám mint az antikrisztusra mert egész évben téligumival megyek?
Ha már a Ladánál és mindenkin egy gumi volt korszaknál tartunk:
Sosem felejtem el hogy apámnak Ladája volt és gyerekkoromban mindig a hátsó ülésről figyeltem, hogy mennyit szenvedett egy fokozatosan emelkedő szurdokon (pár száz méterről van szó) ahol ha télen esett egy kis hó, soha nem tudott rajta felmenni, pedig az öreg hivatásos sofőr volt. Hiába volt neki tudása, a fizika törvényeit ő sem tudta megváltoztatni, mivel a guminak nem volt tapadása az adott útviszonyok mellett. Manapság ha én arra megyek a mostani téli gumival röhögve felmegyek rajta és olyan harmadrendű útról van szó, amit nem igazán takarítanak le. Szóval a gumi igenis segíti a sofőrt...
Volt egy kisteherem, egész éven téli gumival jártam és teljesen jól működött a gumi hidegben és hóban is. Igaz ez 1100kiló körül volt üresen és minimális súllyal járt egész évben és nyáron sem volt gond vele -igaz nem 190nel toltam az M1-en a belsősávban.
A személyautóimhoz mindig két garnitúra gumi van, ez is jól működik.
Szerintem alacsony futású, helyben rohangálós autónál simán elmegy a téli gumi is nyáron.
Leírom az átlag magyar autós felfogását:
Télen téli gumi, nyáron nyári gumi kell, különben potenciális gyilkos vagy!
Az nem baj, ha barázdált a féktárcsa, ovális a fékdob, hullámos a betét, szorulnak az úszónyergek, kiszakad a porvédő, rozsdás a munkahenger, kiszőrösödött a fékcső, a legutóbbi Jacko koncert óta nem volt cserélve a fékolaj, a kézifékkötél ki van nyúlva, lóg a talpas, szorul az axiálcsukló, lötyög a gömbfej, kattog a féltengely, kotyog a kerékcsapágy, befosott a lengéscsillapító, karistol a toronycsapágy.
Ezek nem okoznak problémát. Ugyaaan dehogy!
Csak az a rohadt gumi! Az tehet mindenről!
Mert a tesztek, tapasztalatok azt mutatják, hogy nyáron (esőben nem feltétlenül) rosszabbul működik a téli gumi. Másik gond, hogy nagy melegben, nagy sebességnél a téli gumi elkophat és akkor már télen se teljesít megfelelően. Ha nem szeretsz gumit cseréltetni évente kétszer, olvass teszteket és az alapján vegyél egy négy évszakos gumit.
Szeretem, hogy mennyi Sumi van az országban aki egy talicskával is mindenkinél gyorsabban és jobban vezet. Egyik haverom büntetés végrehajtási intézetben dolgozik, tele a fogház rész olyanokkal akiknél egyszer nem működött még se úgy a gumi (stb) és ember öltek. Haverom mondta, hogy milyen rossz, hogy azért börtönbe kerültek, mert egyszer kopott gumival mentek és nem volt szerencséjük. Én erre azt mondtam, hogy elvették valakinek apját, anyját, gyerekét és 1 év után (Régebben a katonaság több volt és főleg keményebb) élhetik tovább az életüket.
"Másik gond, hogy nagy melegben, nagy sebességnél a téli gumi elkophat és akkor már télen se teljesít megfelelően."
Ehhez a kopáshoz én annyit fűznék hozzá, hogy nálam 65 000km-en 4mm-t kopott a téli gumi - nyáron is használva. Innen még ha 20-at elmegy ( egy tél, egy nyár és a következő télre már nincs meg a 3mm) akkor 80-85 000km-t simán elgurult a közel sem prémium Hankook gumi. Ez egy csak helyben,településen belül használt "alacsonyabb" futású autónál 8-10 évnek felel meg. Ez a kopás és tapadás dolog egy kicsit túl van tolva szerintem.
Aki meg 130 felett akar autópályázni, az meg ne a gumin spóroljon, oda minimum kell a két garnitúra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!