Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Kétszintű jogosítvány?

Kétszintű jogosítvány?

Figyelt kérdés

Mire is gondolok?


[link]


Ez egy régi cikk, de elgondolkodtató. Korábban nekem is eszembe jutott ilyesmi. Szóval: lenne egy vezetéstechnikai képzés, amit ha valaki teljesít, akkor ő autópályán gyorsabban is hajthatna, mondjuk 160 km/h vagy akár többel is, legálisan. Kizárólag azokon a helyeken, ahol jelenleg 130 a limit.


Lehetnének további feltételei is, mondjuk x éve nem volt büntetve az illető, PÁV, hasonlók. Lenne egy rangja egy ilyen "szuperjogosítványnak", hiszen érthetően sokan szeretnék majd megszerezni. És természetesen el is lehetne azt veszíteni.



#sebességhatár #autópálya #Kétszintű jogosítvány
2018. szept. 9. 08:07
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

Nekem is volt 1.2 G Astram, megy 170 - et, bár kicsit más érzés volt mint a 10. gen. Civic - kel a 170. A Wartburg is ment óra szerint 140 - et, zúgott mint egy zuhanóbombázó. Az "ezeröcsi" is elment 160 - ig, mai szemmel rémisztő volt.


Félreértés ne essék, láttam ezt a régi cikket, és mivel korábban nekem is jutott hasonló az eszembe, gondoltam kicsit vitatkozunk ezen. Én megvagyok így is, nekem kb. jó ahogy van. Tegnap is, a Balatonról jövet, 170 - 180, a mérőhelyeken lassítva. Nem voltam egyedül, volt aki le is hagyott. Duruzsolt a motor, a kislányom aludt, asszonnyal csendben beszélgettünk.


Csak jó lenne egyszer nyugisan, nem folyton a kamerákat figyelve. Látom napjában az idióta németeket és nem értem ők mit tudnak, hogy nekik lehet.

2018. szept. 9. 18:00
 12/18 anonim ***** válasza:
Ott a statisztika, nézz bele. Fele annyi haláleset van lakosságszámra viszonyítva a közúton, mint nálunk.
2018. szept. 9. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
88%
Íme a felelős családapa, aki 180-nal tép végig a családjával az M7-esen... Kívánom, hogy hajatok szála ne görbüljön, de el vagyok képedve a felelőtlenségeden.
2018. szept. 9. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
160-nal az M1-en? Ahhoz először plusz egy, vagy két sáv kéne, hogy egyáltalán a mostani forgalmat elbírja. Ha jön valaki 160-nal, akkor a 130-cal haladónak is le kell húzódni valahova, ez már most is elég nehéz, mivel a két sávból egyben folyamatos kamion sor megy. Amúgy ha 160 lenne a max, akkor úgyis lenne, aki 220-al menne. Alapból nem lenne rossz ötlet, de ez az ország még nem áll készen rá. Épp elég állat van az utakon, nem kell adni alájuk a lovat. Inkább emeljük lakott területen 60-70-re a sebességhatárt, hogy lehessen haladásnak nevezni az ottani közlekedést. A 40-es táblák meg az iskolák közelében rendben vannak, de hogy valahol egy egész városon 40-nel kelljen végig vánszorogni, az sokszor indokolatlan.
2018. szept. 9. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

Ez egy ostobaság! Hogyan ellenőriznéd, hogy ki vezeti éppen az autót? Az addig oké, hogy személyhez hozzá lehetne rendelni a magasabb limitet, de képtelenség lenne ezt a közúton stabilan leellenőrizni. Ebből kifolyólag senki nem is akarná betartani a kisebb limitet, hiszen ha más mehet gyorsabban és ellenőrizni sem tudják, akkor miért vezessen ő lassabban?


Másrészt! És ez itt a nagy DE!! Iszonyatosan balesetveszélyes lenne, ha ez így működne! A közlekedés akkor tud jól működni, ha van egy fix tempója. Ha bizonyos emberek elkezdenének gyorsabban közlekedni, mások pedig lassabban, akkor garantáltan baleset lesz a vége, mert megzavarja a közlekedőket az eltérő sebesség, az eltérő viselkedés.

2018. szept. 10. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 Molyember ***** válasza:
A gondolat abból a premisszából indul ki, hogy a gyorshajtók pusztán a gép teljesítménye miatt mennek gyorsan, de szerintem nem számoltok azzal, hogy az emberek simán csak hülyék. Ha valakinek papírja van róla, hogy mehet 160-nal, az könnyen gondolhatja, hogy számára a 200 sem túlzás. Sőt, maga az "elitjogosítvány" birtoklásának kiváltságos helyzete erősítheti meg valakiben, hogy ő lényegében akármennyivel mehet. Kizárt, hogy ez megoldaná a gyorshajtás problémáját.
2018. szept. 10. 03:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:

"Kívánom, hogy hajatok szála ne görbüljön, de el vagyok képedve a felelőtlenségeden"


Köszi, majd nagyon figyelek. Tudod, hivatásos sofőr vagyok jó rég, és tarts nagyképűnek, szerintem tudok úgy vezetni mint egy átlag német úrvezető. Ha ő meg tudja oldani, hidd el, én is.


Úgyhogy annyira ne képedj el. Hétköznapi dolog.

2018. szept. 10. 06:49
 18/18 anonim ***** válasza:

Szerintem majd akkor lehet beszélni a sebességhatárok ilyen-olyan enyhítéséről, ha a alapjáraton alkalmas lesz biztonságos közlekedésre az utazóközönség.


Amíg egyes emberek képességiet meghaladja, hogy szétnézés nélkül nem kóválygunk az úttesten, vagy nem fér a szűk agyába, hogy a záróvonallal szeparált busz sáv nem azért van, hogy ő balról kikerülhesse a forgalmat vagy amíg egyesek szerint a biciklinek sosincs elsőbsége így bárhol bármikor előzhető....(folytathatnám a listát)....


Addig önálló belátáson alapuló biztonságos közlekedésre alkalmatlanok vagyUNK (mint magyar közlekedő közösség, nem mint egyén).

2018. szept. 12. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!