Kétszintű jogosítvány?
Mire is gondolok?
Ez egy régi cikk, de elgondolkodtató. Korábban nekem is eszembe jutott ilyesmi. Szóval: lenne egy vezetéstechnikai képzés, amit ha valaki teljesít, akkor ő autópályán gyorsabban is hajthatna, mondjuk 160 km/h vagy akár többel is, legálisan. Kizárólag azokon a helyeken, ahol jelenleg 130 a limit.
Lehetnének további feltételei is, mondjuk x éve nem volt büntetve az illető, PÁV, hasonlók. Lenne egy rangja egy ilyen "szuperjogosítványnak", hiszen érthetően sokan szeretnék majd megszerezni. És természetesen el is lehetne azt veszíteni.
Nekem is volt 1.2 G Astram, megy 170 - et, bár kicsit más érzés volt mint a 10. gen. Civic - kel a 170. A Wartburg is ment óra szerint 140 - et, zúgott mint egy zuhanóbombázó. Az "ezeröcsi" is elment 160 - ig, mai szemmel rémisztő volt.
Félreértés ne essék, láttam ezt a régi cikket, és mivel korábban nekem is jutott hasonló az eszembe, gondoltam kicsit vitatkozunk ezen. Én megvagyok így is, nekem kb. jó ahogy van. Tegnap is, a Balatonról jövet, 170 - 180, a mérőhelyeken lassítva. Nem voltam egyedül, volt aki le is hagyott. Duruzsolt a motor, a kislányom aludt, asszonnyal csendben beszélgettünk.
Csak jó lenne egyszer nyugisan, nem folyton a kamerákat figyelve. Látom napjában az idióta németeket és nem értem ők mit tudnak, hogy nekik lehet.
Ez egy ostobaság! Hogyan ellenőriznéd, hogy ki vezeti éppen az autót? Az addig oké, hogy személyhez hozzá lehetne rendelni a magasabb limitet, de képtelenség lenne ezt a közúton stabilan leellenőrizni. Ebből kifolyólag senki nem is akarná betartani a kisebb limitet, hiszen ha más mehet gyorsabban és ellenőrizni sem tudják, akkor miért vezessen ő lassabban?
Másrészt! És ez itt a nagy DE!! Iszonyatosan balesetveszélyes lenne, ha ez így működne! A közlekedés akkor tud jól működni, ha van egy fix tempója. Ha bizonyos emberek elkezdenének gyorsabban közlekedni, mások pedig lassabban, akkor garantáltan baleset lesz a vége, mert megzavarja a közlekedőket az eltérő sebesség, az eltérő viselkedés.
"Kívánom, hogy hajatok szála ne görbüljön, de el vagyok képedve a felelőtlenségeden"
Köszi, majd nagyon figyelek. Tudod, hivatásos sofőr vagyok jó rég, és tarts nagyképűnek, szerintem tudok úgy vezetni mint egy átlag német úrvezető. Ha ő meg tudja oldani, hidd el, én is.
Úgyhogy annyira ne képedj el. Hétköznapi dolog.
Szerintem majd akkor lehet beszélni a sebességhatárok ilyen-olyan enyhítéséről, ha a alapjáraton alkalmas lesz biztonságos közlekedésre az utazóközönség.
Amíg egyes emberek képességiet meghaladja, hogy szétnézés nélkül nem kóválygunk az úttesten, vagy nem fér a szűk agyába, hogy a záróvonallal szeparált busz sáv nem azért van, hogy ő balról kikerülhesse a forgalmat vagy amíg egyesek szerint a biciklinek sosincs elsőbsége így bárhol bármikor előzhető....(folytathatnám a listát)....
Addig önálló belátáson alapuló biztonságos közlekedésre alkalmatlanok vagyUNK (mint magyar közlekedő közösség, nem mint egyén).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!