Mit gondoltok az angliai módszerről?
1: Angliában nem kötelező autósiskolába menni, elég ha az ember kirakja az "L" (tanuló) táblát és mellette egy jogosítvánnyal rendelkező családtag megtanítja közlekedni élesben.
2: Angliában a motorkerékpárral közlekedőnek engedélyezett az ún. "filtering", tehát hogy menet közben el lehet húzni az autók között is.
A tények: Mindkettő balesetveszélyesen hangzik, mégsincs belőle jelentős mértékű baleset, ami indokolná, hogy az európai országokéhoz hasonló rendszerre álljanak át e két tekintetben.
Mit gondoltok, az angliaiaknak ennyire jó a vezetési kultúrájuk vagy ez tényleg nem jelent biztonsági kockázatot, csak nálunk megelőzés jelleggel van betiltva? Melyik európai országban tudnátok elképzelni, hogy bevezessék a fenti kettőt (vagy közülük legalább az egyiket)?
Svájcban pl. veszel x órát, levizsgázol! és kapsz "L" Fahrausweisot, viszont utána 2 évig! nem vezethetsz vele egyedül - na, EZ szerintem irtó gáz.
Angliában okés a dolog, nyilván figyelnek, aki meg száguldozik, annak meg tökmindegy.
Itthon ennek csak akkor lenne értelme ha képzett sofőrök lennétek az úton, akik nem a levegőbe beszélnek, hanem megtanítják a másikat vezetni. Az autós oktatás egyébként is egy gyorsított módszer, ami nem vezetni tanít meg, csak vizsgára készít fel. Ez a nem mindegy...
Támogatnám ezt a dolgot, de biztos feltételekhez kötném, vagyis a tanító fél vezetési tapasztalatához első körben.
Nagyon rossz a rendszer.
1. Vak vezet világtalant.
2. Az első pont miatt az autósok nem tudnak vezetni, nem túl jó ötlet hogy a motoros elhúzhasson két autó között.
Még Magyarországon sem elég szigorú a rendszer.
#5/5 Időpont ma 20:29:
Igen, így van! Érdekes amit mondasz, mert én kamionosoktól azt hallottam, hogy Angliában mindenhol megadják az elsőbbséget, nem agresszívkodnak a sofőrök. :)
1 pont netto marhaság. Majd a hülyebarom akinek fogalma sincs a kreszről, meg havonta vezet 10 km-t a tesóig ,az képzi ki a leendő pilótát,ráadásul úgy hogy nincs is padálsora,tehát ha bepánikol a 'sofőr' semmit nem tud tenni csak visítani.
2. pont. Ez rég megvalósult már, előszeretettel csinálják a donorjelöltek, bármiféle rendőri szankció esélye a nullához közelít.
#6
Nem agresszívak a söfőrök, sőt kifejezetten türelmesek, de mindemellett hihetetlenül buták is.
Az autók biztosítása horribilisan magas, a friss jogsisok tekernek az 1.2-es, 1.4-es kavédarálókkal, London környékén erre "csak" 1500-2500 font a biztosítás. Van miből kifizetni a kárt.
Ha ritkán leesik a hó, minden körforgalomban baleset. Az A1-en Stevenage előtt minden délután dugó alakul ki, a sok ráfutásos baleset miatt 1 konténert meg lehetne tölteni a félresöpört autóalkatrészekkel.
Pár hete az M18-ason az 1-es és a 3-as kijárat között 3 baleset volt, 8 autóból 5 gtk.
2 bit dolgozik a fejben, nézik a motorháztetőjüket és csak mennek előre.
Az angoloknál nem csak a vezetői engedély megszerzéséhez, hanem a műszaki vizsga kérdéséhez is hasonló a hozzá állás. Bármi levizsgáztatható, ha van rajta kormány, fék, és lámpák. Olyan tákolmányokat láttam rendszámmal közlekedni, hogy röhej.
Kár lenne lemásolni/átvenni bárkinek is. :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!