Ér valamit a VÉDA?





#9-re :
"A rendőrség szerint a halálos és a személyi sérüléses balesetek 32%-ának hátterében a gyorshajtás áll."
A kérdésemet a VÉDA-rendszerrel kapcsolatban tettem föl. A válaszolók többsége szerint nem alkalmas visszaszorítani a gyorshajtást. Ez természetesen magába foglalja a relatív gyorshajtások miatti baleseteket is.
#8-ra :
Kiszámolták, pl. 100 kilométer távolságra a megengedett 130 km/h sebesség helyett 160 km/h sebességet állandóan tartva 8,65 percet lehet megtakarítani, 180 km/h sebességnél "jelentős" 12,82 perccel előbb lehet célba érni, ha egyáltalán a töki eljut a céljához.
Megéri a menetirány szerinti magyar két forgalmi sávos, rossz útburkolatú autópályán ennyivel előbb érkezni?
____________________________________________________
Akit érdekel, itt róla egy táblázat:










13.
Nem értesz te semmit. A legtöbben nem az időnyereség miatt mennek gyorsan. Szeretünk gyorsan hajtani, ennyi. Elnyomom 200 - ig, utána ráérősen kávézom a kúton.
Aztán mutatok neked a magyarnál szarabb kétsávos pályát a fricceknél, ahol pedig nincs limit.





Az ilyen 'szeretünk gyorsan menni' típusú vezetők miatt már rég be kellett volna vezetni a rendszámfelismerős szakaszmérést ami átlagsebességet mér.A rendszer adott hozzá. Majd ha a 200as száguldozás után be kell állnia 80 ra a kamion mögé km-ekre hogy kijöjjön az átlag ,leszoknának róla.
De technikailag lehetséges lenne a minden járműbe kötelező gps jeladó is , ami figyeli hol mennyivel megy az adott jármű,ahogy túllépi a sebességet már menne is a csekk.Mindenki betartaná a 30 as táblákat is.





16
De miért lenne az jó neked? Mi a cél? A büntetés?
Az autópálya a legbiztonságosabb út fajta. Ott a német példa, ami bevált, akkor mi van?
Miért nem a valós problémákra figyelünk?





Technikailag az is megoldható lenne, hogy egy kamera 24/24 nézné a pofánkat. Aztán ha megvakarod a tököd, megy a csekk.
De szép lenne.





De nem 2 sávos úton,ahol külsőben mászik a kamionsor 80- al ,a 'mert megtehetem' fajta autósok meg veretik a 200at a külsőben és seggtúró stroboszkopót játszanak . Közben aki be akarja tartani a szabályokat és menne 130at,az csak pislog hogy nem tud kimenni előzni mert folyamatosan seggébe jön egy félőrült aki azt várja el hogy beugráljon a kamionok közé.
A szabályokat be kell tartatni és semmi mással nem lehet csak elkerülhetetlen büntetésekkel.Egyébként németben van követési táv mérés is ,szóval ha azt bevezetnék idehaza is és keményen büntetnék a pár méteres tolást az is megoldana sok mindent.





De. A kétsávos úton,a kamionok kellett is lehet bármennyivel menni a németeknél. Nem mindenhol, de sok helyütt lehet. Még olyan is van, ahol közben még kamion előzési tilalom sincs. És kétsávos.
A követési távolság és hasonlókkal egyetértek viszont. Az sokkal nagyobb probléma.
Vagy a jobbról előzés. Tömött a belső sáv és a marha jobbról bepréseli magát eléd. Vagy a jobbratartás hiánya.
Az a baj, csak azt nem lehet könnyen mérni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!