Ér valamit a VÉDA?
Jaj hát Pistékének aki nyomja neki mint állat mert van egy 1.6os dízelek ezt sose fogod tudni megmagyarázni hogy 10-15 perc semmi ha másokat és saját magát is veszélybe sodorja.
A védát meg elég könnyű kikerülni hiszen fix helyen vannak.
Szerintem nagyon egyszerű, ám költséges a megoldás:
- a gyorshajtás és más gyakori szabálytalanságok veszélyeire már az iskolában és a médián keresztül is folyamatosan fel kellene hívni a figyelmet - nem béna reklámspotokkal, hanem profi, világos és logikus üzenetekkel operálva, valós esetek bemutatásával
- a fixen telepített kamerák rendszerét olyan sűrűre lehetne szőni, hogy bevezethetővé váljon a section control (gyakorlatilag két pont között lenne egy elvàrt minimális menetidő - aki ennél gyorsabban teszi meg az utat, az tartósan gyorsabban hajtott a megengedettnél)
- növelni kell a mozgó kamerákkal és a nem fixen meghatározott helyekről történő méréseket - és én egyáltalán nem ragaszkodnék ahhoz, hogy ez messziről látható legyen. Legyen inkább meglepi.
- a különböző radarblokkolók használatát szigorúan tiltani és szankcionálni kellene
- jövedelemarànyos bírságokat kellene bevezetni
- önkéntes utánképzéssel lehessen csökkenteni a bírságokat és az előéleti pontszámokat.
A VÉDA annyiban jó, hogy hardveresen és szoftveresen is megvan a gerince egy bővíthető hàlózatnak - azt pedig reálisan aligha várhatta bárki is, hogy majd az emberek óvatosan vezetnek mindenütt, hátha elbújt valahol egy céda VÉDA.
Ezek a gyorshajtások általában RELATIV gyorshajtások. Azt meg nem méri a Véda.
Ez egy hazug statisztika. Én szeretem egyébként, messziről látni, lassítok, aztán gáz megint.
Nem sokat ér...
Kezdve ott, hogy bár a rendszer alkalmas lenne több szabályszegés detektálására, ezeket nem használják ki. Így a VÉDA rendszert lebutítják egy közönséges traffipax szintjére. Ráadásul ezek mind fix, ismert helyen vannak, hogy aki száguldozni akar, az pontosan tudja, melyik az a pár száz méter, ahol ne nagyon lépje túl a megengedett sebességet és máshol büntetlenül száguldozhat.
Így, ebben a formában a VÉDA-rendszer csak arra jó, hogy néhány pont kivételével ne kelljen betartani a szabályokat...
A sebességhatárokat kéne felülvizsgálni, és helyenként táblával 130 - nál többet is megengedni.
Autópályán történik a legkevesebb baleset. Ne legyünk álszentek, a 130 teljesen idejétmúlt.
Inkább a többi szabálysértésre kellene koncentrálni. Jobbratartás, követési távolság stb
Nem a sebességgel van itt baj elsősorban, csak azt a legkönnyebb mérni, büntetni.
Most úgy tetted fel a kérdést, mintha a baleseteknek kizárólag a gyorshajtás lenne az oka.
Egyébként meg állandóan nő a járművek száma, ezt is figyelembe kell venni.
8.
És Németország? Ők hogy élik túl?
Jó, teljesen én sem engedném szabadjára a dolgokat, de olyan 160 - 170 teljesen kezelhető egy mai kocsival.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!