Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ér valamit a VÉDA?

Ér valamit a VÉDA?

Figyelt kérdés
A legfrissebb hír szerint nem hozta elsődleges célját a 15 milliárd forintért telepített VÉDA-rendszer, nemhogy csökkent, hanem növekedett a balesetek száma. A szomorú ebben az, hogy a tavalyi hasonló időszakban 218, idén 229 ember vesztette életét. A többi sérülési fajtában is növekedett, így a 8 napon túl gyógyuló sérülések és a könnyű sérülések számában is. A rendőrség szerint a halálos és a személyi sérüléses balesetek 32%-ának hátterében a gyorshajtás áll. Mit lehetne tenni az értelmetlen gyorshajtások visszaszorítása érdekében, hiszen ezzel a mások életére is veszélyes száguldással legfeljebb 10-15 percet lehet megtakarítani?

2018. jún. 18. 06:02
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
72%

Jaj hát Pistékének aki nyomja neki mint állat mert van egy 1.6os dízelek ezt sose fogod tudni megmagyarázni hogy 10-15 perc semmi ha másokat és saját magát is veszélybe sodorja.


A védát meg elég könnyű kikerülni hiszen fix helyen vannak.

2018. jún. 18. 06:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
64%

Szerintem nagyon egyszerű, ám költséges a megoldás:

- a gyorshajtás és más gyakori szabálytalanságok veszélyeire már az iskolában és a médián keresztül is folyamatosan fel kellene hívni a figyelmet - nem béna reklámspotokkal, hanem profi, világos és logikus üzenetekkel operálva, valós esetek bemutatásával

- a fixen telepített kamerák rendszerét olyan sűrűre lehetne szőni, hogy bevezethetővé váljon a section control (gyakorlatilag két pont között lenne egy elvàrt minimális menetidő - aki ennél gyorsabban teszi meg az utat, az tartósan gyorsabban hajtott a megengedettnél)

- növelni kell a mozgó kamerákkal és a nem fixen meghatározott helyekről történő méréseket - és én egyáltalán nem ragaszkodnék ahhoz, hogy ez messziről látható legyen. Legyen inkább meglepi.

- a különböző radarblokkolók használatát szigorúan tiltani és szankcionálni kellene

- jövedelemarànyos bírságokat kellene bevezetni

- önkéntes utánképzéssel lehessen csökkenteni a bírságokat és az előéleti pontszámokat.


A VÉDA annyiban jó, hogy hardveresen és szoftveresen is megvan a gerince egy bővíthető hàlózatnak - azt pedig reálisan aligha várhatta bárki is, hogy majd az emberek óvatosan vezetnek mindenütt, hátha elbújt valahol egy céda VÉDA.

2018. jún. 18. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
10%

Ezek a gyorshajtások általában RELATIV gyorshajtások. Azt meg nem méri a Véda.


Ez egy hazug statisztika. Én szeretem egyébként, messziről látni, lassítok, aztán gáz megint.

2018. jún. 18. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
100%
3as leírta a lényeget, a véda nem véd a notórius gyorshajtó és szabályszegők ellen. Bármennyire fáj és most ezen kattog mindenki, mozgó, civil autók és nem csak tarfizni, hanem kiszedni a tahókat és ész nélkül közlekedőket. Gondolok itt a zebra előtt meg nem állókra, piroson áthajtókra, szabálytalanul előzőkre etc. Ezek olyan szabálytalanságok amiken nincs mit véleményezni. Mehet a csekk egyből. Ami lehetne több, mint most. De ugye ez ismét fájna és egyik kormány sem mer ilyen intézkedéseket hozni (sokba kerül és ellenszenv a lakosság körében-> bukó következő választások). Az utakon olyan alacsony a morál, hogy azt már ilyen olyan oktatásokkal, kampányokkal nem lehet kezelni szerintem. Óvodában el lehet kezdeni oktatni máshogy, de amíg apu meg anyu úgy közlekedik, ahogy, addig úgyis az lesz a minta a gyereknek...
2018. jún. 18. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 Alex Fly ***** válasza:

Nem sokat ér...

Kezdve ott, hogy bár a rendszer alkalmas lenne több szabályszegés detektálására, ezeket nem használják ki. Így a VÉDA rendszert lebutítják egy közönséges traffipax szintjére. Ráadásul ezek mind fix, ismert helyen vannak, hogy aki száguldozni akar, az pontosan tudja, melyik az a pár száz méter, ahol ne nagyon lépje túl a megengedett sebességet és máshol büntetlenül száguldozhat.

Így, ebben a formában a VÉDA-rendszer csak arra jó, hogy néhány pont kivételével ne kelljen betartani a szabályokat...

2018. jún. 18. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
A franciáknál csökkentik 80km/h a sebességet, a balesetek, gyorshajtások miatt, ez nálunk is kellene, igaz azokkal szúrnának ki, aki betartja a sebességeket. Egyébként a 32% nem annyira kirívó szerintem, inkább az ész nélküli vezetés, elsőbbség, tábla, irányjelző, zebra, vasúti átjáró, záróvonal figyelmen kívül hagyása a probléma.
2018. jún. 18. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
0%

A sebességhatárokat kéne felülvizsgálni, és helyenként táblával 130 - nál többet is megengedni.


Autópályán történik a legkevesebb baleset. Ne legyünk álszentek, a 130 teljesen idejétmúlt.


Inkább a többi szabálysértésre kellene koncentrálni. Jobbratartás, követési távolság stb


Nem a sebességgel van itt baj elsősorban, csak azt a legkönnyebb mérni, büntetni.

2018. jún. 18. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
Miért lenne a 130 idejét múlt? Így is van 50 km/h sebességkülönbség a két sáv között... Az nagyon sok. Majd ha 3x2 sáv és sima aszfalt lesz, szerintem akkor lesz létjogsultsága az emelésnek. Addig meg a notórius gyorshajtóknak együtt kell élni a büntetéssel, ez van.
2018. jún. 18. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:

Most úgy tetted fel a kérdést, mintha a baleseteknek kizárólag a gyorshajtás lenne az oka.

Egyébként meg állandóan nő a járművek száma, ezt is figyelembe kell venni.

2018. jún. 18. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
0%

8.


És Németország? Ők hogy élik túl?


Jó, teljesen én sem engedném szabadjára a dolgokat, de olyan 160 - 170 teljesen kezelhető egy mai kocsival.

2018. jún. 18. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!