Ti tennétek rendőrségi feljelentést ilyen esetben?
Kamerával fel lett véve az egész, azért tudom ilyen pontosan reprodukálni az esetet.
Motorral előresoroltam (álló kocsisor volt, piros lámpa elöl), amíg tudtam, amikor megindult a kocsisor (2x2 sáv), besoroltam kicsit a sávom (bal sáv, jobb sávban 2 kamion volt) közepe felé, de lefulladtam (hideg volt még, karburátoros). Indítóztam párat, eddigre az előttem haladó kocsi kb 2 autónyi távolságra volt, majd gyorsítani kezdtem, amikor észrevettem, hogy közben balra mellém ért egy jármű (professzionális sofőr), ugyanabban a sávban, a szemben jövő autókat enyhe kitérésre kényszerítve (vonalon autózott, hogy elférjünk egymás mellett 1 sávban). Széttártam a bal karom, hogy jelezzem, mégis mit csinál (eddigre kb a motorháztető volt mellettem, és hevesen gesztikulált, meg ordibált valamit). Majd kis gázzal elé mentem, de már nem tudtam előrébb menni, mert utol is értem az előttünk lévő autót, jobb sávban pedig kamion ment.
Pár másodperc múlva utol is ért, és a nyakamban autózott kb 1-1,5 méterrel lemaradva (40-nel mentünk, de motorfékkel 35-ig lassítottam, hogy ne érjek túl közel az előttem lévőhöz). Pár másodpercig így mentünk, majd a kamion elé vágott (jobb sáv), hogy mellém tudjon jönni. Ő valamit ordibált és mutogatott, én annyit ordítottam, hogy "mi a *aszt csinálsz?", majd rám rántotta a kormányt. Ellenkormányzással kitérő manővert tettem. Videó alapján ha nem teszek, valószínűleg pont nem jött volna belém, kb 10-30 centivel húzott volna el a kormányom mellett. Ezt ekkor nem tudhattam, úgyhogy inkább ellenkormányoztam hirtelen. Így effektíve elém vágott, visszajött a bal sávba (elém). Következő pirosnál mellémentem (próbált meggátolni), mert nagyon be votlam pöccenve, és odaszóltam neki, hogy "ezt besz*ptad, mert az egészet felvettem **szfej". Nem vagyok rá büszke, hogy ezt így kimondtam, kezelhettem volna már az elejétől jobban a szituációt, de hé, épp 5 másodperccel előtte húzták rám egy 1800 kilós jármű kormányát. Próbáltam lehiggadni. Végül beszéltünk egy keveset, sikerült lecsillapítanom az ezt követő normális hozzáállásommal (előtte eléggé fröcsögött) és kiderítettem, hogy az volt a baja, hogy besoroltam elé, és nem indultam egyből (lefulladtam ugye). Amikor mondtam neki az okot, akkor azt válaszolta, hogy ezt eddig nem tudta. Végül ő is bocsánatot kért, én is. Én alapvetően nem akarnék rendőrséghez fordulni (mivel bocsánatot kért, ami lehet részben a kamera miatt volt, és nem vagyok haragtartó, ha hallom ezt a bűvszót), de több barátom, családtagom szerint lehet ezt kéne cselekednem.
Kinek mi a véleménye a leírtak alapján?
Igyekeztem minél pontosabban leírni a történteket, tudtommal nincs benne ferdítés.
#5
Bence, igen, emiatt nem szeretnék feljelentést tenni, mert bocsánatot kért végül, és megbeszéltük a dolgot. A párom szerint (aki látta a felvételt) ennek ellenére érdemes lenne, mert túlment egy vonalon, ahol már a bocsánat nem oldja meg a dolgot.
Igen, természetesen ilyenkor azt is megnézem, én mit csináltam rosszul, mit tudtam volna jobban :) Azért fulladtam le, mert karburátoros, 20 éves motorról van szó, és még nem melegedett be és rossz ütemben adtam gázt, engedtem a kuplungot.
#6
Bocsi, valamit félre értettél. 2x2 sáv volt, párhuzamos közlekedés, a bal sávban haladtam, jobbra mellettünk 2 kamion volt. Összefüggő kocsisor. Gyorsítottam, mert előttem is gyorsítottak, és nem akartam, hogy sávon belül menjen el mellettem úgy, hogy jobbra mellettem 50 centivel egy 25 tonnás kamion. Mögöttem volt, nem volt hova mennie, mert mellette is ugyanaz a kamion volt. Nem beszélhetünk előzésről, és nem volt részemről közúti veszélyeztetés sem. Az sem előzés, hogy kamion elé bevágott a jobb sávba, hogy mellém tudjon jönni. Ekkor meg már nem gyorsítottam hanem motorfékkel lassítottam, hogy ne csússzak rá nagyon az előttem haladóra, ha már mögöttem nem tartják a féktávot. Ekkorra már elengedték, de utána rántotta rám a kormányt.
#8 igen, ezen gondolkoztam én is, de nem tudtam hova húzódni, mert jobbra mellettünk kamionok voltak. 2 opcióm volt, vagy hagyom, hogy sávon belül elmenjen mellettem, és esetleg szembejövőt veszélyeztesse (keskeny sávok voltak), meg engem szorítson kamionnak, vagy gyorsítok és elfoglalom előtte a sávot (nem tudtam sávot váltani előrébb se, mert autó volt előttem, másik kamion jobbra, kicsit kutyaszorítóba kerültem). Amúgy természetesen hagyom az ilyenet előre menni, ha van rá módom.
#9
Elárulom szívesen :) Nem akartam hagyni, mivel jobbra tőlem kamion volt, és csak úgy tudott volna elhaladni mellettem (ekkor már én is 30-cal mentem, ő meg benyomakodott mellém), ha átlépi a záróvonalat, amivel vagy frontális karambol veszélye merül fel (szemből is jöttek), vagy inkább engem nyom neki a kamionnak, kamion alá. Nem a pár másodperc számít, hanem ott, 3 tized másodperc alatt ez tűnt a kevésbé veszélyes alternatívának. Ez a 2 opcióm volt, be voltunk skatulyázva kamionok meg autók közé.
#10
Nem számon kértem, inkább csak értetlenkedve felemeltem a bal karom (persze azt nem tudhatom, ő hogyan értelmezte), mivel bejött a kocsi elejével mellém, ekkor már ordibált és mutogatott. Mint írtam, nem 10 másodpercig voltam lefulladva, hanem lefulladtam, indítóztam és mentem, nagyjából 2 másodperc volt az egész, és 2 kocsinyi hely volt köztem, meg az előttem lévő autó között, amíg felvettem a környezet sebességét. Ekkorra már bejött mellém, így nem tudtam sávot foglalni (bemenni a biztonságot jelentő középre). Ha egy kamion fulladt volna le valami miatt pár másodpercre, akkor is nekiáll ordibálni, meg leszorítani a sávból...?
Köszönöm a válaszokat, hasznos leckéket tanítanak :)
Bizonyára már a kamera megvásárlásakor is az járt a fejedben, hogy majd jól odavágsz azoknak a nyomorultaknak, akik 18 kerékkel és legalább ennyi tonna rakománnyal "sz°rakodnak" azon a közúton, ahol Te akarsz motorozni.
Ha jól értem:
Te mentél előre a pirosnál az autók között
Te voltál az, aki besorolt a sáv közepe felé
Neked alatt fulladt le a motor
Te gesztikuláltál széttárt karral
Te voltál aki kedvesen érdeklődött, hogy "mi a f°szt csinálsz"?
És végül Te közölted, hogy "ezt beszoptad f°szfej"
Szóval, így is el lehet(ne) mesélni ezt a sztorit. ;)
#12
A kamerát 1 éve vettem, és a nyaralásomon használtam tavaly :) Csak 1 hónapja használom ingázás közben, miután vészfékeznem kellett egy elsőbbséget meg nem adó autós miatt. Jó, hogy ilyeneket feltételezel, de jelen esetben nem volt igazad.
"Te mentél előre a pirosnál az autók között"
Nem jutottam előre, különben nem lett volna ilyen baj. KRESZ szerint szabályosan jártam el, és statisztikailag így biztonságosabb. Több kutatás van erre is, igaz, legtöbb az Egyesült Államokban, ahol 40%-ban olyan balesetek vannak, hogy a hátul lévő ember belemegy az előtte lévőbe. Itthon ez 7-8% és a 3. leggyakoribb baleseti típus (forrás: KSH éves adatai). Illetve az autósokat is segítem, hisz eggyel kevesebb jármű áll a dugóban, és ideális esetben 0 mp késedelmet okozok neki A-tól B-ig való eljutása során. Mert amint eltűnök előle, ugyanoda mehet vissza, ahol előtte volt.
"Te voltál az, aki besorolt a sáv közepe felé"
Ez így van, mert elindult a mellettem lévő kamion, és ekkor már nem szabad, sőt veszélyes folytatni a sávok közötti előresorolást, így ilyenkor be kell sorolni az egyik sávba (balra vagy jobbra).
"Neked alatt fulladt le a motor"
Igen, és? Ha műszaki meghibásodás miatt fulladok le például, olyankor mi van? Nekiszoríthatnak a kamionnak 2 mp után?
"Te gesztikuláltál széttárt karral"
Így van. Miután mellém jött és elkezdett velem ordibálni meg mutogatni. Csak ezután. Jeleztem, hogy nem teljesen értem a problémáját.
"Te voltál aki kedvesen érdeklődött, hogy "mi a f°szt csinálsz"?"
Miután nagyjából 35-ös tempónál 1 méterrel ment mögöttem, pedig már nem tudtam hova előrébb menni, mert előttem is voltak, majd jobbra vágott a kamion elé, hogy mellém tudjon jönni. Ekkor kérdeztem ezt meg tőle.
" És végül Te közölted, hogy "ezt beszoptad f°szfej""
Valóban, miután rámhúzta az 1800 kilós autóját 40-es sebességnél úgy, hogy ki kellett térnem és fékeznem kellett az épségemet féltve. Ezek után mondtam neki ezt. Írtam is, hogy nem vagyok rá büszke, ezt a részt kezelhettem volna másképp. Tisztelem azokat, akik ilyen adrenalinsokk után is képesek nyugodtak és összeszedettek maradni. Nekem ebben az esetben nem sikerült.
Lehetne így is mondani, de mint látod, ferdítések, féligazságok lennének (valamint a KRESZ nem megfelelő ismerete részben).
Robogóval töketlenkedve miért nem engeded az autós előzni úgy, hogy már a vonalon ment?
Mire jó ez a kakaskodás?!
Egy nagyobbacska túraenduro volt amúgy, nem robogó, nem is értem honnan következtettél erre :) Az általad említett töketlenkedés meg 2 másodperc volt, mivel (mint írtam 3 helyen) még hideg volt a motor, a szivatót meg már visszavettem kicsit.
Nem kakaskodás volt, hadd másoljam be, miért nem hagytam, hogy előre menjen:
"Elárulom szívesen :) Nem akartam hagyni, mivel jobbra tőlem kamion volt, és csak úgy tudott volna elhaladni mellettem (ekkor már én is 30-cal mentem, ő meg benyomakodott mellém), ha átlépi a záróvonalat, amivel vagy frontális karambol veszélye merül fel (szemből is jöttek), vagy inkább engem nyom neki a kamionnak, kamion alá. Nem a pár másodperc számít, hanem ott, 3 tized másodperc alatt ez tűnt a kevésbé veszélyes alternatívának. Ez a 2 opcióm volt, be voltunk skatulyázva kamionok meg autók közé."
Továbbra sem előzés volt, hanem sávon belül mellém jött. Nem tudott előzni sehol, mert balra tőle szembesáv, záróvonallal, jobbra tőle kamion.
"Továbbra sem előzés volt, hanem sávon belül mellém jött"
Dehogynem. És rágyorsítottál az előzést végző járműre.
KRESZ 1. számú függelék III c. Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás.
Motort lehet előzni sávon belül, pont ezt akarta csinálni az autós:
KRESZ 36.§ (6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;
És ezt szegted meg:
KRESZ 34. § (6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
#16
Nagyon szépen összeollóztad, de mint oly gyakran, szövegkörnyezetből kiemelve dolgok gyakran féligazságok, értelmezhetetlenek. A számozás meg egyestől halad felfele. Ha egyből a (6)-os cikkelyt vágod be, nem feltétlenül az egész képet láttatod.
Engedd meg, hogy kiegészítsem a hozzászólásod:
"34. § Előzés
(1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja"
Itt ennél egyik tényező sem volt adott, tehát nem előzhetett volna alapból, felesleges továbbolvasni a paragrafust. Hiszen mint írtam, rá kellett már így is mennie a záróvonalra, a szembejövőket kitérésre kényszerítve, engem közelebb nyomva a kamionhoz (ekkor a kormányomtól nagyjábül 30 centire lehetett a kamion, ő meg a hátsó kerekemtől 50 centire balra. Ha folytatta volna vagy 1) félig át kellett volna mennie a szembesávba, vagy engem nyomott volna teljesen hozzá a kamionhoz. Mint írtam, viszonylag szűkek voltak a sávok.
Ugyanúgy az első cikkelyben még ezt is írják:
"d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."
Nem lett volna megfelelő oldaltávolság semmiképp sem, és ekkorra már csak féktávon belül tudott volna elém érkezni, mert az előttünk lévő autó nagyjából 1,5 autónyi távolságra volt tőlem.
Tehát megint, nem is kezdhette volna meg az előzést alapból.
Csak akkor kezdheti meg az előzési manővert, ha az első pontban leírtak adottak. A többi pontban leírtak feltételezik az első pontban leírtak meglétét.
Ha elolvastad a paragrafust, akkor ez hogy kerülte el a figyelmed?
A KRESZ nem ismerete és kötekedési kényszer hihetetlen itt. Ha csöndben maradtatok volna, okosabbak maradtatok volna.
Kérdező. Vezess deffenzíven. Az, hogy igazad/elsőbbséged van, nem segít mikor a koporsót készítik. Sok az agresszív hülye az utakon.
Felesleges hercehurca egy feljelentés. Ki akar akár évekig bíróságra járni emiatt? Remélhetőleg mindketten tanultatok a dologból. Ennek elégnek kéne lennie.
"Széttártam a bal karom, hogy jelezzem, mégis mit csinál (eddigre kb a motorháztető volt mellettem, és hevesen gesztikulált, meg ordibált valamit). Majd kis gázzal elé mentem, de már nem tudtam előrébb menni, mert utol is értem az előttünk lévő autót, jobb sávban pedig kamion ment."
Ez pontosan igazolja azt, ami a másik topikban is megállapítottunk: A motorosok nagy része maga keresi a bajt és amikor balesetet szenved, akkor nagy szájjal okolják a másikat. - Igen, az úriember (vagy úrihölgy) szabálytalankodott. De erre nem az a helyes válaszreakció, hogy mindenáron bemutogatsz neki, meg elkezdesz vele keménykedni, beszólogatsz neki, próbáld bizonyítani, hogy ki a nagy fiú! Ha baleset lett volna belőle, akkor minimum 50%-ban te is hibás lettél volna benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!