Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért ilyen anyagból vannak a...

Miért ilyen anyagból vannak a magasságkorlátozó kapuk? Nem a baleset-megelőzés volna a szerepük?

Figyelt kérdés
Értem én, hogy a sofőr az idióta,ha nem veszi észre, de másokban is kár eshet, mint most is.
2018. máj. 29. 09:25
 1/9 anonim ***** válasza:
61%
Jajaja, jól megmondtad bástya. Csak így tovább.
2018. máj. 29. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Nem a baleset-megelőzés a szerepük, hanem a kárcsökkentés. Ha ugyanez a felüljáró alatt történik, sérülhet a felüljáró szerkezete, és azt kicsit drágább, és nagyobb fennakadással jár megjavítani, mint néhány vasgerendát. Vagy itt pl. a sérültek mentése is könnyebb volt, mint ha beszorultak volna egy nagy betonlap alá.


Nyilván lehetne ezen fejleszteni. Pl. a vaskapu előtt egy magasabb kapuról lelógó láncokkal lehetne figyelmeztetni a sofőrt. Nagyot szól, ha nekimegy, de nem borotválja le a jármű tetejét, és így talán még észbe kap, és megáll a fizikai akadály előtt.

2018. máj. 29. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
37%
Az a magasságkorlátozó tábla az utolsó kereszteződésnél nem azért volt ráhúzva a csőre, mert jó a csőnek, hanem hogy jelezze a magasságkorlátozást. Ha nem látta, menjen pályaalkalmassági vizsgálatra, ha látta és leszarta, vegyék el a jogsiját. Harmadik lehetőség nincs.
2018. máj. 29. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
89%

balesetmegelőzésre ott a gépjárművezetői tanfolyam, meg a magasságkorlátozó tábla.

ez a kapu már csak a felüljárót védi fizikailag, a valeset ígyis úgyis negtörtént volna a felüljáró alattígy könnyebb a műszaki mentés, és a gelyreállítás.

2018. máj. 29. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Ugyanezen a helyen jónèhány évvel ezelőtt többen is meghaltak. Emeletes buszon, éjszaka, fent ültek.


Azóta több, kiemelt hátterű magassagkorlatozas táblát is kihelyeztek, villogó (vagy változó jelzésképű) tábla kapcsol be, ha túlméretes jármű közeledik és van könnyen bontható “vészkijárat” is közvetlenül az ominózus aluljáró előtt, így nem kell vègigtolatni, ha valaki csak ott veszi észre magát.


Az út geometriája ráadásul olyan, hogy döntött ívben van , így ami befelé átfér a hidak alatt, az kifelé már nem férne. Befelé továbbhaladva viszont a kifelé tartó túlméretes járművek elleni kapu vízszintes útpálya fölött van, így ami átfért az imént a híd alatt, nem fér át a kapu alatt.


Mindazonáltal ez a magasság korlátozó kapu fontos, mert egy könnyű gyalogoshidat is véd, a masszívabb közúti híd mellett. Nyilván lehet még láncokat is elhelyezni, de a lehajtó és az aluljáró rámpája között nincs túlzottan sok hely, lehet nem lenne elegendő a fékút sem. Inkább egy jelzőlámpás magasságmérő rendszer kellene ide, olyan, mint amilyet egyes hazai alagutaknál is alkalmaznak (pl M6).

2018. máj. 29. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

#5-ös , ezt jó tudni, nem láttam még lámpásat, de akkor ezek szerint már vannak másféle módszerek is,mint ilyen vaskapu és persze az is igaz,hogy ezek szerint a fékút miatt nem is mindenhol oldható meg időben jól a figyelmeztetés, de a híd védelmét akkor is biztonsítani kell.


Sajnos azokat nem tudom teljesen megérteni azokat, akik szerint felesleges a többi közlekedőt biztonságosabban védeni a véletlen nem figyelő, vagy eleve figyelmetlen sofőröktől, ha erre volna mód.

2018. máj. 29. 11:35
 7/9 anonim ***** válasza:

Nyilván fontos az úgynevezett megbocsátó környezet, pl ezért nen betonoszlop van az autópálya kihajtóknál, hanem műanyag terelőelem, vagy a régi, dàrdaként a kocsik a fúródó csőkorlátokat sem telepítenek ma már. Jelen esetben egyébként tévedtem a busz menetirányát illetően, mivel ez most kifelè ment, de igazából nem változtat azon, hogy bőven van előjelzés. Sajnos a helyszínt ismerve tényleg nemigen marad hely a rámpáig újabb fix kapunak, így láncos vagy felfelé lecsúszó megoldás nem nagyon alkalmazható. Ezért kellene a digitális megoldások fele mozdulni.


A lepontozást pedig nem értem.

2018. máj. 29. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Inkább meg kellett volna már régen 4 méter magasságúra csinálni.
2018. máj. 30. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Nem szabadna olyan módon megoldani semmi ilyesmit, hogy az az egyértelműen szabályszegő és hibás sofőr ártatlan utasaira életveszélyt jelentsen ha egyszer megoldható életveszély kockázata nélkül hangosan csörgő láncokkal vagy hasonló megoldással. Egy emeletes busz utasai pl. akkor se haljanak már meg ha egyszer van rá alternatív megoldás, ha a sofőr 100% hibás és majd később elítélik. Ha velem vagy valakimmel ilyen történne én perelném a közútkezelőt is a sofőrrel egyetemben.
2018. jún. 1. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!