Szerintetek ki volt a hülye?





Igen, most találtam ki. Valóban nincs ilyen a KRESZben. Viszont az általad is említett hirtelen fékezés vagy irányváltoztatás tiltása viszont benne van. Szóval ha valaki kifordul a hetvennel érkező elé husszal, majd két perc mire eléri a hetvener, az bizony kényszeríthet fékezésre. Hirtelen satter fékre.
A busz is meg A is balra fordult. A busz a gyorshajtó előtt a vele szembe sávba fordult, a gyorshajtó elé viszont csak A fordult.(miután a busz és A egymással szemben vannak a kereszteződésben.) Na most ha A elég lassan gyorsul és későn fordul. Bizony hamar utoléri az állítólagos gyorshajtó.










Nem lehet az ennyi információból eldönteni, hogy ki, és mekkorát hibázott.
Nem is azért, mert a leírás annyira kusza, hogy abból nem egyszerű kihámozni a történteket, hanem ami minden közlekedési helyzetre igaz: az a lényeg, hogy az adott szituációban ott mi az, ami biztonságosan megtehető.
Nem lehet általánosítani, vannak szűkebb, és vannak nagyon tágas útkereszteződések, a forgalomban részt vevő járművek pozíciója, azok sebessége mind-mind befolyásoló tényező, ha csak egyetlen "valami" eltér máris változhat annak a megítélése, hogy ott mi is a helyes.
Ilyen eltérés lehet pl, ha nem két személygépkocsi kanyarodik ott balra, hanem az egyik kamion, vagy busz (mint a példában).
A kereszteződéstől függően lehet, hogy két személygépkocsi gond nélkül tud egyszerre kanyarodni, viszont egy kamionnak, busznak már sokkal nagyobb hely kell, más íven kanyarodik, nem szabad azokkal együtt a kereszteződésbe behajtani, sőt arra is érdemes figyelni, hogy ne azok takarásából bukkanjon elő az autó, meglepve azzal az esetleg figyelmetlen közlekedőt.
A főúton közlekedőnek akkor is elsőbbsége van, ha az a megengedett sebességnél gyorsabban halad... ez szintén tér, és idő függvénye, hogy mikor lehet még veszélyeztetés nélkül kihajtani elé.
Az sem mellékes, hogy mekkora a forgalom az úton. Gyér forgalomban jobb elengedni a főúton közlekedőt, ha nem tudod felvenni a megfelelő sebességet, mielőtt az oda ér, ellenben, ha mögötted is tolulnak a járművek, menj, ha az biztonságosan megtehető - nem veszélyeztethetsz, de indokolt esetben akadályozhatsz.





Nekem a leírás alapján úgy tűnik, hogy van az "A" személy, aki ki akar fordulni balra a főútra, és van egy Stop táblája.
Hogy szemben jön egy busz, annak semmi köze nincs az esethez.
Aztán jön A mögött egy másik autó, tehát követi. Neki ugyanúgy ott van a Stop, meg előtte a 60, mint A-nak.
Tehát 2 eset lehetséges:
- a követő autós elaludt, nem vette észre a táblákat, meg feltehetőleg nem is tartotta be a követési távolságot a lassító A mögött, ezért kellett fékeznie annyira, utána még ő volt megsértődve
- eleve arra készült, hogy majd a kereszteződésben, záróvonalon előz.





Én így értem a szitut: A autó jön a mellékúton, B busz vele szemből szinten mellekuton, G gyorshajtó pedig a főúton halad, ahol a kikanyarodó A-t utoléri.
8-asnak: egy busz elég hosszú és lomha, szinte biztosan lett volna G-nek ideje lassítani. Ha és amennyiben akar.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!