Cabrio tető felhúzás leállósávban?
Frappáns kérdés! A KRESZ szerint nincs minimum sebesség az autópályán, annyi a kitétel, hogy önerejéből sík úton képes legyen 60-nal menni.
Ez megáll az esetedben is, vagyis lelassítasz ez alá, aztán csukod a tetőt.
De ez nyilván nem elegáns megoldás.
Vagy félreállsz, csukod a tetőt.és mész tovább.
Mi volt a műszaki probléma? Az, hogy beázott a kocsid.
Vagyis szerintem ez is megállja a helyét a KRESZ-ben.
Ezért nem állhatsz meg.
Ez áll a KRESZ-ben:
"Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:
a) műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen;
b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;
c) a jármű útfenntartást, úttisztítást végez;
d) a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi;
e) a jármű a megkülönböztető jelzést adó berendezését működtetik."
Az első pihenőig vagy lehajtóig el kell menned.
Az egyes vagyok.
Nyilván, nem lesz teljesen szabályos, azonban mégiscsak műszaki jellegű a probléma.
Megállsz, becsukod a tetőt, aztán mész tovább.
A hollandoknál ez mindennapos, jön egy hirtelen eső, és a kabriók állnak a leállósávon tetőt csukni. Emiatt senki nem fog megbüntetni.
"Nyilván, nem lesz teljesen szabályos, azonban mégiscsak műszaki jellegű a probléma. "
A KRESZ egyértelműen fogalmaz:
"Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:
a) műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen"
Ebben az esetben ez nyilván nem áll meg, tehát a rendőr teljesen jogosan büntethetne.
Egyrészt a KRESZ tiltja, mint fent láthattad. Másrészt életveszélyes ott megállni, sajnos rengeteg a leállósávon bekövetkező ráfutásos baleset.
Gondolj bele: épp kezdődik az eső, szinze mindenki az optimális ablaktörlő-beállítással szórakozik, kicsit ki is lóg a sávjából közben, az úton is ekkor alakul ki az eső elején egy nyálkás réteg az addig ott megülő finom porból ... rengeteg kockázati tényező szól az ellen, hogy megállj a leállósávon.
Igazából minimális meteorológiai tapasztalattal = sötétebb felhők láttán már láthatod, hogy eső közeleg, nem áll semmiből még azelőtt félreállni, hogy még az eső eleredte előtt fent legyen a tető.
bármilyen jó ötletnek tűnik a leállósáv, én inkább benyelnék pár csepp esőt fentről, mint egy 40t szerelvényt hátulról.
az eső nem jön csak úgy, szóval mikor latod hogy közeledik, a következő pihenőben félreállsz. de legalább menj el egy SOS öbölig, így ableállósávba belealvó bolgár-román-ukrán kamionosok nem csinálnak konzervet belőled
Hagyjuk már ezt a veszélyes leállósávot ,ez csak egy mese,a balesetek nagy része a rendes forgalmi sávokban történik és a ráfutásos esetek 99% is. Én durva dugót kivéve még soha nem láttam kamiont -autót leállósávban csapatni pedig rengeteget megyek pályán.
Ha fel kell húzni a tetőt állj meg, ha valami csoda folytán arra jár egy rendőr és kérdezi mi van ,akkor azt mondod neki ,hogy leállt a motor és kigurultál ide,de felhúzod a tetőt mert szétázik a kocsi meg te is álló helyzetben. Bizonyítsa be hogy nem igaz. Aztán beindítod az autót örülsz, hogy megjavult ,biztos csak víz volt a benzinben és elautózol a naplementébe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!