Miért szigorították meg ennyire a műszaki vizsgát
2017-től?
Figyelt kérdés
Valós balesetbiztonsági okai lehetnek, amelyet statisztikai adatok alapján állítottak fel és valóban sok a szándékosan elhanyagolt állapotú gépkocsi?
Vagy lehet olyan oka is, hogy felpörgessék még jobban a gazdaság ezen szegmensét, mint a gépjármű alkatrész piac, szervizek, autóbehozatal utáni bevételek és új autó vásárlás?
A kérdés azért vetődött fel bennem, mert jelenleg a műszaki vizsgára való felkészítése egy idősebb autónak hatványozottan többszörösébe kerül, mint a 2017-et megelőző időszakban. Rengeteg autó már meg sem kapja a vizsgát és a helyrehozatala olyan költséges lenne, hogy nem éri meg felújítani.
Nem szigorították meg. Ha a szerelő lehúz, akkor az nem a vizsgarendszer hibája.
2018. márc. 18. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
2/15 anonim válasza:
Konkrétan milyen szigorításra gondolsz?
2018. márc. 18. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
3/15 anonim válasza:
Basszus, konkrétumok nélkül beszélsz itt zöldeket...
2018. márc. 18. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
4/15 A kérdező kommentje:
Jaj ne mondjátok már, hogy nem szigorodott. '17 előtt volt jó néhány olyan műhely, ahol még a kocsinak sem kellett jelen lenni a vizsgasoron, csak pecsételték a forgalmit. Amit 3 éve vettem kocsi (2000-es P206), nem működött az izzóinak fele, tropa lengéscsillapítók, enyhe rozsda a padlólemezen, kopott fékek és így kapott friss műszakit akkor. Ma meg gátlócsere és kasztnizás után mehet át csak. Még cikkeket is olvashattunk a témában másfél éve.
2018. márc. 18. 14:54
5/15 anonim válasza:
2013 óta be vannak kamerázva a vizsgasorok. Azóta nincs olyan, hogy csak a forgalmi megy vizsgázni.
2018. márc. 18. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
6/15 anonim válasza:
Magyarul az előírások nem szigorodtak, de a végrehajtás igen. Nos, személyes megítélésem szerint valóban végletesen lerohadt kocsiparkkal mászkálunk és ez már ténylegesen negatívan hat a közlekedés biztonságára.
2018. márc. 18. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
7/15 anonim válasza:
Semmit nem szigorodott, a kocsid lett még annál is szarabb, mint amilyen 2 éve volt.
2018. márc. 18. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
8/15 anonim válasza:
"17 előtt volt jó néhány olyan műhely, ahol még a kocsinak sem kellett jelen lenni a vizsgasoron"
És van ilyen 17 óta is, csak többe kerül.
2018. márc. 18. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
9/15 anonim válasza:
A feltételek nem változtak semmit hosszú ideje, te inkább arról beszélsz, hogy a korrupció kezd eltűnni ebből a szegmensből, ami nagyjából igaz is. Amúgy tényleg nem ártana egy kis szigorítás, mert rengeteg roncs érkezik külföldről, amelyek sokszor siralmas állapotban vannak.
2018. márc. 18. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
10/15 anonim válasza:
Azt azért nem merném kijelenteni, hogy a külföldről érkezett autók rosszabb állapotban vannak, mint a 20 éve itthon futóknak. (Köszönhetően egyebek mellett a lazábban megoldható műszakiztatásnak is, ami a mai napig létezik, kamera ide vagy oda. Egy ismerősömnek Bécsben a csepegő ablakmosótartály miatt nem vizsgáztatták le az autóját.)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!