Összességében mit gondoltok erről a balesetről, és a sofőr viselkedéséről?
Már 10 éve történt, én nemrég költöztem Szentendrére, és csak az emlékhelyet látva néztem utána, bár rémlik valami az akkori közfelháborodásból is.
Olvastam akkori kommentárokat, de nyilván mindenkiben dúltak az indulatok, és rengeteg részlet nem volt még tisztázott.
Kulturált véleményekre lennék kíváncsi, ki mit szól hozzá a részleteket nagyjából ismerve?
Az emlékoldalon fent vannak részletek a baleseti jegyzőkönyvből, ebből néhány részletet kiemelnék.
8 hete volt jogosítványa a 17 éves sofőrnek, aki Szentendrén a 11-es úton 185 km/h-val közlekedett (50-es korlátozás van/volt) egy BMW 530i-vel (231 LE). Kisodródott és körülbelül ezzel a sebességgel egy oszlopnak csapódott, és egy ház kertjében állt meg.
Két 15 éves fiatal kirepült (és meghalt), a sofőr használta a biztonsági övet, így karcolások nélkül szállt ki.A baleset után a szüleit hívta elsőnek, azzal,hogy összetörte az autót.(a mentőket nem ő értesítette)
A légzsákok nem nyíltak ki.A menetstabilizátort korábban, -szándékosan-, kikapcsolta a sofőr.
Nem ivott,nem drogozott.
Végül 2 év letöltendőt kapott.
Személyesen soha nem kért bocsánatot a hozzátartozóktól.
A baleset képei:
Cikk szerint 120-szal ment, te meg 185-öt írsz, kép alapján messze annyi sem volt amikor elkapta az oszlopot, ez valami politikai hátterű dolog lesz?
Nincs mit mondani egyébként, a tipikus újgazdag tirpák betolja a hülyegyerek alá friss jogsival az aszfaltszaggató autót, erre hülyegyerek rutin nélkül azt hiszi golyóálló. Sajnos általában a vétkes éli túl az ilyet...
Az meg, hogy először a szülőket hívja?! Hát így szocializálódott, nyilván egész életében ahhoz volt szokva, hogy fut anyuhoz/apuhoz, aki hátilról tolja szekerét, így se felelősségérzet se semmi, mellé még a sokk is... Szóval nem csak a gyerek a hibás, sokkal inkább a szülők, hogy ekkora sz/rdarabot neveltek belőle.
Az írás 3 nappal a baleset után jelent meg...írtak 200-at is.
Én az egyik szülő által megosztott jegyzőkönyvből írtam az információt, ami azt gondolom hitelesebb mint egy bulvárlap írása.
185-el ment, és körülbelül ilyen sebességgel csapódott neki az oszlopnak, mint ahogy írtam is.
Nyilván veszített ebből a sebességből a sodródás ideje alatt, de ez mégsem egy Suzuki,hogy atomjaira hulljon.
A szentendrei úti balesetnél (a kajakozó halála) is egy ezzel a BMW-vel egyidős Mercedes okozta a balesetet, az sem hullott atomjaira, pedig állítólag fékezés nélkül 170-el csapódott az álló autóba. (és nem utolsó sorban annak a sofőrje élte túl a balesetet annak ellenére is,hogy kirepült)
Oke, egy kicsit gyengebb auto es betonfal nem oszlop, de 180-nal oszlopnak utkozve nem szallunk ki az autobol karcolasok nelkul.
Szerintem ez nem kicsit gyengébb autó a karosszériát tekintve.
Illetve igen, betontömb, míg a BMW egy lámpatartó fémoszlopot vitt ki.
Ezen kívül sodródott/pörgött, úgyhogy simán mehetett 185-ttel, felételezem,hogy egy ilyen teljesítményű autón nem "dobfékek" vannak (értsd: nyilván valami komolyabb fékrendszerrel van ellátva már gyárilag is)
Abban egyetértünk,hogy nem 185-ttel csapódott az oszlopnak, addigra biztosan sokat veszített a sebességéből, viszont én teljesen elképzelhetőnek tartom,hogy elérte ezt a 185-ös tempót.
Nem gondolok semmit, sajnos ez előfordul. Igen, eszméletlenül nagyot hibázott a sofőr, de mindenki volt fiatal, 5-en ültek az autóban, tinédzserek, ilyenkor mindenki meg akarja mutatni. Egész életében ott lesz ez az eset a sofőr fejében, hogy mit tett. Igen, a szüleit hívta először, stb, ezen is lehet rugózni, de nyilván be volt pánikolva az ember.
A 185 km/h teljesen irreális, a képek alapján a 120 km/h lehet a valósághoz közel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!