Ha több autós balesetet okoztam, mit áll a biztosító?
Saját károdat nem fedezi. Ráadásul a bonus-malus besorolásod csökken, ezzel drágább lesz a köteleződ.
CASCO esetén a te károd is fizetve lesz.
Olyan követési távolságot kell tartani, hogy ha az előtted menő egy láthatatlan falnak ütközik, akkor se menj neki. Ráfutásos balesetet egy esetben lehet kinenteni. Éspedig akkor, ha a másik egy olyan bűncselekményt követ el (közlekedés biztonságának szándékos veszélyeztetése), hogy bevág eléd, majd satuzik. Ezt viszont bizonyítani kell. Itt ilyenről nincs szó, szóval nem is értem, hogyhogy nem érzed saját hibádnak.
Az összes sérült autó kárát a te köteleződ fedezi. Tetemes összeg lehet (nekem csak egy Ignisem van, hátulról megköktek, s 360 ezer forint volt a javítás úgy, hogy csak bontott alkatrészt tettek be a törött helyett. A középső kocsi elől-hátul tört.
Milliós összeg biztosan lesz.
A saját károdat részben fedezné a Casco, ha van. Két fokozatot lépsz háta a bónusz/malusz rendszerben. Ha jól gondolom, akkor M1 vagy M2. Előre lépdelni kétévenként lehet egyet.
A biztosításod nőni fog a következő évtől, hacsak nem találsz egy olcsóbbat, amelyik még ezzel a BM szinttel is kevesebbet kér.
Legyen ez tanulság számodra: sokszor mások hibáját kell kivédeni, illetve jobban kell ügyelni a saját vezetésedre is.
Kezdőként inkább lassabban menj, ne vagánykodj, ne akard úgy érezni, hogy neked ez már megy. A tapasztalat az, hogy olyan 10-15 ezer kilométernél sokan úgy érzik, ők már ügyesek, s ellanzulnak. Sok kezdő ilyenkor csinál balesetet.
Az előző válasz helytálló, csak az első mondatban nem vagyok biztos.
Még az is lehet persze, hogy ebben a szellemben döntenek a bíróságok.
Viszont a KRESZ-ben ez áll:
"Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."
Tehát csak hirtelen fékezés esetén kell tudni megállni. Egy falnak, vagy másik járműnek ütközés esetén nem a fékezés állította meg az elöl haladó járművet, azaz a jogszabály szövege szerint erre nem kell felkészülni.
8. Te nem jól irod.
A második ad az elsőnek, a harmadik pedig a másodiknak. Ugyanis egyik sem tartotta be a féktávolságot.
9-es! Voltam többszörös ráfutásban első kocsi. A sor végén lévő adott mindenkinek betétet. Meg is mondom miért.
A szabály ugyanis biztonságos követési távolságot ír elő. Ezt nem határozza meg konkrétan, nem is lehet számszerűsíteni. A vezetőnek menet közben nem áll rendelkezésére megfelelő eszköz. Ha egy centire megyek a másik mögött, s ha az satuz, fél centi megállok, akkor rendben. Ha harminc méterre megyek mögötte, de 35 méteren állok meg, akkor kevés volt.
De a lényeg: A követi B járműt, de a baleset C miatt következik be. Pl. esetemben a második kocsi meg tudott volna állni gond nélkül, de C úgy meglökte, hogy megnyomta az én kocsimat is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!