Kreszt nem ismerő oktatók és jogosítvánnyal rendelkezők! Miért nem tartjátok be a szabályokat?
Oktató a tanulóval négysávos úton balra külső sávba kanyarodik! Életveszélyes. Jobbra meg bal sávba.
Jobbkézszabály az ablakban. 10 ből kilenc nem ismeri!!!
Megállni és várakozni tilos táblánál parkol,holott két méterre az üres parkoló! Ha szólsz a válasz " engem nem érdekel" a válasz.És még sorolhatnám!
Kérdem én akkor mi a fa...nak van a kresz????
"Több forgalmi sávos utak kereszteződése esetén jobbra kis ívben a külső, balra nagy ívben a belső sávba kell kanyarodni. Ha az egyes forgalmi sávokat terelővonallal egymásba átvezetik, ez esetben az útburkolati jeleknek megfelelően kell a bekanyarodást végrehajtani. Az ettől eltérő, tehát jobbra a külső sávból a belső sávba, ill. balra a belső sávból a külső sávba történő bekanyarodás esetén a jármű egyben sávot változtató járműnek is minősül (kétszeres irányváltoztatás), és ennek megfelelően a bekanyarodás szabályain kívül a sávváltoztatás szabályaihoz is köteles alkalmazkodni."
Tehát:
" Az ettől eltérő, tehát jobbra a külső sávból a belső sávba, ill. balra a belső sávból a külső sávba történő bekanyarodás esetén a jármű egyben sávot változtató járműnek is minősül (kétszeres irányváltoztatás), és ennek megfelelően a bekanyarodás szabályain kívül a sávváltoztatás szabályaihoz is köteles alkalmazkodni."
Megvannak arra a szabályok, hogy milyen esetekben szabad sávot váltva kanyarodni, és mikor tilos (mert bizonyos esetekben valóban tilos)
Látom a lepontozás jól megy itt, kár, hogy a KRESZ ismeret nincs ezzel egy szinten.
Itt a teljes KRESZ jogszabály: [link]
Aki úgy gondolja, hogy szabálytalan pl. balra kanyarodás esetén a külső sávba érkezni, írja már meg, hogy melyik paragrafus melyik pontja írja ezt le.
A kérdező 31. § (1) -et idézte, ami ez:
Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni.
Csakhogy, ha jól elolvasod, ez nem arról szól, hogy hova kanyarodhatsz be, hanem, hogy honnan kell megkezdeni a kanyarodást - azaz, hogy kanyarodás előtt hova kell besorolni. Ez tiltja például, hogy a belső sávból jobbra kanyarodj.
Nem ártana megjegyezni, hogy a KRESZ az útkereszteződésnél a kanyarodás megkezdése előtti besorolásokat írja elő. Azt már nem jelöli, hogy a kanyarodással melyik sávba kell érkezni a menetirány szerinti oldalon.
Példa: jobbra kis ívben két sávos úttestre érkezve a kijelölt gyalogátkelő után a külső sáv útjavítás miatt felbontva. Nyilván nem hajtok rá a zebrára, hanem egyből a belső sávra. De akkor is ezt teszem, ha a belső sáv a következő kereszteződésben balkanyarosra van kijelölve és én ott akarok balra kanyarodni.
Példa: az Üllő út a Könyve Kálmán körútra balra kanyarodásnál (Kispest felől érkezve) két sáv van kijelölve, a két balkanyaros sávból négy(!) sávra érkezhetnek az autósok. Én minden esetben vagy a legkülső sávba hajtok a balkanyaros belsőből is, ha a mellőlem jobbról induló szintén balra kanyarodó előtt érek oda, vagy a sávváltás szabálya szerint elengedem és mögé sorolok.
Ugyanis a végül öt sávra bővülő úttest belső két sávja az M5-ös felé vinne el, de én nem akarok arra menni, és kedvem sincs beszorulni ebbe a két sávba, és az öt sáv középső sávjába se rekedni, ahonnan meg a két belsőbe igyekeznének az M5-ös felé.
Tehát, a menetirány szerinti többsávos úttestre kanyarodva bármelyik sávra érkezhetek a sávváltás szabályainak betartásával. Ezt nem jelöli a KRESZ, ez értelemszerű, csak a kanyarodás megkezdése előtti besorolást szabályozza.
31. § Bekanyarodás
31. § Bekanyarodás
(1) Az útkeresztezõdésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezetõ a jármûvel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezõvonala mellé, illetõleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkeresztezõdés elõtt kellõ távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelõ besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. Az egyirányú forgalmú úton az ellenirányban kijelölt autóbusz sávot és az ellenirányban kijelölt kerékpársávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(3) A jármûvel másik útra - ha közúti jelzésbõl más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármû a bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon. Ha az úttest menetirány szerinti jobb oldalán kerékpársávot jelöltek ki, a jobbra bekanyarodásra - a kerékpár forgalom akadályozása nélkül és ha burkolati jel ezt lehetõvé teszi - a kerékpársáv igénybevételével kell felkészülni.
(4) Ha a jármû méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármû a többi jármûvet ne veszélyeztesse.
(5) Elsõbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó jármûvel
- annak az útnak az úttestén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármû bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkezõ villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó jármûvel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levõ, attól jobbra esõ kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkezõ jármû és gyalogos részére,
c) balra bekanyarodó jármûvel
ca) az úttesten szembõl érkezõ és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármû,
cb) az úttest mellett levõ, attól balra esõ kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkezõ jármû és gyalogos
részére.
(6) A balra bekanyarodó jármû vezetõje párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg.
(7) Útkeresztezõdésen kívül történõ bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkeresztezõdésben kanyarodó fõútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a fõútvonalon kanyarodó és az arról letérõ jármûre egyaránt vonatkozik,
b) a fõútvonalról letérõ jármûvel elsõbbséget kell adni a fõútvonalon továbbhaladó jármû részére.
Tisztelt emberek!!!!
Minden egyértelműen le van írva!!!!
Osztott pályás úton balra belső sávba, jobbra külsőbe!!!!
Sávváltás iráyjelzővel.
A szabály egyértelmű.
Nem csak a besorolás van leírva a kanyarodás előtt hanem az érkezés is!
Olvassák el figyelmesen.
Nem én vagyok aki rosszúl értelmezi!
Igen, le van írva:
"A jármûvel másik útra - ha közúti jelzésbõl más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármû a bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon"
A menet irány szerinti jobb oldalon.
Hol van az, hogy balra kanyarodás után a belső sávba, jobbra kanyarodás után a szélső sávba kell érkezni?.
Nincs olyan, az meg egyértelmű ugye, hogy miért a menetirány szerinti jobb oldalra kell érkezni, de hogy ott hová szabad, célszerű, a kanyarodás előtt már tudni kell(ene).
Megnézném azt a manővert, ahol négy sávos útra kanyarodva a belsőbe érkezel, tudva azt, hogy 50méter után jobbra kell onnan kanyarodni.
Ugyanez a helyzet jobbra kanyarodás után balra kanyar előtt, ha a szélsőbe érkeztél.
Válts 50 méteren háromszor sávot, ahelyett, hogy rögtön a megfelelő sávba soroltál be, mett az szerinted szabálytalan.
Szabálytalan lehet, ha plusz utasitás, szabály vonatkozik
pl út burkolati jellel át van vezetve a sáv a keresztezödésen, amit köteles vagy követni - ennek általában az az oka, hogy több sávból is mehetnek az adott irányba, pl két balra kanyarodó sáv esetében, vagy telezöldnél, amikor a szemböl jobbra kanyarodót a szélsöbe, a balra kanyarodót valóban a belsöbe irányítják az útburkolati jelekkel.
Kedves Kérdező és Lepontozó brigád!
Miért olyan nehéz értelmezni a 31. § pár mondatát?
Ez szabályozza a kanyarodás ELŐTTI besorolást IS, és a kanyarodás UTÁNI érkezést IS.
BESOROLÁS:
"(1) Az útkeresztezõdésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezetõ a jármûvel
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezõvonala mellé, illetõleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkeresztezõdés ELŐTT kellõ távolságban - besorolni."
ÉRKEZÉS:
"(3) A jármûvel másik útra - ha közúti jelzésbõl más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármû a bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon."
#14-re:
Ideje lenne észrevenned, hogy az autópályán szembe mész a forgalommal.
(ez a lepontozó brigádnak is szól)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!