Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerintetek az autópályán...

Szerintetek az autópályán vagy az autóúton történik több baleset?

Figyelt kérdés
Melyik a veszélyesebb?

2017. dec. 22. 12:48
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%

1-es vagyok

Igen, igazatok van, főleg most hogy olvasom a statisztikákat. Talán azért tűnnek durvábbnak az autópályás balesetek, mert ott kisebb koccanásnál is lezárják a fél autópályát, aztán máris dugó van. Főúton pedig egy koccanást észre sem veszel.


Kérdező: a 4-es autóúttól bármi biztonságosabb az országban, az autópályák is. Úgyhogy ne izgulj.

2017. dec. 24. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 A kérdező kommentje:
Akkor semmi pánik :D Köszi! :)
2017. dec. 24. 10:54
 13/15 anonim ***** válasza:
100%
Arra számíts, hogy ha ott is 70-80-al fogsz tötymörögni, balesetet okozol...
2017. dec. 24. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:
Nem szándékoztam tötymörögni :D
2017. dec. 24. 12:43
 15/15 anonim ***** válasza:
57%

#5 Elmegy az 11-nek is (M1, M3, M5, M6, M7, M8, M30, M31, M35, M43, M60) :DD


Egyébként nagyban függ az autóút kiépítettségétől, hiszen az autóút, mint olyan: Elég tág fogalom, létezik jobb fajta elsőrendű főúttal majdnem egyenlő kiépítettségű:M2, M15, M19, M70, vagyis 2x1 sáv, de például Magyarország legjobban kiépített gyorsforgalmi útja is autóút: M0, ezért arra a kérdésre, hogy melyik veszélyesebb, nem lehet jó választ adni: mivel az M2-esen a 2x1 sávos szakaszokon (szinte) végig 90 a korlátozás, így nincsenek 130-al száguldók, vagy csak nagyon csekély mértékben: Ellenben az M70-esen, ahol 2011-ben megtiltották az előzést a 2x1 sávos szakaszokon, viszont előtte sok halálos baleset volt pont az előzések miatt. Az M19-et itt nem érdemes megemlíteni, hiszen csekély a forgalma az M1 miatt. Az M15: Na ott 110 a korlátozás, és előzni is lehet, ráadásul két európai útnak is a része, tehát forgalomban sincs hiány rajta, és rövid hossza (14 km) ellenére is elég sok baleset történik rajta.


Az autópályán más a helyzet, mint az autóúton, hisz egy autóúton kevesen mennek 120-nál többen, mivel a leállósáv hiánya és/vagy a 2x1 sáv nem késztet (szinte) senkit a gyorshajtásra, ez esetben a 120-nál nagyobb sebességre, viszont az autópálya jó kiépítettsége: Minimum 2 (Néha 3) sáv, plusz a leállósáv már igen...130 a sebességkorlátozás, ami már a 110-hez képest eleve hosszabb féktávot eredményez, viszont sokan mennek rajta 150-160-nal, tehát ott ha hirtelen kell fékezni, több esély van a balesetre. Másik dolog az elalvás: Külső sávban megy szépen 80-90-nel a kamion, már mondjuk 4 órája megállás nélkül megy a pályán, elbóbiskol, elalszik, aztán esetleg a szalagkorlátot átszakítva frontálisan ütközik a szembejövő autóval: Többen is meghaltak, vagy jobb esetben nem kever bele mást. Az M1-es nagyon túl van zsúfolva: Leromlott az állapota is, 2x2 sáv kevés az egyes helyeken elhaladó, naponta 80 ezer járműnek.


Tehát összességében egyik sem veszélyesebb a másiknál, kivéve ha mondjuk egy jó kiépítettségű (Mondjuk egy M0-ás szintű) autóútról van szó, hiszen 110-120-al haladó forgalom kevésbé veszélyes, mint egy ugyanannyira kiépített autópályán 130-140-el haladó...hiszen kisebb a féktáv, és vészhelyzet esetén ott a leállósáv hogyha nagyon nem tud időben megállni valaki, no meg persze egy koccanás nem tartja fel úgy a forgalmat, mert a leállósávon tudnak haladni a járművek.

2018. márc. 9. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!