Ki a vétkes fél, ha én főútra kanyarodnék balra, de nem akarnak elfogyni a kocsi egyszerre, mert felváltva jönnek, de én mégis kihajtok?
Tehát ahhoz, hogy balra kanyarodjak a főútra, mindkét irányba egyszerre el kell fogyni a kocsiknak, mert megállni nem akarnak (megtörtént eset :-)).
Viszont felváltva, hol az egyik oldalról, hol a másik oldalról érkeznek.
Ezt megunva amikor balról nem jönnek csak jobbról, én kitolom félig a kocsit, tehát a kocsi orra a felezővonalat érinti, de nem zavarva az előttem, jobbról balra haladókat. Amikor elfogynak a jobbról jövők, én befejezem a balra kanyarodást.
A gond nyilván akkor adódik, amikor balról megjön a kocsisor, de én már régóta bennállok az úton.
Ha megáll az első autó, akkor megvárja, amíg én balra el tudok fordulni, azaz feltartom a sort.
Viszont mi a helyzet, ha mégsem akar megállni, és belém jön. Ki a hibás?
Nyilván ha hirtelen jövök ki, akkor én.
De ha már régóta ott állok (pl: 10-20 másodperce), akkor mi a helyzet?
Mert ugye lehetne egy lerobbant autó is az út közepén, ami előtt meg kéne állnia.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"...van, hogy 10 percig állok egy-egy esősebb hétvégi napon egy ilyen kereszteződésben..."
Na, pont az ilyen lámák miatt nem lehet közlekedni erős forgalomban.
Ezzel nem azt mondom, hogy be kell vágni mindenki elé, ki kell jönni mindenki elé, ha kell, ha nem. De adott esetben bizony ki kell kényszeríteni, hogy beengedjenek. Ezzel persze veszélyeztetned a többieket továbbra is szigorúan tilos, de a zavarás ilyen helyzetben igenis megengedett.
Az meg, hogy valaki lakott területen belül (ált. max 50 km/h) egy, a kereszteződésben álló autónak fékezés nélkül nekimegy... az ellen sokat nem tudsz tenni. Az ilyen a kereszteződésbe is simán behajt anélkül, hogy elsőbbséget adna.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Na, pont az ilyen lámák miatt nem lehet közlekedni erős forgalomban."
Láma a nénikéd... nagybátyám így halt meg. Igaz ott a Trabantja földszállító Kamazzal csattant. Kockáztatott, neki nem jött be.
Én meg azt mondom, egy felelősségteljes közlekedési kultúrában illene kiengedni a veszteglő autóst. Nem annak kellene a kimenetelt kikényszeríteni. Főúton haladva kiengedem a veszteglőket, kb. ezt várnám el cserébe se sokan sz@rnak rá.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mindenki azzal jön, hogy kinek van elsőbbsége és mennyire lehet zavarni.
Nem innen kell ezt a helyzetet alapvetően megközelíteni. Van egy másik szabály. Mikor lehet behajtani egy kereszteződésbe... Lehet guglizni...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ha beléd hajt, akkor egyértelműen nem tudott megállni előtted, te vagy a hibás."
Már azt hittem, hogy úgy hajt belém, hogy meg tudott állni :-) Egyébként hogy jön ki az ok-okozati összefüggés?
"Olyan nincs hogy valaki önszántából beléd robban."
Miért ne lenne? Egyébként van még elbambulás, elnézem a féktávot, orosz rulett, hátha kitolatok a kereszteződésből, stb.
"Van egy másik szabály. Mikor lehet behajtani egy kereszteződésbe... Lehet guglizni..."
A lámpás kereszteződésre gondolsz? Ez nem lámpás kereszteződés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!