Mi a véleményetek a magyar sebességhatárokról?
A sebességkorlátozások egyenlőre jók.
1. Sokan lépik túl a sebességhatárokat (most nem lecseszés, én is megteszem, mindenhol 5-10 km/h-val)
2. Rengeteg a béna sofőr, aki sávot vált körültekintés nélkül, autópályán jól érzi magát a belső sávban akkoris ha nincs a külsőben senki.
3. Nézz körül Budapesten: Rengeteg a bunkó sofőr, rengetegen sietnek (megértem). Ilyenek az emberek Magyarországon! Autópályán 130 helyett 180-200, vagy afölött? Büszkék erre, hogy ők megcsinálták!
(mint mondtam, nem vagyok szent, nekem is volt már 170 amikor siettem ÉJSZAKA, AUTÓK NEM VOLTAK A KÖZELEMBEN)
Mit látunk Németországban? Rengeteg csúcsszuper új Merci és BMW 120-130-cal megy forgalomtól függően. (Olyan forgalmi viszonyok között, ahol egy magyar beállna a belső sávba, dudálna, letolná az előzőt, villogna és próbálkozna a 160-nal legalább)
Angliában? Én a saját szememmel láttam, amikor egy angol autós London körgyűrűjén a dugóban előkapott egy újságot és NYUGODTAN olvasgatott.
Szerintem ha változnak az emberek, akkor változhatnak a sebességkorlátozások!
20/f
ha érdekel az oka, hogy miért ennyiek a sebességhatárok, akkor ajánlom figyelmedbe, ebből tök egyértelműen kiderül:
http://www.youtube.com/watch?v=HeUX6LABCEA&feature=related
30 mph - 48km/h
40 mph - 64 km/h
http://www.youtube.com/watch?v=FjtwAV5RzNw
15:52-es vagyok. Szerintem nem ártana néha ilyeneket vetíteni az embereknek!
én meg az ucsó előtti.
gondoltam hogy ki kellene járni az NKH-nál, hogy a jogosítványszerzés lépései közé bekerüljön az, hogy a kézhez vétel előtt mindenkinek végig kelljen nézni egy ilyen 30 perces összeállítást. Akár kresz vizsga előtt/után is. Úgyis ott a számítógép, abba beletenni ilyen videós lejátszót már nem egy nagy kaland.
Igazán az lenne a jó, ha a jogsi 1 éves időtartamra szólna és a megújítás a filmek újboli végignézéséből állna. a gond, hogy ezt logisztikailag elég nehéz megszervezni + NKH másra sem vágyik jobban, minthogy még ezt a terhet is a nyakába vegye :)
viszont az egyszeri megtekintést talán el lehet érni. talán az is több mint a semmi.
Szerintem lakott területen az 50 az rendben van, ott tényleg legyen óvatos. Viszont egyes helyeken lehetne bátrabban használni a magasabb haladást lehetővé tévő 70-es vagy 80-as táblát, pl. ha nincs gyalogjárda egyik oldalon sem és lámpával van védve a zebra ha van zebra egyáltalán.
Városon kívül lehetne kicsit több pl. 100 vagy 110, az autók fejlődnek, kamionokra meg egyébként is más sebességhatárok vonatkoznak. Autópályán is csak 90 körüli tempóval mehetnek. Az a baj ,h minden 3500kg-nál nehezebb kocsira ez van. Egy mikrobusz is ennyivel mehet pedig azért más a fékútja egy agyonpakolt kamionnak mint egy mikrobusznak. Autópályán pedig nyugodtan lehetne tovább emelni akár 160-ig. Ausztriában megtették a baleseti mutatók csökkentek. Németországban is sok helyen nincs sebességhatár a pályákon, ahol mégis ott indokolt is és a ott be is tartják. nálunk is ez kéne felülvizsgálni a korlátozásokat és ahol nincs balesetveszély, egyenes jól belátható út ott emelni a korlátot ( a 4es út 4 sávos részein is pl. 110-el lehet menni), ahol meg veszélyes ott és csak ott csökkenteni táblákkal. Sajnos még manapság is nagyon sok helyen van indokolatlan sebességkorlátozás ( igen az útépítés végeztével hónapokig kinthagyott 30-as tábla is ilyen).
Valóban az autók is sokat fejlődtek, egy Trabanttal már 60-al ütközve is ottmaradhatsz egy mai autónál viszont karcolások nélkül megúszhatod még a 120-as ütközést is. Fejlődtek a fékek is, ABS fékekkel bátran lehet satufékezni pl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!