Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi a véleményetek a magyar...

Mi a véleményetek a magyar sebességhatárokról?

Figyelt kérdés
őszintén szólva szerintem ezek a sebességhatárok még a trabant fékjeire vannak méretezve, a mai modern autók simán bírják hosszútávon a tempót, és pl 150-ről hamarabb megállnak mint a trabant 80-ról. Most nem abba kötök bele hogy egy útépítésnél ki van rakva a 30-as tábla, de sztem lakott területen kívül ahol tök egyenes az út és kátyúmentes, ott azér kiakadok és elkezd viszektni a lábam ha kirakják az 50-es táblát.
2010. máj. 17. 12:54
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Magyarországon az emberek már nem ismerik mit jelent a sebességhatár, itt úgysem tartja be senki és mindenki úgy megy ahogy akar. Lehet pontozni nekem akkor is ez a véleményem.
2010. máj. 17. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Látszik, hogy még életedben nem kellett vészfékezned, fogalmad sincs róla milyen az, amikor az ember látja, hogy mi történik, még fel is fogja, de nem mozdul a lába, mert képtelen olyan gyorsan reagálni. Az autó még lehet, hogy meg is állna, csak nem egészen mind1, hogy 0,5 vagy 0,2 másodperced van reagálni! Fogalmad sincs mekkora ereje van egy csak 50km/h-val haladó autónak...
2010. máj. 17. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
A sebességhatárok alapvetően jók szerintem. Mai autóknak persze kevés lehet, de vannak nem mai sofőrök is, egész pontosan nem minden sofőrnek ugyanolyan a reflexe és a gyors döntési-cselekvési képessége vészhelyzetben. Azt is számold bele, hogy sokszor a sebességhatárt nem csak személyautókra méretezik, hanem arra, hogy ott bizony kamionok is közlekednek. Namost egy harminctonnás kamion felpakolva nem fog megállni 80-ról annyi út alatt, mint egy Trabi... És csúnya látvány egy 30t-s kamion által fenékbebökött Suzuki. Vagy egy Suzuki, ami 150-ről nem tudott visszalassítani 80-ra és megpróbált hátulról felszállni egy buszra. Azt is vedd figyelembe, hogy Magyarországon nincs olyan közlekedési szabály, hogy ugyanazon az úton mennyivel mehetsz szárazon, esőben, hóban. Nyilván hóban óvatos az ember (a normálisabbja persze). De esőben más. Más 90-nel belemenni a vízátfolyásba és más 130-cal... Próbáltad már?
2010. máj. 17. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 Beviz Elek ***** válasza:
100%

A sebességkorlátozások egyenlőre jók.


1. Sokan lépik túl a sebességhatárokat (most nem lecseszés, én is megteszem, mindenhol 5-10 km/h-val)

2. Rengeteg a béna sofőr, aki sávot vált körültekintés nélkül, autópályán jól érzi magát a belső sávban akkoris ha nincs a külsőben senki.

3. Nézz körül Budapesten: Rengeteg a bunkó sofőr, rengetegen sietnek (megértem). Ilyenek az emberek Magyarországon! Autópályán 130 helyett 180-200, vagy afölött? Büszkék erre, hogy ők megcsinálták!

(mint mondtam, nem vagyok szent, nekem is volt már 170 amikor siettem ÉJSZAKA, AUTÓK NEM VOLTAK A KÖZELEMBEN)


Mit látunk Németországban? Rengeteg csúcsszuper új Merci és BMW 120-130-cal megy forgalomtól függően. (Olyan forgalmi viszonyok között, ahol egy magyar beállna a belső sávba, dudálna, letolná az előzőt, villogna és próbálkozna a 160-nal legalább)


Angliában? Én a saját szememmel láttam, amikor egy angol autós London körgyűrűjén a dugóban előkapott egy újságot és NYUGODTAN olvasgatott.


Szerintem ha változnak az emberek, akkor változhatnak a sebességkorlátozások!


20/f

2010. máj. 17. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
normál utakon nincs különösebb bajom a normál sebességhatárokkal, de amikor kátyús lesz az út, és a sárgakabátos bácsik kirakják a 30-as táblát, és úgy marad fél évig, az "bosszantó" tud lenni...
2010. máj. 17. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

ha érdekel az oka, hogy miért ennyiek a sebességhatárok, akkor ajánlom figyelmedbe, ebből tök egyértelműen kiderül:

http://www.youtube.com/watch?v=HeUX6LABCEA&feature=related

30 mph - 48km/h

40 mph - 64 km/h

2010. máj. 17. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 Beviz Elek ***** válasza:

http://www.youtube.com/watch?v=FjtwAV5RzNw


15:52-es vagyok. Szerintem nem ártana néha ilyeneket vetíteni az embereknek!

2010. máj. 17. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

én meg az ucsó előtti.

gondoltam hogy ki kellene járni az NKH-nál, hogy a jogosítványszerzés lépései közé bekerüljön az, hogy a kézhez vétel előtt mindenkinek végig kelljen nézni egy ilyen 30 perces összeállítást. Akár kresz vizsga előtt/után is. Úgyis ott a számítógép, abba beletenni ilyen videós lejátszót már nem egy nagy kaland.


Igazán az lenne a jó, ha a jogsi 1 éves időtartamra szólna és a megújítás a filmek újboli végignézéséből állna. a gond, hogy ezt logisztikailag elég nehéz megszervezni + NKH másra sem vágyik jobban, minthogy még ezt a terhet is a nyakába vegye :)


viszont az egyszeri megtekintést talán el lehet érni. talán az is több mint a semmi.

2010. máj. 17. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Szerintem lakott területen az 50 az rendben van, ott tényleg legyen óvatos. Viszont egyes helyeken lehetne bátrabban használni a magasabb haladást lehetővé tévő 70-es vagy 80-as táblát, pl. ha nincs gyalogjárda egyik oldalon sem és lámpával van védve a zebra ha van zebra egyáltalán.


Városon kívül lehetne kicsit több pl. 100 vagy 110, az autók fejlődnek, kamionokra meg egyébként is más sebességhatárok vonatkoznak. Autópályán is csak 90 körüli tempóval mehetnek. Az a baj ,h minden 3500kg-nál nehezebb kocsira ez van. Egy mikrobusz is ennyivel mehet pedig azért más a fékútja egy agyonpakolt kamionnak mint egy mikrobusznak. Autópályán pedig nyugodtan lehetne tovább emelni akár 160-ig. Ausztriában megtették a baleseti mutatók csökkentek. Németországban is sok helyen nincs sebességhatár a pályákon, ahol mégis ott indokolt is és a ott be is tartják. nálunk is ez kéne felülvizsgálni a korlátozásokat és ahol nincs balesetveszély, egyenes jól belátható út ott emelni a korlátot ( a 4es út 4 sávos részein is pl. 110-el lehet menni), ahol meg veszélyes ott és csak ott csökkenteni táblákkal. Sajnos még manapság is nagyon sok helyen van indokolatlan sebességkorlátozás ( igen az útépítés végeztével hónapokig kinthagyott 30-as tábla is ilyen).


Valóban az autók is sokat fejlődtek, egy Trabanttal már 60-al ütközve is ottmaradhatsz egy mai autónál viszont karcolások nélkül megúszhatod még a 120-as ütközést is. Fejlődtek a fékek is, ABS fékekkel bátran lehet satufékezni pl.

2010. máj. 19. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Az utolsónak írnám mégegszer: nem azzal van a gond, hogy jobb és biztonságosabb autóink vannak. Hanem azzal, hogy ugyanazon az úton közlekedik a teherautó is, lényegesen eltérő sebességgel. Inkább emiatt nem tartom jónak az emelést. Egy 90-nek autópályán közlekedő kamion mellett 160-nal elhaladni rendben van. De ha a 90-nel haladó kamiont 120-szal előzi egy bátortalanabb, rutintalanabb vezető, és mögé érkezel meg 160-nal (ami persze lenne 170-180-190 is sokaknál 160-as korlátnál) na akkor baj van. A sima közúton-főúton meg inkább előzéseknél lenne probléma a 100-110-es (120-130 lenne belőle) határokkal. Így is rengeteg a rosszul felmért szembejövő sebességekkel. Sokkal több baleset lehetne belőle.
2010. máj. 19. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!