Miért történt meg ez az eset az Air Canada de Havilland Dash 8-400-asával? Iho.hu/hir/torott-legcsavar-a-gep-oldalaban-141110
"Hogy a gép jobb futója földet éréskor mért csuklott vissza, azt egyelőre nem tudni, vizsgálat kell majd, hogy tisztázza", ahogy a cikkben is szerepel. Ha vársz egy kicsit, akkor lesz róla valószínűleg nyilvános vizsgálati jegyzőkönyv, amit az illetékes légügyi hatóság oldaláról le lehet majd tölteni.
Minden más, pl. ha azt mondom hogy a gumiabroncs leváló futófelülete megütötte a futószár mechanikus zárszerkezetét és ezért nem volt rögzített a kiengedett állapot, az csak spekuláció.
Kettő helyett egy hmű? Tudod mit mondanak, hogy mire jó a második hajtómű/motor az első leállása esetén? Elvinni a repülőt a baleset helyszínéig...
A vicceskedést félretéve: fél hmű-vel repülni nem üzemszerű mutatvány, még ha fel is vannak rá készítve a hajózók. Nem ismerem a konkrét típust, de előfordulhat hogy (feltéve hogy ilyet lehet az adott típuson) a légcsavarszög megfelelő tartományba állításával próbáltak volna rövidebb távon lassítani, elkerülve a futómű további (pl. az épen maradt gumi többletterheléséből adódó) károsodását. Sőt, 1 kerékkel gondolom a kerékfék sem olyan hatékony.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!