A többsávos körforgalomban hogy kel helyesen közlekedni?
Szia! Huhh...
Első kijárat-szélsősáv.
Második kijárat-belső majd"egyenesen" szélső sáv jobbról érkezőnek elsőbbséget adni.
Harmadik kijárat-belső majd a második elhagyása után jobbra elsőbbséget adva sávváltás és kihajtás.
a többsávos körforgalomban a közlekedés ugy müködik mint a párhuzamos közlekedés esetén
vagyis sáv váltáskor elsőbséget kell adni
Vagyis kihajtani csak a külső sávból lehet, kihajtás előtt ki kell menni a külső sávba ha a belsőben haladsz, és közben a külső sávban haladónak elsőbsége van vagyis figyelned kell hogy a külsőben haladó autónak elsőbsége van.
Elméletben ugy megy hatékonyan a több sávos körforgalom ha behajtás után bemész a belső sávba ha nem a következő kihajtón akarsz kimenni.
Persze nálunk sokak a belső sávból simán kihajtanak (főleg a nők) ugy hogy nem figyelik hogy a külső sávban van-e mellette autó...
Sok baleset van ebből.
Nem szeretem a belső sávot.
Ha épp ki is tudok sorolni, mert nem jön senki hátulról, akkor is figyelnem kell a hülyére, aki épp behajt a körforgalomba, mert úgy gondolja, hogy a belső sávban haladónak nem kell elsőbbséget adni.
Ha meg bejönnek mellém és nem tudok sávot váltani, akkor vagy megállok, hogy sávot válthassak vagy körözhetek mint gólyafos a levegőben, mire ki tudok sorolni. Ráadásul sokszor megyek kisteherautóval, amiből nem is látom rendesen a körforgalomban, ha jönnek mögöttem, így a sáv váltás még sokkal nehézkesebb.
Szóval én nem igen használom a belső sávot, esetleg akkor, ha teljesen körbe megyek. A külsőben maradás sokkal biztonságosabb.
utolsónak:
a belső sávban haladóval szemben nem kell elsőbbséget adni behajtáskor pubi
ugyanis nem keresztezik egymás utját, ugyanis aki behajt a külsőbe hajt be, aki meg belül megy elsőbséget kell adnia a külső sávban haladónak.
Ha ugy lenne ahogy te írod akkor mi értelme lenne a több sávos körforgalomnak???
Pont az ilyen barmok miatt van a sok baleset a körforgalmakban.
Dede, ha épp sávot váltok, kutya kötelessége elsőbbséget adni.
Pubi.
Igazából ha nem lennének egymás nyakába a kihajtók, hanem normális méretűre építenék a körforgalmakat, akkor nem lenne ez probléma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!