Miért lehet személygépkocsi+könnyű pótkocsival (járműszerelvényként) folyamatosan haladni a belső sávban?
„(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.”
A sima személygépkocsit és a kis tehergépkocsit értem, de a személygépkocsi+könnyű pótkocsit nem írja, vagy
a járműszerelvény is sima gépkocsinak számít? Ezt hol írja a KRESZ?
A helyes válasz: A
De ha kilogikázzátok se lehetne nagyon más!
Mivel autó+utánfutó városon belül megengedett sebessége 50km/h és amúgy is a városban 50km/h-val mehetsz ezért teljesen mindegy, hogy hol mész ötvennel legalábbis a én gondolatmenetem szerint, külterületen, gondolok itt főútra,autóútra,autópályára 70,80,80 a megengedett ha jól emlékszem, ott meg úgy is külsőbe mész.
14 hónapja vezetek 18f.
"Gépjármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. (A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek.)
Gépkocsi: olyan gépjármű, melynek négy vagy több kereke van; (a négy kerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi.)"
Ezek alapján a járműszerelvény is gépkocsi.
Hagyj reagáljak.
Ha a járműszerelvény gépkocsi, akkor mért
1/5: ebből a logikából megengedhető lenne a tehergépkocsi+nehéz pótkocsi is.
2/5
Nyilván a járműszerelvény is gépkocsi csak és most lehet én kukacoskodok, de adott esetben a B válasz is jó. Van egy 2T-ás megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi (nem tudom, hogy van-e ilyen szóval lehet itt hibázok) és egy 800kg-os nehéz pótkocsi. Ezzel szintén HALADHATOK a legbelső sávban. Mindjárt kitérek arra, hogy miért emeltem ki.
5/5: nem akarom csak gondolom nem olvastad át a jogszabályt. Lakott területen BELÜL, útburkolattal ellátott úttest belső sávjaiban folyamatosan HALADHATOK, ergo bent maradhatok a belső sávban úgy is, hogy üres a külső. Nem én tiltom ki őket, hanem a kresz. Illetve csak a nagy tehergépkocsikat (nyerges+félpótkocsi).
Remélem elolvastátok.
Sorry, nem mélyültem bele soha ennyire a KRESZbe, mert ezek a részek már úgyis csak az elméletben léteznek.
De ahogy te is tudod gondolom, 750 kg-ig könnyű pótkocsi a pótkocsi, 750 kg felett pedig nehézpótkocsi. Ezek szerint az 1 tonnás futóval már nincs mit keresnem a belső sávban, viszont a könnyűvel mehetek.
Igen, így igazából a B is helyes lehet.
Ugyanakkor az A sem feltétlenül helyes, hiszen ha van egy 3 tonnás személykocsi egy 750 kg-os könnyű pótkocsival, az már szintén nem maradhat a belső sávban.
Tehát az A és B lehet helyes, attól a feltételtől függően, hogy a járműszerelvény tömege meghaladja-e a 3.5 tonnát vagy sem.
Mondjuk ennek a gyakorlatban nincs jelentősége, a kresz vizsgán azért az A-t jelöld majd. :)
"Ugyanakkor az A sem feltétlenül helyes, hiszen ha van egy 3 tonnás személykocsi egy 750 kg-os könnyű pótkocsival, az már szintén nem maradhat a belső sávban. "
Ugyan miért nem?
Nem a járműszerelvény nem haladhatja meg a 3,5 tonnát, hanem maga a személyautó önmagában, és erre jön a könnyű utánfutó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!