Mi a véleményetek a teherautó vezetőjéről?
autópályák közötti átmenetnél (felüljáró) az előttem levő teherautó nem tudja az egyenesen tartó, mértanilag balra kanyarodó sávban maradjon e vagy a jobbra kialakuló sávba menjen tovább (mértanilag egyenesen) majd végül ívelten halad tovább a KRESZ szerint egyenesen, a sávban maradva. A záróvonalas szakaszba ér. én látva a döntését gázt adok s a közben kialakuló jobbra tartó sávba belehajtok mértanilag egyenesen záróvonal átlépése nélkül. a teherautó ekkor azonban másként dönt és záróvonalat átlépve elém vág. én mivel gyorsulóban vagyok az ütközést csak a kormány elrántásával tudom elkerülni, de mivel ebben az esetben nagy erővel (kb. 80-al a méterekre levő szalagkorlátnak ütköznék, egyúttal a féket is padlóig nyomom. Az elképzelés beválik, a kocsi keresztbe fordul nem ütközik a teherautónak az orra, közben a teher autó halad, az én autóm keresztbe fordulva lassulva csúszik az úton előre. annyi lélekjelenlétem viszont már nincs hogy valahogy egyenesbe hozzam, a kocsi orra a másodperc törtrésze alatt lassan közelit a szalagkorláthoz oldalra csuszás közben hozzá nyomódik az orra és a lámpái megrepednek. tényleges ütközés nem történik csak lassú előre nyomás az old irányban csuszás folyamata legvégén. a kocsi már majdnem megáll, de az első kerék így oldalirányba neki csúszik egy ott kialakult járdaszegély darabba. a járdaszegélynek gumival neki ütközés eredménye hogy az abroncsot a járdaszegély lerántja a felniről s eközben a teljes kocsi az oldalára borul. mivel nem nagy sebességgel történő borulás volt csak aféle oldalára dőlés a kár a gumi, egy futómű beállítás ára a két törött lámpa és egy kitört visszapillantó tükör. valamint az oldalán szépséghibák. személyi sérülés nem történik.
a teherautós azonban nem ismeri el a hibáját, szerinte én vagyok a hibás mert túl közel mentem hozzá, amit ő csinált az csak egy záróvonal átlépés amiért csak x ezer Ft bírság jár de ettől ő még nem hibás. (ő ugye nem ütközött senkinek). mivel a kiérkező rendőrök nekem adnak igazat így a kérdés az, hogy mi a véleményetek a teherautó vezetőjéről?
Hibázott - mindenkivel előfordul.
Szerencse hogy nem lett baj.
Amit elkövetett az akkor lenne "sima záróvonal átlépés", ha nem lett volna következménye.
Így azonban simán megállhat a BTK. "Közúti veszélyeztetés
234. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő." - bűncselekménye.
A tgk vezető a hibás. Ha nem lett volna záróvonal akkor is neked van elsőbbséged ,mert ő vált sávot és meg kell győződnie róla ,hogy nem megy neki senkinek,de így ,hogy záróvonal is van amit tilos átlépnie , meg főleg ő lett a hibás,mert ott nem is válthatott volna sávot,nem számíthattál rá. Az külön téma de nem esett róla szó ,hogy index volt e? Bár azt simán behazudja a másik fél,hogy volt.
Mivel gondolom mindent tagadni fog és vergődik, nem lesz egyszerű menet a dolog, akár perré is alakulhat,ahol bevonnak szakértőket. Ilyen esetre is nagyon jó egy kamera a kocsiba,az hamar egyértelműsíti a dolgot.
Hát igen, ő volt a hibás, illene elismerni a hibáját, gondolom a biztosítója úgyis kifizetne mindent, és ennyi, nem lenne a sofőrnek sem semmi baja, ha magára vállalja a dolgot. Szóval elég beképzelt lehet a csávó, aki nem ismeri be, ha téved.
Ugyanakkor mindig kell vigyázni hasonló esetekben, ha kamionok mellé kerülsz személyautóval, mert a kamionos sokszor nem lát, mert pont holttérben vagy.
bocsánat az indexre nem is tértem ki. igazából olyan gyorsan rántotta át, hogy nem volt a részemre jelentősége volt e index. Természetesen ő végig az indexet villogtatva állt s váltig hangoztatta hogy indexelt. A rendőr azonban mosolyogva csak annyit válaszolt, hogy az index bura olyan mértékben szennyeződött, hogy nincs jelentősége, indexelt e vagy sem, s felszólította, hogy továbbhaladás előtt törölje le.
ez egy sok évvel ezelőtti ügy elsősorban a teherautós viselkedése kapcsán merült fel, természetesen szívesen olvasok bármilyen más észrevételt is.
a rendezése furcsa volt. mivel a vétkes autó nem sérült meg, a biztosító nem fogadta el a kitöltött betétlapot (!) hanem levelet küldtek a teherautósnak ismételt megerősítésért.
amire ő nem reagált.
sok hónap után a biztosító kinyögte hogy ha történt rendőri intézkedés akkor ennek a jegyzőkönyvét is elfogadják.
azonban se az M7-es rendőrsége se az M0 rendőrsége nem tudta kiadni a jegyzőkönyvet mivel a baleset egyikről a másikra áthajtás közben történt nem pedig az egyiken. a lehajtók pedig egy harmadik rendőrségre tartoznak.
A rendőrség furamód nem volt hajlandó nekem kiadni a saját balesetemről szóló jegyzőkönyvet ellenben hajlandóak voltak elküldeni a biztosítónak...
Ha jól értem a leírást, akkor nem záróvonalat lépett át, hanem a forgalom elől elzárt területen ment keresztül.
Ha ugyanabban a sávban haladtok, akkor hivatkozhat követési távolság be nem tartására. De másik sávban haladtatok, így erre nem kellett tekintettel lenned, hogy ne közelítsd meg. Ezen a helyen meg főleg nem kellett az eléd vágásra számítanod. Az sem enyhíti a felelősségét, hogy két másodperccel korábban indexelt. Ha a rendőr a jegyzőkönyvbe is felvette, hogy láthatatlanul mocskos volt a búra, akkor főleg nem számít a dolog.
Érdekes, hogy nem kaptál semmit a rendőrségtől.
Az mondjuk érhető, hogy teljes jegyzőkönyvet nem adnak, mert abban túl sok személyes adat van mindkettőtökről, amit nem is adhatnak ki a másik félnek. De az eset elbírálásáról értesíteni kellett volna téged.
Ha jól értem, végül is rendeződött a biztosítás.
igen minden rendeződött. gyakorlatilag tizedmásodpercek voltak. ha a dudával foglalkozom belerohanok a kocsi motorháztetőjéhez hasonló hátsó kerékbe.
szerencsére nem derült ki így csak találgatni tudom, vajon a 80.al menő teherautó kereke feldobja e hátra szaltókba a könnyű kocsi vagy nem, mindenesetre ha a dudával foglalkozom akkor ez de legalábbis a beleütközés megtörtént volna még mielőtt a vezetője észleli a dudát.
ez a követési távolság jó kérdés. én amúgy úgy tudom, a járműforgalom elől elzárt területet záróvonal véd, vagy ha nem is záróvonal a neve akkor azzal egyenrangú.
visszatérve az eset rendeződött, de jó kérdés ez a követési távolság. azon belül voltam, de beszélhetünk e követési távolságról ha elénk vágnak?
"mert ő nem láthatott...ha nem, akkor miért nem?"
pont ezért volt az járműforgalom elől elzárt terület. mert abból a pozicióból kétséges hogy láthatja a szabályosan mellette közlekedőt azért ott már nem engedélyezett a sávváltás.
amugy se lenne szabályos ugy sávot váltani ha nem látjuk van e valaki mellettünk, de ezt egy plusz szabályal is tiltják.
ugyhogy itt többszörös szabályszegés volt. sávot váltott ugy hogy nem látja a mellette levőt olyan helyen ahol ezt ép emiatt záróvonalhoz hasonló (ha nem az) módón is tiltják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!