Ki a hibás ebben a balesetben?
A piros autó parkol. A fekete autó befordul jobbra. Mivel a piros autó a sávnak több mint a felét elfoglalja kénytelen sávon keresztül befordulni, nem válthat sávot a kanyarodósávba. Ez nagy sebességről, de még az általános sebességkorlátokat betartott sebességről lassulva végzi el. Tehát gyorshajtás végig nem történik.
Az álló piros autó ekkor azonban minden jelzés nélkül váratlanul elindul. Mivel a saját sávjában, azt majdnem teljesen elfoglalva van, nem nézi a forgalomban levő többi résztvevőt, mert azoknak a saját sávjaikban "kell" haladniuk. Az ütközéskor mozgásban van tehát elvileg a sávot váltó autó a hibás. Ő azonban álló autó elé fordult be. Normál sávváltásnál nem lenne gond a sávváltó autónak az elindulás alatt levőnél lényegesen nagyobb sebessége miatt. itt azonban nagy sebességről lassuló autóról van szó ami álló helyzetből jelzés nélkül aránylag nagy gyorsulással indul el, s igy a sávváltó autó mozgásban levő autóval ütközik.
sajnos ép ez a gond ilyen esetben, hogy gyakran nincs tanú...
pont ilyen esetem volt én voltam a fekete autó, azonban a piros autó észrevett engem s padló féket nyomott, így nem történt baleset. tehát akkor igazam van, nem voltam hibás a vészhelyzetben de ha ütközés történik jogilag valószínűleg én lettem volna a hibás...
Vagy kármegosztás. Pl. a biztosítók akkor is nagyon gyakran kármegosztást csinálnak, ha egy kanyarodó autót megelőzöl, vagy ha már előzöl és hirtelen eléd kanyarodik. Mert ugye itt is a szitut csak egy független tanu tudja tanusítani hogy melyik történt előbb.
Egyébként a távolságot a kereszteződéstől betartotta? Van valami hogy előtte 10 utána 5 m-en nem lehet parkolni, vagy fordítva. Ezt nem tudom pontosan fejből.
az a helyzet hogy régen történt. inkább vegyük sorba melyik esetben mi a helyzet.
A. betartotta de a fekete autó nagy sebességgel ivelten jön.
B. betartotta s az A autó nagy sebességről lassulva álló autó elé akar sávot váltni.
C. nem tartotta be.
Én azt hinném, hogy egyik esetben se más a végkifejlet, mert a fekete autó mindhárom esetben szabályosan járt el, a sportos vezetés nem tilos ha nem társul szabályszegéssel és itt az nincs. Ellenben valóban az ütközés utáni állapot szerint mindhárom esetben ő látszik hibásnak.
ja és kereszteződéstől 5 métert kell hagyni, de az se derült ki hogy kanyarodósávról vagy lassító sávról van-e szó, mert ugyebár lassítósávon tilos megállni.
4-es és 8-as voltam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!