Ha a villamos még tud állni akár faleveleken is, a
metrónak miért okoz gondot ugyanez?
Figyelt kérdés
2016. dec. 12. 22:38
1/10 anonim válasza:
Azért mert a villamos megfelel a magyar szabványoknak, van például sinfékje is, ami akkor is megállítja, ha tükörjég van ráfagyva a sinekre. Sínfék: baromi erős elektromágnes a villamoskocsi súlyánál nagyobb erővel tapad a sínre, ha beletenyerel a vezető, akkor rakásra borulnak az utasok, csak vészfékezésre használják.
Az alstom metrő viszont kormányzati nyomásra megkapta a nemzeti közlekedési hatóságtól a mentesítést a vonatkozó magyar szabványok alól, ennyi.
2016. dec. 12. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
A leglényegesebb különbség, hogy a villamosokon van homokszóró berendezés a tapadás elősegítésére, míg a metrószerelvényeken nincs. Ha láttál már villamossínek között homokozóra emlékeztető lerakódást, és nem tudtad, miért van ott, akkor most már tudod.
2016. dec. 12. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Eleve tévedés maga a kérdés is. Ha megnézed a KBSZ honlapját, láthatod, mennyi utoleréses baleset van a magyar villamosüzemeknél, ezek többsége ősszel következik be. Egyszerűen a fém-fém kapcsolatnak nem tesz jót, ha csúszós masszát raksz a két felület közé. A homokszóró jó megoldás, de ha nincs megcsúszasvédelem az adott szerelvényen, az sem mindig segít.
2016. dec. 13. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Érdekes,a régi ruszki metrókocsik valahogy nem csúszkáltak a síneken..
2016. dec. 13. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Azé' vaaan, meeer' a metróhoz nem vették meg a téli szoftvert!
Ha azt hiszed ez vicc, akkor szólok, hogy nem az! Már a fékezéshez is szoftver kell, a vezető nem tud magától időben fékezni...
:(
2016. dec. 13. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
Megmondom őszintén, nem értek ezekhez a rendszerekhez, de azért "nagy gratula" a tervezőknek, hogy ezekbe a méregdrága szerelvényekben a 21-ik században nem képesek egy hatékony fékrendszert beszerelni, mikor tudjuk, hogy a fék minden mozgó járműnek a legfontosabb része...
2016. dec. 13. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
Fék van, ABS nincs...
2016. dec. 14. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
Akárki akármit mond,nem demagógia de a régi metrók jobbak voltak,azért mert 40 alatt tönkrementek ekkora terhelés alatt ,az nem meglepő,bőven kiszolgálták és kiszolgálják az árukat. Ezzel a francia mocsokkal most több baj van már,örülnek ezek ha 10-20 évet menni fognak ezek a szarkupacok,ha meg baj van,rálehet tolni a legutolsó kis munkásra az egészet.
2016. dec. 15. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
1, Villamos balesetek is voltak, nem is egy. Tehát a villamos sem tud minden esetben rendesen fékezni.
2, a villamos (szerintem) nem megy 60km/h-val..
Szerintem ha lett volna "ABS" akkor jobb lett volna a fékezése..
2016. dec. 19. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 10 deka farhát válasza:
Van "ABS". De az azon alapul, hogy a tengelyek egymáshoz viszonyított fordulatszamát figyeli. Itt sajnos az összes kerék megcsúszott, így a szoftver tévesen azt érzékelte, hogy áll a szerelvény.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!