Ködlámpa nélkül mennétek hegyen, erődben?
A nagyszüleimhez szeretnék elindulni, és a hegyen át rövidebb, de ott most biztos akkora köd van, hogy egy métert se látni.(még nyáron a hajnali órákban is voltak nagyobb ködfoltok)
Megesett már,hogy 10-20-al mentem, és a sávelválasztót sem láttam.Ha szerencsém volt ment előttem valaki, akinek követtem a lámpáit, akkor lehetett menni 30-40-el.
Fejben nagyjából az út is megvan,hogy hol kanyarodik stb.
Faterom viszont stuffol, hogy lehet menni a hegyen is, legalább több tapasztalatot szerzek stb...
Mentem már, így biztos vagyok benne,hogy áttudnám szenvedni magam, csak azt nem tudom,hogy akarom e.
A kocsimon nincs ködlámpa, egyszer volt,hogy visszafordultam félúton, mert annyira nem lehetett látni (ez egy decemberi éjszakán volt)
Apám az átmegy a hegyen mint az "állat", de neki van ködlámpája, meg 30-40 év rutinja.
Én bízok magamban, ezért is tudom,hogy mindenképpen átjutnék, 3 éve vezetek, de az önbizalmam nem határtalan, és ezért gondolom magam például jó, vagy jobb sofőrnek.
Bevállalós is vagyok, különösebb hibát nem követtem el ez a három év alatt, főleg nem olyat ami az életembe kerülhetett volna.Vezettem már hóban,szélben,esőben, volt,hogy féltem, volt,hogy kevésbé, ha lehet mondani minden általános dolgot átéltem már.
Persze, bőven van még rutin amit megszerezhetnék, és ez az ami motivál abban,hogy belemenjek a ködbe, de a józan eszem meg azt mondja,hogy nem kéne.
Inkább félek az elakadástól, hogy belegurulok az árokba, mert nem látok, mintsem attól,hogy meghalok, mert olyan tempót úgysem autózok.
Kérdésem,hogy ti, függetlenül attól,hogy mióta vezettek, bevállalnátok, vagy nem?Úgy,hogy van más variáció is, ami 30 km-vel hosszabb csupán.
Nem tudom, hogy milyen kocsid van, viszont a régebbiekben általában hátul van ködzáró fény csak az első ködfényszórókat spórolták ki, ugyanakkor a mai autókban már megtalálható sőt az én Peugeot 407 kombimban gyárilag beszerelt (jól beállított, nem vakító) ködlámpák vannak.
Hogy a kérdésedre válaszoljak (eltekintve attól, hogy gyakran vezetek ködben) szerintem jobb ha a kerülő utat választod, mivel kisebb a rizikó és itt arra gondolok, hogy ha hátul még be is kapcsolod a szembejövő egyáltalán nem fog látni téged távolabbról ha közeledsz ugyanis nem véletlenül világítanak a lámpák a köd alá, a jobb észrevehetőség érdekében. Továbbá az rendben van, hogy tapasztalatot szerzel ködben elvégre nem annyira lehetetlen benne vezetni, viszont amennyiben te bizonytalannak érzed magad akkor inkább szerezd meg hozzá a kellő rutint.
Ez csak az én véleményem lehet más teljesen másképpen látja!
Vigyél gps-t magaddal, akkor legalább látod, hogy kb milyen kanyarok jönnek. :)
Mentünk már fel mi is a Bükkbe tejködben, természetesen jó lassan. (ködlámpa nincs a kocsin) Fater vezetett, én meg navigáltam, hogy mikor milyen kanyar jön.
A GPS sem az eléd ugró szarvasokat, sem a szalagkorlátnak sodródott többi autóst nem mutatja, szóval båszhatod.
Én már szívtam meg hasonló helyzetben, mert a lefeketített, de hosszabb síkvideki út helyett a szebb, rövidebb, de havas hegyvidékit választottam. Végúlis a szalagkorlát segített a tükörjégen. Analóg módon baromira nem éri meg a tejfölbe belemászni, ha semmit sem látsz. Megjegyzem egy jó ködlámpa valamennyit segít, de csodát nem kell várni tőle, 10 km/h-nál többet nem tudsz rátenni a tempóra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!