Mi történik, ha stop tábla után lefulladok?
A két kérdésedre ugyanaz a válasz, mivel az első helyzet a másodiknak egy speciális esete.
A válasz pedig attól függ.
Ha féktávolságon belül hajtasz ki a másik jármű elé, akkor egyértelműen te,
Természetesen te vagy a hibás, bár a második esetben lehetne vitázni egy kicsit. Mondjuk feltételezi az ember, hogyha elindultál, akkor nem jön semmi, és ha mégis jönne valami, akkor annak még van ideje megállni, mert te szétnéztél. Vagy persze van olyan hogy nagy forgalomban nagy gázzal bebújunk valahova, de ha kezdő vagy, és ilyen esetben lefullasztod az autót, akkor inkább ne csinálj ilyeneket.
De nem igazán kéne ez előforduljon, hiszen ha nagy gázzal indulsz, nehezen fulladsz le, ha mégis lefulladnál, akkor még elinduláskor lefullad, és ki sem érsz még az elsőbbséges útra. Oda kell figyelni!
Nem csak a stoptábla utáni lefulladás gázos, hanem a rendőrlámpa utáni, a kapubejáró előtti, a parkolóból kitolatós, és még sokáig lehetne sorolni.
Szerintem meg kell tanulni rendesen vezetni. Valamilyen szinten föl lehet készülni az esetleg bekövetkező "vészhelyzetek"-re ,de értelmetlen dolog úgy kimenni a közútra, hogy "mindig azon jár az eszem". Ne kreálj magadnak fölöslegesen pánikhangulatot!
Légy óvatos, körültekintő, de ne rettegj állandóan, úgy nem lehet vezetni.
Nem vagy biztos magadban?
Az mondjuk nem a tanulók hülyesége , hogy buherált autókon, vagyis jócskán megnövelt alapjárattal oktatnak. Nem vettétek észre, hogy tanulókocsit esetleg akkor lehet lefullasztani, ha nagyon gyorsan lelépsz, szinte leugrasz a kuplungról?!
Az emberke megkapja a jogsit, aztán civil autóval meg nem tud elindulni, nem egy embertől hallottam már.
Én olyan dizel kisautón tanultam, amelyiken szinte elég volt a kuplung felengedése után nyomni a gázt.
Utána megpróbáltam ugyanazt a 100+ lóerős A4-es Audival, állandóan lefulladtam vele.
Ezzel a megemelt alapjáratos dologgal becsapják a tanulókat. Én jogsival sokkal többször fulladtam le, mint tanulóautóval.
Ha ésszel hajtottál ki és bőven féktávon kívül van a védett úton haladó és megis beléd megy, ő lesz a hibás (hiszen nem twtt meg mindent a baleset wlkerülése erdekében miközben te motor híján eszköztelen voltál), te meg a sérült.
Ha féktávon belül vagy, akkor meg a sérült is meg a felelős is te leszel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!