Kuplungot mire használják pontosan?
Oldható kapcsolatot biztosít a motor és a hajtott kerekek között - magyarul megszünteti az erőátvitelt.
Gyakorlatban indulásnál, váltásnál és megállásnál használjuk.
De majd az oktatód úgy is el fogja magyarázni neked.
Ez az, amiért minden kezdőnek nehéz elindulni az autóval.
Ha a váltóhoz nyúlsz, a kuplungot be kell nyomni. Ha már sebességben van, akkor a kuplungon kell tartsd a lábad. Ha elakarsz indulni, akkor nagyon lassan fel kell engedni és közben gázt adni. Mikor váltasz 2-esbe, benyomod, váltás után újra felengeded, és igy tovább. Azért nehéz kezelni, mert van egy fogáspontja, és azt el kell jól kapni, ha nagyon hirtelen engeded fel, akkor lefulladhat az autó, vagy bakkecskézik (rángat).
A kuplungot lehet használni régebbi kocsinál betolásra is :D Ül a vezető a kocsiban kinyomott kuplunggal 2-ben gyújtást ráadva és hátulról tolják páran majd mikor van lendület kuplungot felenged és ha siker van akkor rúg egyet a kocsi és elindul a motor.
Nem minden kocsiban van amúgy kuplung. Maga a szerkezet úgy tudom, hogy minden autóban meg van, de vannak autók amikben nem a vezető szabályozza a váltásokat hanem az automata váltó. Ezekben a kocsikban nincsen kuplung pedál, a fék meg a gáz pedál valamennyivel nagyobb. A váltó kar is nagyobb és csak előre-hátra lehet mozgatni egy síkban, a fokozatok meg P R N D, régebbi kocsikban lehet külön egyes-kettes fokozat. Az R a rükferc, az N az üres és a D az előre, D-ben a váltó váltogatja a fokozatokat attól függően, hogy mennyi fokozat található meg benne. A P az parkoló, de azt nem tudom pontosan hogyan működik. Az automatával jóval kényelmesebb a vezetés azonban nem lehet betolni :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!