Az úgy szabályos (pl. Győrben) - hogy a járdán elhelyezett közlekedési jelzőtáblák helyenként fejmagasságban vannak, és esetenként téglalap alakúak (sarkosak)?
1-es vagyok, hát én nagyjából találtam egy leírást de nem hiszem, hogy mérvadó
A jelzőtáblák elhelyezését a közúti jelzőtáblák megtervezésének,
alkalmazásának és elhelyezésének követelményeiről szóló 83/2004. (VI. 4.)
GKM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) mellékletét képező „A közúti
jelzőtáblák megtervezésének, alkalmazásának és elhelyezésének
követelményei” című műszaki szabályzat (JETSZ) 5.11. pontja határozza meg
az alábbiak szerint:
„5.11. A jelzőtáblákat az útburkolat, illetőleg a talaj szintje felett úgy
kell elhelyezni, hogy
a) olyan helyen, ahol gyalogosközlekedés nincs, a tábla
aa) (a legalsó tábla) alsó éle legalább 1,50 méter,
ab) (a legfelső tábla) felső éle legfeljebb 4,10 méter,
ac) (a körforgalomban a kijárati útirányjelző tábla) felső éle legfeljebb
1,00 méter,
b) olyan helyen, ahol gyalogos- és/vagy kerékpáros közlekedés van, a tábla
ba) (a legalsó tábla) alsó éle legalább 2,25 méter,
bb) (a legfelső tábla) felső éle legfeljebb 4,10 méter,
c) az úttest felett elhelyezett tábla alsó éle legalább 4,70 méter,
d) a „Kikerülési irány” és a „Vasúti átjáró előjelző” táblák alsó éle
legalább 0,60 méter, de legfeljebb 0,80 méter,
e) a „Sávozott terelőtábla” alsó éle legalább 0,20 méter, de legfeljebb
0,30 méter magasságban legyen. (Amennyiben a jelzőtábla alatt kiegészítő
tábla is van, az „alsó él” alatt a kiegészítő tábla alsó élét kell
érteni.)”
Köszi!! - Szerintem pedig az általad becsatolt részlet ben a (ba) rész éppen ide vonatkozik :
b) olyan helyen, ahol gyalogos- és/vagy kerékpáros közlekedés van, a tábla
ba) (a legalsó tábla) alsó éle legalább 2,25 méter,
- e szerint (és logikusan is) 2,25 m lenne az a minimális magasság (a tábla aljáé) - amit, úgy tűnik, valamiért (nyilván, mert így a táblakihelyezőnek egyszerűbb)(nyilván drágább és macerásabb olyan hosszú tartóoszlopot készíttetni - így több pénzük marad a saját jutalmazásukra, pedig egészen mást érdemelnének a fentiek miatt...) nem tartanak be. Balesetveszélyes. Rá kéne bírni valahogy a közlekedési céget, hogy (legalább ők) betartsák a szabályokat, és ne okozzanak balesetveszélyt.
Valóban ez a jogszabály az irányadó, csak nagyon sokszor nem igazán kérik számon az ilyen, elsőre apró részletnek tűnő előíráaok pontos betartását.
Egyébként az előírást nem a telefont nyomkodó gyalogosok miatt találták ki, hanem a vakok és gyengénlátók érdekében, mivel ők az ilyen, fejmagasságban lévő akadályokat sokszor egyáltalán nem képesek észlelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!