Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért olyan gyakori az ostoba...

Miért olyan gyakori az ostoba embereknél, hogy vontatásnál bekapcsolják a vészvillogót?

Figyelt kérdés
Mit gondolnak, honnan tudja akkor az utánuk haladó, hogy mikor és merre akarnak kanyarodni?
2016. júl. 14. 19:38
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Mert ha nem kapcsolja be, akkor a mögötte haladó azt fogja gondolni: "há' mér bújik a másik s*ggibe ez a hülye, mér' nem előzi meg, há' én elmegyek mellettük, de hoppáré, gyön az IFA, na bevágok közibük, ottan van hely". Azt' nagyon meglepődik, mikor kiderül, hogy nincs.

Egyébként meg nem az a baj, ha megy a vészvillogó vontatásnál. Ki lehet azt kapcsolni kanyarodás előtt és lehet irányt jelezni. Akkor van baj, ha ez nem jut eszébe a dolgozónak.

2016. júl. 14. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
81%

Az a nagyobb hülyeség, amikor a vontató autón kapcsolják be a vészvillogót.


Szerintem.

2016. júl. 14. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
78%

Kanyarodàs erejèig konnyü kikapcsolni.

De neked mèg könnyebb leostobàzni valakit. Szànlak.

2016. júl. 14. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Én már láttam pár vészvillogós vontatott autót, de olyant, aki kanyarodás előtt kikapcsolta volna - amikor a vontatásra kell koncentrálni - olyant még nem láttam. Kanyarodnak minden irányjelzés nélkül.

Egyszer az egyiknek majdnem nekimentem, mert a bal oldali poros index villogása a rásütő erős nap miatt nem látszódott, csak a jobb oldalit láttam villogni, és mivel a széles úttorkolatban a sáv jobb szélére soroltak be, biztos voltam benne, hogy jobbra mennek, én meg mentem - volna - balra. Aztán még ők voltak megsértődve, mikor rájuk dudáltam, hogy ne jöjjenek nekem.


Az egyébként teljesen mellékes, hogy mit gondol a mögöttük közlekedő. Előzéskor látja, hogy egymáshoz közel mennek, tehát ő oda nem fér be, ezért nem is akar oda bemenni, arra a 4 m-re.

A KRESZ sem írja, hogy lehetne közlekedéskor vészvillogózni. Azt viszont írja, hogy az irányjelzőt rendeltetésszerűen kell használni. Viszont vészvillogózásnál nem lehetséges rendeltetésszerűen használni.

A villogó embert minek lehet másnak nevezni, mint ostobának, aki esztelenségével balesetet okoz?

2016. júl. 14. 20:50
 5/8 anonim ***** válasza:
59%

"A villogó embert minek lehet másnak nevezni, mint ostobának, aki esztelenségével balesetet okoz?"

Ha mindenáron annak akarod nevezni, akkor nem lehet másnak. De nézzük csak az okfejtésedet!

"Az egyébként teljesen mellékes, hogy mit gondol a mögöttük közlekedő"

Ha mellékes, akkor sem irányjelző, sem féklámpa nem kellene a járművekre. Majd észreveszi, mi van, nem? Minek világítsak rá?

"Előzéskor látja, hogy egymáshoz közel mennek, tehát ő oda nem fér be, ezért nem is akar oda bemenni, arra a 4 m-re"

Te lehet, hogy nem akarsz, de vannak még rajtad kívül páran. Például olyanok, akik tudják, hogy hülyeség főúton a 90, lehet ott 120-szal is menni, aztán nagyon meglepődnek, mikor a 40-nel vontatott autó poroszkál előttük. Mee' há' mé' nem megy, há' egyenes a zút, há' mennyen má'! De nem megy, mert nem mehet gyorsabban. Ha villog rajta valami, talán hamarabb feltűnik a hátulról érkező okostóninak, hogy ez nem rendeltetésszerű közlekedés, nem azért ilyen kicsi a követési távolság, mert Menő Jóska éppen a passzáttal oktatja a helyes közlekedésre Suzukis Palikát.

"A KRESZ sem írja, hogy lehetne közlekedéskor vészvillogózni"

Nem, ezt tényleg nem írja. Csak műszaki hiba miatt álló autón engedélyezi a vészvillogót. De a KRESZ a hótt' vakon ész nélkül repesztő marhákról sem ír semmit, a vészvillogót pedig miattuk kell működtetni.

"Viszont vészvillogózásnál nem lehetséges rendeltetésszerűen használni"

Nem, de ki lehet kapcsolni a vészvillogót kanyarodás előtt. Ha ez valakinek nem megy, ott tényleg gond van, de ettől nem kell mindenkit azonnal hülyének nevezni. Hamar el lehet így jutni a "mindenki hülye, csak én vagyok helikopter" alapállásig, ami nem jó. Egyébként meg van egy gyanúm, hogy egyetlen kellemetlen eseted volt, de az alapján rögtön általánosítasz.

2016. júl. 14. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Sokkal egyszerűbb feltenni a kalaptartóra a háromszöget (természetesen kinyitva, összerakva, csak a kötözködők kedvéért...), mindenki látja, így index is van, akku sem merül folyamatosan...
2016. júl. 14. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Persze nem jó megoldás, de valahogy muszáj felhívni a figyelmet a vontatásra, különben egyes közlekedők kamikaze módra kapcsolnak. Bár valakinek akkor sem esne le a vontatás, ha öles betűkkel kiírnák a járművek összes oldalára. Még a '90-es évek végén láttam én olyat, hogy csórikám előzékenyen, elsőbbségéről lemondva kiengedte a borostyánsárga lámpákkal telepakolt, karácsonyfa mód villogó, méretes "VOLÁN MŰSZAKI MENTŐ" feliratú Rába teherautót, majd fennakadt a Rába és a mögötte csoszogó Ikarus közötti vonórúdon...
2016. júl. 14. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Én csak akkor kapcsolom be ha pl kanyarban tolatok és jöhetnek hátulról.
2016. júl. 15. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!